کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

آیت الله فاضل لنکرانی: اسلام بهترین قوانین حقوق بشر را دارد

خبرگزاری مهر , 27 بهمن 1398 ساعت 20:40

رئیس مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) با بیان اینکه بهترین قوانین حقوق بشر را اسلام دارد، افزود: متأسفانه در فضای مجازی شبهه‌های بسیاری علیه اسلام وارد می‌شود.


به گزارش قم نیوز آیت‌الله محمدجواد فاضل لنکرانی شامگاه شنبه در جشن بزرگ انقلاب و سومین همایش فاطمی اساتید و طلاب مرکز فقهی ائمه اطهار (ع) که در این مرکز برگزار شد، با بیان اینکه بیش از ۶۰۰ طلبه در بخش‌های مختلف مرکز فقهی ائمه اطهار (ع) در حال تحصیل هستند، افزود: این مرکز در قم، مشهد، کابل و سوریه فعالیت علمی دارد.

وی ارزش کار در زمینه قرآن، فقه و اصول را با هیچ‌کدام از مظاهر دنیا قابل مقایسه ندانست و گفت: مرکز فقهی ائمه اطهار (ع) بیش از ۲۰۰ استاد دارد و علاوه بر آن پژوهشگران نیز در حال فعالیت هستند که نشان‌دهنده توجه این مرکز به تحقیق و پژوهش است.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان اینکه طلبه اگر برای مقام و ثروت وارد حوزه شود راه را گم می‌کند، افزود: دنیا مقصد و مقصود طلاب نبوده و نخواهد بود.

حوزه مصداق خیر کثیر است

وی با تأکید بر اینکه طلبه باید در حوزه به ارزش‌های اسلام دست یابد، تصریح کرد: حوزه مصداق خیر کثیر است.

آیت‌الله فاضل لنکرانی ارزش حضور در حوزه را بیشتر از قبل انقلاب دانست و افزود: قبل از انقلاب حوزه فقط افرادی منبری و اهل موعظه تربیت می‌کرد.

وی با بیان اینکه حوزه‌های علمیه نشان داده که بهترین قوانین حقوق بشر را اسلام ناب محمدی دارد، اظهار داشت: متأسفانه در فضای مجازی شبهه‌هایی علیه اسلام وارد می‌شود.

رئیس مرکز فقهی ائمه اطهار (ع) با اشاره به اینکه قرآن کریم پیامبر اکرم (ص) را به عنوان الگو معرفی می‌کند و امام علی (ع) و حضرت زهرا (س) نیز الگوی شایسته‌ای برای ما هستند، بیان کرد: حضرت فاطمه زهرا (س) زمانی که می‌خواستند خطبه‌ای بیان کنند مقنعه و جلباب را بر سر کرد و در بین یک جمعی که نامحرمان حضرت را نبیند به مسجد رفتند و خطبه تاریخی خودشان را بیان کردند.
انتهای پیام / 137


کد مطلب: 85991

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/85991/آیت-الله-فاضل-لنکرانی-اسلام-بهترین-قوانین-حقوق-بشر

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir