سه شنبه ۲۹ بهمن ۱۳۹۸ ساعت ۲۳:۱۱
کد مطلب : 86051
منبع : خبرگزاری مهر
در جمع خبرنگاران؛

زمان ثبت نام در مراسم معنوی اعتکاف اعلام شد

قم نيوز : مسئول ستاد مرکزی اعتکاف گفت: روزهای ۲۶ بهمن تا ۱۰ اسفندماه زمان ثبت نام در مراسم معنوی اعتکاف است که علاقمندان فقط از طریق سایت اعتکاف می‌توانند ثبت نام کنند.
زمان ثبت نام در مراسم معنوی اعتکاف اعلام شد/ اختصاص ۲۱ مسجد در قم
زمان ثبت نام در مراسم معنوی اعتکاف اعلام شد/ اختصاص ۲۱ مسجد در قم
به گزارش قم نیوز حجت الاسلام سید علیرضا تکیه‌ای قبل از ظهر دوشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه که در ستاد اقامه نماز قم برگزار شد، اظهار داشت: دبیرخانه دائمی در طول سال در حال دریافت و پرداخت مطالب مربوط به اعتکاف است و برای ارتقای این امر بزرگ تلاش می‌شود.

وی گفت: سال گذشته بیانیه گام دوم انقلاب را در اعتکاف آغاز کردیم و امسال نیز این بیانیه در بستر اعتکاف فهرست شده و بنا داریم که در قم و سراسر کشور به این بیانیه در اعتکاف بپردازیم.

مسئول ستاد مرکزی اعتکاف ادامه داد: اعتکاف با نگاه به بیانیه گام دوم انقلاب باید عیار معنویت و اخلاق نظام را تبیین کند.

وی با بیان اینکه مراسم اعتکاف در نزدیک به ۸۰ کشور برگزار می‌شود، افزود: اعتکافی که تنها در قم مهجور بوده به برکت انقلاب اسلامی نه تنها در ایران گسترش یافته بلکه به سراسر جهان نیز صادر شده است.

حجت الاسلام تکیه‌ای اعتکاف را حضور متدینانه و با حضور قلب در مسجد و خانه خدا دانست و تصریح کرد: اعتکاف دارای دو رکن است که یک رکن حضور و توقف در مسجد و رکن دوم نیز روزه می‌باشد که حداقل باید سه روز باشد و این بستر و حالت روزه بیشترین استعداد را برای دریافت بندگی در انسان ایجاد می‌کند.

وی بیان کرد: اعتکاف دارای بعد اجرایی و خدماتی که تسهیلات امور معتکفین را بر عهده دارد و شامل برنامه‌ریزی، ثبت نام، اعطای کارت و استقبال از حضور در مراسم و پذیرایی می‌شود و دارای بعد فرهنگی نیز است.

مسئول ستاد مرکزی اعتکاف گفت: ثبت نام در مراسم معنوی اعتکاف از ۲۶ بهمن آغاز شده و تا ۱۰ اسفندماه ادامه دارد که علاقمندان فقط از طریق سایت اعتکاف به نشانی www.etekafqom.com می‌توانند در این مراسم معنوی ثبت نام کنند.

ثبت نام بیش از سه هزار و ۶۰۰ نفر طی دو روز

وی با اشاره به اختصاص ۱۴ مسجد برای خواهران و هفت مسجد در قم برای برادران در مراسم اعتکاف، افزود: هشت هزار خانم و هفت هزار آقا برای این مراسم پذیرش می‌شوند.

حجت الاسلام تکیه‌ای بیان کرد: قرعه کشی در روز ۱۲ اسفندماه از طریق سایت اعتکاف انجام شده و اسامی افراد پذیرش شده توسط همین سایت منتشر می‌شود.

وی گفت: سال گذشته طی دو روز نخست کمتر از ۵۰۰ نفر ثبت نام داشتیم اما امسال در دو روز نخست بیش از سه هزار و ۶۰۰ نفر ثبت نام کرده‌اند.

مسئول ستاد مرکزی اعتکاف عنوان کرد: پذیرفته شدگان در اعتکاف ۱۳ و ۱۴ اسفندماه از ساعت ۱۴ الی ۱۸ می‌توانند با مراجعه به مصلای قدس، کارت خود را دریافت کنند.

وی گفت: به منظور استفاده بهینه برای اقشار خاص مسجد ویژه‌ای در نظر گرفته شده است از جلمه برای دانشجویان دختر، مسجد جامع قم و دانشجویان پسر، مسجد مقدس جمکران و ویژه جانبازان مسجد الغدیر در نظر گرفته شده است.

حجت الاسلام تکیه‌ای ادامه داد: اعتکاف بین الملل برای طلاب و فضلای غیر ایرانی نیز در بخش خواهران و برادران در مساجد مختلف برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اختصاص ۲۱ مسجد برای اعتکاف در استان قم افزود: مراسم اعتکاف در روزهای ۱۸، ۱۹ و ۲۰ اسفندماه برگزار خواهد شد.
انتهای پیام / 137
https://qomnews.ir/vdcjvyeo.uqemizsffu.html
نام شما
آدرس ايميل شما