چهارشنبه ۳۰ بهمن ۱۳۹۸ ساعت ۱۱:۴۱
کد مطلب : 86065
منبع : خبرگزاری تسنیم

۱۶۵ اثر به دبیرخانه فیلم کوتاه نوآوری قم ارسال شد

قم نيوز : در آیین اختتامیه نخستین جشنواره استانی فیلم کوتاه نوآوری و فناوری از ارسال ۱۶۵ اثر به این جشنواره خبر داده شد.
۱۶۵ اثر به دبیرخانه فیلم کوتاه نوآوری قم ارسال شد
۱۶۵ اثر به دبیرخانه فیلم کوتاه نوآوری قم ارسال شد
به گزارش قم نیوز حمیدرضا شوشتری شامگاه سه‌شنبه در آیین اختتامیه نخستین جشنواره استانی فیلم کوتاه نوآوری و فناوری که در تالار مرکزی شهر برگزار شد اظهار داشت:165 اثر به نخستین جشنواره فیلم کوتاه نوآوری و فناوری استان قم ارسال‌ شده است.

دبیر نخستین فیلم کوتاه نوآوری و فناوری استان قم اضافه کرد: هیئت انتخاب جشنواره از میان آثار رسیده 21 اثر را برای مرحله داوری انتخاب کرد و برگزیدگان در 5 بخش رپرتاژ آگهی، کلیپ‎، انیمیشن، موشن گرافیک، بخش‌های جنبی آماتور و حرفه‌ای و بخش موبایلی و بخش ویژه شامل شهدای فناوری و وقف تجلیل شدند.

وی افزود: این جشنواره به‌عنوان تجربه نخست در نوع خود و در سطح استانی برگزار می‌شود اما استقبال غیرمنتظره‌ای انجام گرفت.

مدیرکل ارشاد قم نیز عنوان کرد: زبان رسانه و هنر می‌تواند در شکوفایی اقتصادی و توسعه فرهنگ فناوری و کارآفرینی نقش مهمی ایفا کند و تقویت فیلم‌سازی در حوزه فن‌آوری، حمایت مادی و معنوی از هنرمندان عرصه فناوری، ارتقای آموزش، تحلیل، تبیین و روش‌های ساخت انواع فیلم‌های مستند و غیرمستند از اهداف این جشنواره بود.

سید موسی حسینی کاشانی افزود: زبان هنر بهترین ابزار برای معرفی و فرهنگ‌سازی در مسیر توسعه و تقویت شرکت‌های دانش‌بنیان و شرکت‌های فناور محور است.

وی ایجاد پیوند بین هنر و شرکت‌های فناوری و افراد نوآور را ضروری دانست و ادامه داد: باید پیوندی بین قالب‌های هنری و شرکت‌های دانش‌بنیان رأی معرفی عمومی آن‌ها در سطح استان شکل بگیرد.

مدیرکل ارشاد قم با اشاره به اینکه زبان هنر باید به کمک شرکت‌های دانش‌بنیان بیاید، اضافه کرد: آمادگی لازم برای معرفی تولیدات شرکت‌های دانش‌بنیان در اداره کل ارشاد وجود دارد.

وی خاطرنشان کرد: معرفی تولیدات شرکت‌های دانش‌بنیان با ابزار هنر به‌ویژه فیلم از سایر روش‌های تبلیغی بیشتر است و در بین مردم اثرگذارتر خواهد بود.

79 شرکت دانش‌بنیان در قم فعال است

رئیس پارک علم و فناوری قم نیز در این مراسم اظهار داشت: سرنوشت مختوم و نهایی کشور در وابستگی به خام فروشی و خروج از بحران‌های کنونی حرکت و تقویت در مسیر شرکت‌های اقتصادی دانش‌بنیان و فناور محور است.

سید حسین اخوان علوی اضافه کرد: یکی از کلیدواژه‌هایی که رهبری انقلاب در سال‌های اخیر به کرار از آن یاد کرده‌اند مسئله حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان و نخبه‌پروری در سطح پارک‌های علم و فناوری است.

وی افزود: برای اینکه شرایط و بستر لازم برای فعالیت و توسعه شرکت‌های دانش‌بنیان و فناوری محور فراهم شود باید در کنار ایجاد زیرساخت‌ها، نسبت به فرهنگ‌سازی عمومی نیز توجه لازم صورت بگیرد.

اخوان علوی ادامه داد: استان قم باید در مسیر حرکت کند که در آن امکان کنشگری برای تمام فعالان شرکت‌های دانش‌بنیان از جمله تولیدات رسانه‌ای فراهم شود.

وی با بیان اینکه 79 شرکت دانش‌بنیان در قم فعال است، گفت: قم از نظر تعداد فعالیت شرکت‌های دانش‌بنیان در رتبه هشتم کشور قرار دارد در حالی‌که جایگاه قم در مدت مشابه سال گذشته دو رقمی بود.

رئیس پارک علم و فناوری قم اظهار داشت: در کنار فعالیت 79 شرکت دانش‌بنیان، 165 شرکت فناور محور نیز در سطح استان قم فعال بود است، در مجموع 6 مرکز رشد و یک پارک علم و فناوری در استان قم فعال است.

اخوان علوی ظرفیت‌های اشتغال در شرکت‌های دانش‌بنیان را موردتوجه قرار داد و خاطرنشان کرد: بیش از 2 هزار نفر در قالب شرکت‌های دانش‌بنیان قم اشتغال دارند.

 وی با بیان ظرفیت بالای صادرات شرکت‌های دانش‌بنیان اضافه کرد: شرکت‌های دانش‌بنیان قم سال گذشته بیش از یک‌ میلیون دلار صادرات داشته‌اند.

انتهای پیام/111
https://qomnews.ir/vdcen78v.jh8ppi9bbj.html
نام شما
آدرس ايميل شما