جمعه ۲۵ بهمن ۱۳۹۸ ساعت ۰۹:۰۱
کد مطلب : 85941
منبع : خبرگزاری فارس

تحقق تمدن اسلامی نیازمند پیشرفت متوازن است

قم نيوز : وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به اهمیت تحقق تمدن اسلامی گفت: این تمدن زمانی شکل می‌گیرد که در ساحت‌های مختلف به صورت همزمان به پیشرفت برسیم.
تحقق تمدن اسلامی نیازمند پیشرفت متوازن است
تحقق تمدن اسلامی نیازمند پیشرفت متوازن است
به گزارش قم نیوز سید عباس صالحی ظهر امروز در همایش ملی بیانیه گام دوم و تمدن نوین اسلامی در سالن همایش‌های غدیر با اشاره به نظرات در خصوص انقلاب‌ها اظهار کرد: برخی معتقد هستند که انقلاب‌ها پس از مدتی به نظام‌های سیاسی تبدیل می‌شوند و جوهره خود را از دست می‌دهند، اما رهبر معظم انقلاب معتقد هستند که جمهوری اسلامی ادامه و مرحله دوم انقلاب اسلامی است.

وی ادامه داد: 40 سال است که با جمهوری اسلامی مواجه هستیم و این نظام دستاوردهای متنوعی در ابعاد مختلف درونی و ذهنی و هم در ابعاد بیرونی داشته است، اکنون گسترش درک سیاسی را در اقشار مختلف مردم شاهد هستیم و حداقل در هفت حوزه مختلف هم براساس بیانیه گام دوم با گستره ای از دستاوردهای مختلف از نظام جمهوری اسلامی مواجه شدیم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: رهبر معظم انقلاب در بیانیه گام دوم انقلاب علی رغم توصیف وضعیت موجود نقدهایی را بر روند حرکت کشور داشتند، ایشان در این بیانیه نقدهایی همچون ضعف‌های مدیریتی، کم توجهی به شعارهای انقلاب و غفلت از ضعف‌های داخلی را نسبت به عملکرد مدیران دوره‌های مختلف مطرح کردند.

صالحی داشتن نگاه ایجابی به گذشته را ضروری دانست و تصریح کرد: براساس نگاه رهبر معظم انقلاب رویش‌های انقلاب اسلامی بیش از ریزش‌های انقلاب است و ایشان معتقدند که بخش پر لیوان بیش از بخش خالی لیوان است.

وی ادامه داد: بیانیه گام دوم انقلاب به سمت تمدن اسلامی است، رهبر معظم انقلاب مدنیت را پیشرفت همه جانبه تعریف می‌کنند، این پیشرفت ساحت‌های مختلفی همچون اقتصادی، سیاسی و فرهنگی و اجتماعی دارد، مقام معظم رهبری بر اقتصاد  قوی و مستقل و عدالت محوری و مبارزه با فساد در زمینه پیشرفت اقتصادی تاکید کردند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: رهبر معظم انقلاب در زمینه پیشرفت سیاسی بر استقلال و آزادی و همچنین عزت ملی و در زمینه پیشرفت فرهنگی و اجتماعی بر اخلاق و معنویت، شعور معنوی و وجدان اخلاقی و سبک زندگی ایرانی و اسلامی تاکید دارند.

صالحی با اشاره به اهمیت تحقق تمدن اسلامی اظهار کرد: این تمدن زمانی شکل می‌گیرد که در ساحت‌های مختلف به صورت همزمان به پیشرفت برسیم، رهبر معظم انقلاب پیشرفت متوازن و همه جانبه در ساحت‌های اقتصادی، سیاسی و فرهنگ و اجتماعی را تمدن اسلامی می‌دانند.

وی ادامه داد: رهبر معظم انقلاب معتقد هستند که جمهوری اسلامی ظرفیت تحقق تمدن سازی را دارد، میلیون‌ها جوان تحصیل کرده در کشورمان زندگی می‌کنند و ایران ظرفیت‌های مادی همچون وجود همسایه‌های متعدد و معادن و منابع طبیعی را دارد و شعارهای انقلاب اسلامی با فطرت انسان آمیخته هستند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: تلاش برای رسوخ سبک زندگی غربی، امپراتوری رسانه ای تمدن‌های رقیب و تهدیدهای فشار و تحریم از جمله تهدیدهایی است که در بیانیه گام دوم انقلاب به آن اشاره شد، رهبر معظم انقلاب معتقد هستند که جمهوری اسلامی توان پاسخگویی به این تهدیدها را دارند.

صالحی هر تمدنی را نیازمند موتورهای پیشران دانست و تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب اعتقاد دارند که امید کلید حل مشکلات است و حرکت در مسیر تمدن سازی جز با دمیدن روح امید در جامعه ممکن نیست، امید موتور پیشران تمدن سازی در ساحت روان شناختی است.

وی خاطرنشان کرد: منابع انسانی موتور پیشران تمدن ساز است و رهبر معظم انقلاب به جوانان به عنوان موتور پیشران تمدن ساز به صورت ویژه در بیانیه گام دوم انقلاب پرداختند.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcgqy97.ak9nt4prra.html
نام شما
آدرس ايميل شما