چهارشنبه ۳۰ بهمن ۱۳۹۸ ساعت ۱۹:۳۶
کد مطلب : 86076
منبع : خبرگزاری تسنیم

اتاق فکر نخبگان در قم راه‌اندازی می‌شود

قم نيوز : استاندار قم گفت: اتاق و تالار فکر نخبگان استان قم برای استفاده از ظرفیت‌های فکری این افراد باید راه‌اندازی شده و مانند یک مجمع مشورتی اهداف توسعه و مشکلات جامعه را رصد و برای حل آن راه‌حل ارائه دهد.
اتاق فکر نخبگان در قم راه‌اندازی می‌شود
اتاق فکر نخبگان در قم راه‌اندازی می‌شود
به گزارش قم نیوز بهرام سرمست عصر امروز در نشست شورای علمی بنیاد نخبگان که در  جلسات استانداری برگزار شد، اظهار داشت: برای توسعه کشور باید در بین نخبگان کشور در مسائل مختلف اجماع و اتفاق‌نظر شکل بگیرد.

وی افزود: برای اینکه اجماع نظری در بین نخبگان استان شکل‌گرفته و بر ادامه آن روند توسعه‌ای قم دنبال شود باید فرهنگ گفت‌وگو و تعامل مستمر در بین جامعه نخبگانی استان شکل بگیرد.

استاندار قم خاطرنشان کرد: نخبه فقط به فردی که در المپیادهای علمی یا مراکز آموزش عالی‌رتبه‌های برتر کسب کرده اطلاق نمی‌شود و هر فردی که قدرت جهت‌دهی به افکار عمومی را داشته باشد در زمره جامعه نخبگی قرار می‌گیرد.

سرمست تأکید کرد: مدیریت قم در دو سال گذشته در مسیر ایجاد ارتباط بین مراکز تصمیمگیر و جامعه نخبگانی بوده و در همین راستا دفتر ارتباط بین دانشگاه‌ها و استانداری قم راه‌اندازی شده است.

وی ادامه داد: ایجاد ارتباط بین مراکز سیاسی و نخبگان استان می‌تواند روند توسعه قم را تسهیل کند و به همین از هر اقدامی که در این رابطه برداشته شود حمایت خواهد شد.

استاندار قم اظهار داشت: باید بستر لازم برای گفت‌وگوی بین جامعه نخبگانی استان فراهم شود و این افراد به‌صورت دوره‌ای آخرین یافته‌های علمی و پیشنهادات خود را با یکدیگر در میان بگذارنند.

وی عنوان کرد: اینکه نخبگان جامعه به دلیل مشغله‌های کاری خود در یک اداره یا دستگاهی ایزوله شده و ارتباط خود با جامعه را کاهش دهند مشکلی از معضلات جامعه را برطرف نمی‌کند.

سرمست گفت: اتاق و تالار فکر نخبگان استان قم برای استفاده از ظرفیت‌های فکری این افراد باید راه‌اندازی شده و مانند یک مجمع مشورتی اهداف توسعه و مشکلات جامعه را رصد و برای حل آن راه‌حل ارائه دهد.

وی عنوان کرد: دستگاه‌های استان برای حل کارشناسی شده و علمی مشکلات خود به فکر تشکیل کارگروه‌های تخصصی در بنیاد نخبگان استان باشند.

وی با بیان اینکه ایجاد ارتباط بین مثلث صنعت، دانشگاه و سیاست از اهداف اصلی استان است، ابراز کرد: نظام تصمیم سازی در استان باید بر اساس مشورت و استفاده از خرد جمعی قشرهای مورد هدف انجام بگیرد.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcg3z97.ak93u4prra.html
نام شما
آدرس ايميل شما