پنجشنبه ۱ اسفند ۱۳۹۸ ساعت ۲۱:۱۷
کد مطلب : 86106
منبع : خبرگزاری فارس

علائم بیماری کرونا ویروس اغلب اوقات خفیف است

قم نيوز : یک فوق تخصص بیماری‌های ریه با بیان اینکه علائم بیماری کرونا ویروس بیشتر اوقات خفیف است البته سرایت زیادی دارد گفت: این بیماری بیشتر اوقات بدون مداخله درمانی بهبود یافته و بهترین درمان استراحت و مصرف مایعات و تا دوره آن طی نشود بیماری خوب نمی شود.
علائم بیماری کرونا ویروس اغلب اوقات خفیف است/راه درمان استراحت و رعایت بهداشت فردی
علائم بیماری کرونا ویروس اغلب اوقات خفیف است/راه درمان استراحت و رعایت بهداشت فردی
به گزارش قم نیوز سیدحسن عادلی با اشاره به علائم بیماری کرونا اظهار کرد: علائم کرونا ویروس شبیه سرماخوردگی شدید است و شامل دردهای عضلانی و مفاصل، بی‌اشتهایی و سرفه بوده و موارد شدید با علائم تنفسی و تنگی نفس همراه است.

وی با بیان اینکه بیماری بیشتر د رفرم خفیف است و ممکن است این علائم یک هفته تا ده روز به طول بیانجامد، بیان کرد: کسانی که علائم خفیف دارند باید استراحت کرده، مایعات مصرف کنند و کمتر از منزل خارج شوند و رعایت این مسائل بیشتر به نفعشان است تا اینکه بخواهند دائم به پزشک مراجعه کنند.

رئیس سازمان نظام پزشکی استان قم خاطرنشان کرد: ما برای عفونت کرونا، مسکن ساده، مایعات، استراحت و بهداشت فردی توصیه می کنیم و کسانی که علائم شدید دارند اگر گرفتار سرفه شدید و تنگی نفس شدند باید حتما به پزشک مراجعه کرده و ممکن است عکس برداری توصیه کرده و فرد بیمار شاید در منزل درمان شده و یا در بیمارستان بستری شود.

وی با بیان اینکه علائم بیماری بیشتر اوقات خفیف است البته سرایت زیادی دارد گفت: این بیماری بیشتر اوقات بدون مداخله درمانی بهبود یافته و بهترین درمان استراحت و مصرف مایعات و تا دوره آن طی نشود بیماری خوب نمی شود.

دکتر عادلی یادآور شد: رعایت بهداشت فردی از اهمیت بالایی برخوردار است و کسانی که سرماخوردگی دارند در محل کار، مدرسه یا دانشگاه حضور نیافته و در منزل استراحت کند.

وی گفت: اعضای خانواده فرد بیمار نیز باید بهداشت فردی را به جد مورد توجه قرار دهند و در موقع تماس با بیماری ماسک داشته باشند و خود بیمار نیز همواره از ماسک استفاده کند؛ استفاده از ماسک های معمولی خوب است ولی باید هر سه ساعت یک بار که ماسک مرطوب می شود، نسبت به تعویض آن اقدام شود.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcai6na.49niw15kk4.html
نام شما
آدرس ايميل شما