دوشنبه ۲۸ بهمن ۱۳۹۸ ساعت ۰۷:۳۰
کد مطلب : 86006
منبع : خبرگزاری مهر

فیروزآبادی: نیازمند تولیدات نظری حوزوی در زمینه فضای مجازی هستیم

قم نيوز : دبیر شورای عالی فضای مجازی گفت: حوزه اگر کار عمیق نظری در زمینه فضای مجازی انجام دهد، می‌تواند بسیار مؤثر واقع شود.
نیازمند تولیدات نظری حوزوی در زمینه فضای مجازی هستیم
نیازمند تولیدات نظری حوزوی در زمینه فضای مجازی هستیم
به گزارش قم نیوز سید ابوالحسن فیروزآبادی عصر یکشنبه در دیدار آیت الله اعرافی که در مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه برگزار شد، عنوان کرد: متناسب با مشکلاتی که ما در فضای مجازی با آن مواجه هستیم، نتوانسته‌ایم از ظرفیت حوزه علمیه استفاده کنیم.

وی افزود: فضای مجازی مباحث نظری عمیقی را در بحث حکومت به همراه دارد که دانشگاه‌ها نمی‌توانند به آن بپردازند، چرا که کارکردی که قم می‌تواند داشته باشد، در دانشگاه یافت نمی‌شود.

دبیر شورای عالی فضای مجازی گفت: فضای مجازی توسط آمریکایی‌ها ساخته شده و پدیده‌هایی مانند پول مجازی و عقود مجازی و آموزش و امثالهم خارج از سیطره حکومت‌ها در سال‌های اخیر در حال انجام است که تحت سیطره آمریکا است.

فیروزآبادی مطرح کرد: چینی‌ها برای کشور خود توانسته‌اند، تکنولوژی بومی ایجاد کنند، غیر از چین، سایر کشورها تحت تأثیر این جریانات مجازی که تحت نظر آمریکاست، قرار دارند.

وی ادامه داد: به تدریج ما شاهد مشارکت خارجی‌ها در حکومت کشور هستیم، به حدی که در انتخابات عامل خارجی یک بازیگر برجسته است و نقش مداخله گرانه دارد.

رئیس مرکز ملی فضای مجازی تأکید کرد: در ابتدای انقلاب نسبت به کمونیسم تکلیف کار روشن بود و نفی می‌شد، اما درباره فضای مجازی نمی‌توان به راحتی از کنار آن عبور کرد، اگر کاری می‌شود صرفاً نفی بوده که پاسخگو نیست؛ حوزه اگر کار عمیق نظری در این زمینه بکند می‌تواند بسیار مؤثر واقع شود.

فیروزآبادی یادآور شد: در رابطه با ارز مجازی و برند، مباحثی مطرح شده و در کشور مالزی کارهایی درباره ارز مجازی با نگاه اسلامی کارهایی صورت گرفته است، اما در کشور، ما معطل هستیم.

وی اضافه کرد: اگر حوزه علمیه در زمینه هوش مصنوعی، رباط، حوزه‌های اقتصادی و امثالهم نظریه روشنی داشته باشد، بسیار کمک کننده است، هم ایجاد امید در جامعه می‌کند و هم در تصمیم گیری های حکومتی نیز به ما کمک می‌کند.
انتهای پیام / 137
https://qomnews.ir/vdcjmyeo.uqemyzsffu.html
نام شما
آدرس ايميل شما