چهارشنبه ۳۰ بهمن ۱۳۹۸ ساعت ۱۹:۳۴
کد مطلب : 86075
منبع : خبرگزاری مهر
آیت الله جوادی آملی:

کسب گدایان حرفه‌ای حرام است/ خداوند همه را امتحان می‌کند

قم نيوز : یکی از مراجع تقلید شیعیان تکدی گری را یکی از معضلات حرام دانست و افزود: کسب گدایان حرفه‌ای یکی از کسب‌های حرام محسوب می‌شود.
کسب گدایان حرفه‌ای حرام است/ خداوند همه را امتحان می‌کند
کسب گدایان حرفه‌ای حرام است/ خداوند همه را امتحان می‌کند
به گزارش قم نیوز آیت الله العظمی عبدالله جوادی آملی قبل از ظهر چهارشنبه در جلسه درس تفسیر خود که در مسجد اعظم قم برگزار شد، در ادامه تفسیر آیات سوره مبارکه «فجر» بیان کرد: متأسفانه برخی افراد اینگونه تصور می‌کنند که اگر وضع مالی خوبی داشتند و در سلامت، رفاه و نعمت بودند می‌گویند خدا ما را گرامی داشت اما اگر به بیماری یا فقر یا مشکلات دیگر مبتلا شدند می‌گویند خدا ما را گرامی نداشته است.

وی ادامه داد: برخی از افراد معیار اهانت و اکرام را در ثروت می‌دانند در حالی که خداوند می‌فرمایند که هم ثروت و هم فقر و نداری و هم سلامت و یا بیماری ابتلاء و امتحان هستند.

این استاد سطوح عالی حوزه با بیان اینکه خداوند همه انسان‌ها را امتحان می‌کند، افزود: خداوند می‌فرمایند که ما اگر به کسی مال دادیم او را اکرام نکرده‌ایم و اگر کسی را به فقر امتحان کردیم به او إهانت نکرده‌ایم بنابراین هر دو نزد ما محترم هستند زیرا انسان هستند.

وی بیان کرد: خداوند اگر کسی را به تنگ‌دستی مبتلا کرد به او اهانت نکرده است بلکه او را روی صندلی آزمایش قرار داده زیرا انسان تا امتحان ندهد به کمال نمی‌رسد.

آیت الله جوادی آملی با بیان اینکه متأسفانه تکدی گری یکی از معضلات بزرگ در کشور ماست، اظهار داشت: کسب گدایان حرفه‌ای یکی از کسب‌های حرام محسوب می‌شود زیرا اینها در خیابان می‌ایستند و بعد از مرگ معلوم می‌شود که موجودی بالایی دارند که کسب این افراد حرام است.

مرجع تقلید شیعیان گفت: باید به افرادی کمک کنیم که در میان همسایه و ارحام خود می‌شناسیم و معتقدیم که نیازمند کمک است و در صورت عدم شناخت چنین فردی باید با تحقیق فرد مورد نظر را پیدا کنیم‌.
انتهای پیام / 137
https://qomnews.ir/vdcftxdc.w6dveagiiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما