کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

ظرفیت نخبگان در بومی‌سازی صنایع صنعتی به کار گرفته شود

خبرگزاری تسنیم , 30 بهمن 1398 ساعت 20:39

معاون سیاسی و امنیتی استانداری قم گفت: باید از ظرفیت جامعه نخبگانی استان در پیشبرد نهضت بوم سازی صنایع صنعتی استفاده شود، ورود نخبگان مهندسی به این عرصه می‌تواند تحریم‌های اقتصادی و تکنولوژی غرب را کم اثر کند.


به گزارش قم نیوز بیژن سلیمان پور عصر امروز در نشست شورای مشورتی بنیاد نخبگان استان که در سالن جلسات استانداری برگزار شد، اظهار داشت: ایجاد پیوند و ارتباط بین نخبگان و منزلت بخشی به این افراد مهم‌ترین خلأهایی است که در رابطه با جامعه نخبگانی احساس می‌شود.

وی اضافه کرد: برای اینکه از ظرفیت نخبگان به‌درستی استفاده شود باید برخی تغییرات در اساسنامه بنیاد نخبگان بر مبنای پیشنهادات جامعه هدف صورت بگیرد.

معاون سیاسی و امنیتی استانداری قم ادامه داد: ملموس‌ترین مشکل امروز جامعه نخبگانی قم عدم تعامل و گفت‌وگوی این افراد با یکدیگر است، بنیاد نخبگان برای از بین بردن این خلأ بزرگ برنامه‌ریزی کند.

سلیمان پور تأکید کرد: باید بانک جامع اطلاعات نخبگان و آخرین یافته‌های علمی جامعه نخبگانی استان برای درک بهتر از ظرفیت‌های این افراد و نیازهای آتی استان تدوین شود.

وی با بیان اینکه مردم و دستگاه‌های اجرایی شناخت کافی از ظرفیت بنیاد نخبگان ندارند، گفت: مأموریت‌های بنیاد نخبگان استان همچنان در بین مردم، دستگاه‌های اجرایی و  افراد مستعد مغفول است.

معاون سیاسی و امنیتی استانداری قم ادامه داد: ارتباط بین نخبگان و شرکت‌های دانش‌بنیان استان در حد قابل‌قبول نیست.

وی با انتقاد از گردش محدودسازمانی در بین نخبگان تصریح کرد: به دلیل گردش محدود جامعه نخبگانی بسیاری از افراد مستعد امکان شکوفا کردن استعدادهای خود را به دست نمی‌آورند.

سلیمان پور خاطرنشان کرد: باید از ظرفیت جامعه نخبگانی استان در پیشبرد نهضت بوم سازی صنایع صنعتی استفاده شود، ورود نخبگان مهندسی به این عرصه می‌تواند تحریم‌های اقتصادی و تکنولوژی غرب را کم اثر کند.

معاون سیاسی و امنیتی استانداری قم یادآور شد: همچنین نخبگان علوم انسانی و اسلامی استان در رابطه با کاهش آسیب‌های اجتماعی به دنبال ارائه راهکارهای عملیاتی باشند.

وی اظهار داشت: در کنار حل مشکلات تکنولوژی و تجاری‌سازی اختراعات نخبگان باید به‌صورت هم‌زمان در مسیر تقویت راهکارهای کاهش آسیب‌های اجتماعی و ارتقای سطح فرهنگ و اخلاق عمومی برنامه‌ریزی شود.

انتهای پیام/ 137


کد مطلب: 86077

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/86077/ظرفیت-نخبگان-بومی-سازی-صنایع-صنعتی-کار-گرفته-شود

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir