سه شنبه ۲۹ بهمن ۱۳۹۸ ساعت ۲۱:۴۳
کد مطلب : 86045
منبع : خبرگزاری مهر
رئیس سازمان تبلیغات اسلامی:

رسالت امروز طلاب معرفی اسلام ناب به مردم است

قم نيوز : رئیس سازمان تبلیغات اسلامی معرفی اسلام ناب به مردم را رسالت امروز طلبه‌ها دانست و گفت: باید اسلام انقلابی و اسلامی که امام به ما معرفی کرد را به مردم معرفی کنیم.
رسالت امروز طلاب معرفی اسلام ناب به مردم است
رسالت امروز طلاب معرفی اسلام ناب به مردم است
به گزارش قم نیوز حجت‌الاسلام محمد قمی در همایش اختتامیه مرحله اول و افتتاحیه مرحله دوم دوره آموزشی طلبه شهید محمدهادی ذوالفقاری که با حضور ۴۰۰ نفر از مسئولان تبلیغات اسلامی سراسر کشور در شهر مقدس قم برگزار شد، با اشاره به صداقت، سلامت و صحت مدیران و مسئولان عرصه تبلیغ خصوصاً مجاهدان باسابقه، اذعان داشت: ما همه طلبه‌ایم و کارمند نیستیم. فرصتی را در مسجد بوده‌ایم و حالا در اداره هستیم که من نمی‌دانم اساساً اینکه وارد اداره شده‌ایم و تغییر شرایط داده‌ایم درست است یا غلط! من عمیقاً بر سلوک طلبگی معتقدم.

وی افزود: ما اگر ورثه پیغمبر نیستیم، ورثه مرحوم امام که هستیم و مرهون مجاهدت‌های او هستیم. او شخص اول مملکت شد ولی اخلاق و سلوک طلبگی را کنار نگذاشت. امام سه بار در صحیفه فرمود: من دست یکایک ملت ایران را می بوسم. ما در سلوک طلبگی باور کردیم که خادم مردم هستیم چون دعای دوران حجره نشینی ما این بوده است.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی ادامه داد: بار تبلیغ دین بر روی دوش شما طلبه هاست و اگر بر من محرز شود که کسی نسبت به دیگری بهتر می‌تواند این بار را به دوش بکشد، با تمام احترام او را تعویض می‌کنم. مهمترین کار از نظر بنده با توجه به تأکیدات رهبری در شرایط حاضر، تبلیغ اسلام ناب است و مهم‌ترین خروجی آن هم ایستادن مردم است. اینکه چگونه اسلام ناب، اسلام عاشورایی، اسلام انقلابی و اسلامی را که امام به ما معرفی کرد را به مردم معرفی کنیم، رسالت ما طلبه‌ها است.

وی ضمن تکرار صحبت صریح رهبر انقلاب مبنی بر غلط بودن پول گرفتن روحانیون حتی روحانیون مستقر و حقوق بگیر دولت باشند، خاطرنشان کرد: تا الآن ۵۰ درصد بودجه ۹۸ را هم به ما ندادند اما مسئله ما مالی نیست که امروز به بهانه اینکه رسماً در چشمان ما نگاه می‌کنند که بودجه به شما نمی‌دهیم کاری نکنیم. مسئله اراده پولادین و مومنانه کسانی که این بار را بر دوش رهبری حس کرده و آن را به مقصد برسانند. ما آمده‌ایم تا با هم عهد کنیم که اگر فردا بودجه و امکانات نبود، کار زمین نماند؛ بیایید ببینیم که چه طور می‌توان بهتر عمل کرد.

تبلیغ دین را باید با توجه به گام دوم جلو ببریم

حجت‌الاسلام قمی اظهار داشت: این تفکر اشتباهی که به خاطر نفت در مردم وجود دارد که همه مشکلات را دولت باید حل کند، باید رفع شود. چرا که اقامه کنندگان حق و دین، مردم هستند. هنوز هم این مردم در تشییع پیکر شهید حاج قاسم سلیمانی نشان دادند که پای کار هستند یا نه. من از یک اراده مومنانه حرف می‌زنم که همان اسلام نابی که امام بر اساس آن آمد و مردم ایستادند، الآن هم باید کاری کنیم تا مردم پای کار بایستند.

وی همچنین افزود: در عرصه تبیین و تبلیغ یکی از وظایف شما این است که طلبه‌ای که قابلیت دارد ولی امکانات ندارد را راه بیندازید و کمک کنید تا جلو برود. وظیفه بعدی این است که با همه مردم ارتباط بگیرید حتی کسانی که زاویه دارند ولی در گسترس اسلام ناب کمک می‌کنند را به همدلی برسانید. باید به حرف مردم گوش دهیم و با آنها انس داشته باشیم و باید فاصله بین مردم و مسئولین به حداقل برسد. سازمان تبلیغات باید کاری کند که تبلیغات برای مردم آسان شود و تمام اقشار باید بدانند که یک پناهگاهی مثل سازمان تبلیغات دارند و به آن پناه بیاورند.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی در پایان تصریح کرد: ما می‌بالیم که در نهاد انقلابی با رسالتی عمیق از جنس انبیا الهی، مأموریت تبلیغ اسلام ناب را جلو می‌بریم. اما اکنون تبلیغ را باید با توجه به گام دوم جلو ببریم و شتابان شدن زمانه را لحاظ کنیم که در دوره جدید سرعت تحولات تغییر کرده، دستاوردها باشکوه‌تر شده، مشکلات و حوادث سخت‌تر شده است. باید همت مضاعف و مجاهدت‌هایی بیش از مجاهدات پیشین خرج کرد چون خدا کارهای مهم را در شرایط سخت به دست انبیا و اولیا می داده است. ما ستاد تبلیغات جنگ بوده‌ایم و الآن که میدانیم در وسط کارزار جنگ هستیم، باید مقابله کنیم و یاد بگیریم چگونه با دست خالی پشت شیطان بزرگ را به خاک بمالیم.

گفتنی است دوره آموزش طلبه شهید محمدهادی ذوالفقاری که با حضور معاونان فرهنگی استان‌ها و مدیران ادارات شهرستان‌های سراسر کشور، با موضوع طرح امام محله و در ادامه اجرایی کردن طرح تحول اجتماعی مسجدمحور، از تاریخ ۲۷ تا ۳۰ بهمن ماه ۱۳۹۸ به میزبانی شهر مقدس قم برگزار می‌شود.
انتهای پیام / 137
https://qomnews.ir/vdccpxq4.2bqe08laa2.html
نام شما
آدرس ايميل شما