کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

6 هزار مسجد در کشور میزبان مراسم اعتکاف هستند

خبرگزاری فارس , 28 بهمن 1398 ساعت 21:19

رئیس ستاد مرکزی اعتکاف گفت: علاقمندان برای حضور در مراسم اعتکاف می توانند تا 10 اسفندماه با مراجعه به سامانه اینترنتی www.etekafqom.com نسبت به ثبت نام در این مراسم معنوی اقدام کنند.


به گزارش قم نیوز حجت الاسلام سید علیرضا تکیه ای ظهر امروز در نشست خبری که در ستاد اقامه نماز برگزار شد، با اشاره به فعالیت های دبیرخانه دائمی ستاد مرکزی اعتکاف اظهار کرد: براساس این فعالیت ها هر سال شاهد رشد و ارتقاء مراسم اعتکاف در سراسر کشور هستیم.

وی با بیان اینکه مراسم معنوی اعتکاف در گذشته محدود به قم و تنها در خلوت یک مسجد برگزار می شد، اظهار کرد: به برکت انقلاب اسلامی این مراسم معنوی از غربت خارج و از مرزهای کشور بیرون رفته و به نقاط گوناگون دنیا صادر شده است.

رئیس ستاد مرکزی اعتکاف با بیان اینکه در 80 کشور جهان مراسم معنوی اعتکاف برگزار می شود، تصریح کرد: حدود 6 هزار مسجد نیز در داخل کشور نسبت به برگزاری این مراسم معنوی اهتمام دارند.

وی در بخش دیگری از سخنان خویش به توجه رهبر معظم انقلاب به اعتکاف در بیانیه گام دوم انقلاب اشاره و عنوان کرد: در فراز ششم این بیانیه آمده است که باید عیار معنویت و اخلاق را تبیین کرد، صف های طولانی اعتکاف را رهبری به عنوان وجه المثال قرار داده و آن را از معجزات پیشرفت اسلامی می دانند.

وی با تاکید براینکه تاکنون برنامه ها برای برگزاری مراسم اعتکاف سالانه بود اما پس از انتشار بیانیه گام دوم، برنامه های اجرایی اعتکاف به صورت چهل ساله در چندین گام خواهد بود، گفت: امروزه چندین گروه پژوهشی در حال فعالیت هستند تا بتوانند گام های معنویت را رقم زنند تا در بستر اعتکاف عملیاتی شوند.

تکیه ای با تاکید بر اینکه اعتکاف دارای دو رکن توقف در مسجد و روزه داری است، گفت: حضور در این مراسم معنوی بیشترین زمینه را برای دریافت بندگی انسان ایجاد می کند.

وی در بخش دیگری از سخنان خویش به زمان و شیوه نام نویسی در مراسم معنوی اعتکاف اشاره و بیان کرد: علاقه مندان به شرکت در مراسم معنوی اعتکاف استان قم می توانند تا 10 اسفند ماه به سامانه اینترنتی www.etekafqom.com مراجعه کنند و اسامی پذیرفته شدگان نهایی پس از قرعه کشی در دوازدهم اسفندماه از طریق سامانه اینترنتی اعتکاف اعلام می شود.

رئیس ستاد مرکزی اعتکاف ادامه داد: پذیرفته شدگان که اسامی آنان در سامانه اینترنتی اعلام می شود باید در روزهای 13 و 14 اسفندماه از ساعت 14 تا 18 برای دریافت کارت پذیرش به مصلای قدس مراجعه کنند.

وی افزود: در استان قم 14 مسجد ویژه خواهران و 7 مسجد ویژه برادران، در قالب 8 هزار نفر خواهر و هفت هزار برادر آماده پذیرش معتکفین هستند که این سهمیه نسبت به سال گذشته هزار نفر افزایش داشته است و تاکنون نیز سه هزار و ششصد نفر نام نویسی کرده اند.

تکیه ای اضافه کرد: مراسم اعتکاف دانشجویی خواهران در مسجد جامع دانشگاه قم و برادران در مسجد جمکران، همچنین مراسم اعتکاف ویژه ایثارگران در مسجد الغدیر برگزار می شود؛ مراسم اعتکاف دانش آموزی نیز به صورت جداگانه برگزار خواهد شد که مکان دقیق آن اعلام می شود.

انتهای پیام/ 137


کد مطلب: 86024

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/86024/6-هزار-مسجد-کشور-میزبان-مراسم-اعتکاف-هستند

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir