جمعه ۲ اسفند ۱۳۹۸ ساعت ۱۳:۰۱
کد مطلب : 86119
منبع : خبرگزاری فارس

شور انتخاب در پایتخت انقلاب

قم نيوز : 417 هزار و 967 مرد و 408 هزار و 620 نفر زن شامل 42 هزار و 688 رای اولی امروز در استان قم با حضور پای صندوق های رای فرصت دارند که سه نماینده خود را از بین 93 داوطلب برای حضور در خانه ملت انتخاب کنند.
شور انتخاب در پایتخت انقلاب
شور انتخاب در پایتخت انقلاب
به گزارش قم نیوز اخذ رای یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و اولین میان دوره ای مجلس خبرگان رهبری از ساعت 8 صبح امروز در 669 شعبه اخذ رای در این استان آغاز شده و از دقایق اولیه اخذ رای حضوری پرشور پای صندوق ها رقم خورده است.

417 هزار و 967 مرد و 408 هزار و 620 نفر زن شامل 42 هزار و 688 رای اولی امروز در استان قم با حضور پای صندوق های رای فرصت دارند که سه نماینده خود را از بین 93 داوطلب برای حضور در خانه ملت انتخاب کنند.

به گزارش قم نیوز از شعب اخذ رای در نقاط مختلف شهر قم حاکی از حضور پرشور پای صندوق های اخذ رای دارد.

صفوف عظیم مردم نیز در شعب اخذ رای در حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه(س) و مسجد مقدس جمکران ایجاد شده و مردم در انتظار نوبت برای شرکت در انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و اولین میان دوره ای مجلس خبرگان رهبری هستند.

در دقایق اولیه اخذ رای علما و مراجع تقلید نیز در انتخابات شرکت کردند. حضرات آیات مکارم شیرازی، نوری همدانی، سبحانی، امینی، خزعلی و سعیدی تاکنون با حضور پای صندوق رای در انتخابات شرکت کرده اند. رئیس مجلس شورای اسلامی نیز با حضور در محل ستاد انتخابات استان در انتخابات شرکت کرده است.

 

مردم ایران با حضور پای صندوق‌های رأی کشور را تقویت کنند

آیت الله حسین نوری همدانی پس از شرکت در انتخابات اظهار کرد: حفظ نظام از اوجب واجبات است و انتخابات مظهر مردم سالاری دینی است و این مملکت، مملکت امام زمان(عج) است و هرکس که به امام زمان(ع) علاقه و ایمان دارد باید در انتخابات شرکت کند.

این مرجع تقلید یادآور شد: الحمدلله امروز نظامی اسلامی در ایران اسلامی مستقر است که در اوج اقتدار و عظمت قرار دارد و بر پایه مردم سالاری دینی است.

وی ادامه داد: مردم متدین ایران امتحان های بزرگی را پشت سر گذاشتند و امروز باید پای صندوق‌های رأی حضور پیدا کنند و رأی بدهند، ما وظیفه داریم این نظام اسلامی، دینی و مردمی را تا ظهور امام عصر(عج) حفظ و حراست کنیم.

آیت الله نوری همدانی تأکید کرد: بر همه مردم لازم است که در دادن رأی شرکت داشته باشند و کشور خود را تقویت کنند.

 

حضور در انتخابات وظیفه الهی است

آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی نیز در حاشیه شرکت در انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و اولین میان دوره ای پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری، با تاکید بر ضرورت حضور پرشور مردم پای صندوق های رای اظهار کرد: امروز روزی سرنوشت ساز برای ملت ایران است و ان شاءالله مردم با حضور پرشور خود برگ زرینی دیگر در تاریخ نظام اسلامی رقم زده و دشمن را مایوس می کنند.

وی با اذعان به اینکه همگان دارای رشد فکری هستند و می‌دانند که نظام اسلامی و کشور را نباید تنها بگذارند گفت: مردم همه می دانند که باید در قبال نظام اسلامی احساس مسئولیت می‌کنند.

این مرجع تقلید شرکت مردم در انتخابات به عنوان یک وظیفه الهی را مهم خواند و افزود: همه باید به عنوان یک تکلیف اجتماعی در انتخابات شرکت کرده و ان شاءالله انتخابات پرثمری رقم خواهد خورد.

 

به افرادی کاردان رای بدهید تا مشکلات رفع شود

آیت الله جعفر سبحانی در حاشیه شرکت در انتخابات، با تاکید بر اینکه حفظ نظام اسلامی بر همگان واجب است اظهار کرد: یکی از ارکان نظام اسلامی مجلس شورای اسلامی است و همه باید در انتخابات آن شرکت کنند.

وی ابراز امیدواری کرد که مردم با حضور پرشور پای صندوق های رای به افرادی عالم، فاضل، عاقل و کاردان رای بدهند تا کمال مطلوب به دست آمده و مشکلات برطرف شود.

 

شرکت در انتخابات وظیفه ملی و شرعی است

 آیت الله ابراهیم امینی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام هم پس از اینکه رای خود را به صندوق سیار در قم انداخت اظهار کرد: شرکت در انتخابات به طور کلی بر همه واجب و لازم است چرا که یک وظیفه ملی و شرعی است.

وی بیان کرد: باید همه در انتخابات شرکت کنند و ا‌ن‌شالله شاهد حضور پرشور مردم در پای صندوق های رای خواهیم بود.

 

مردم با رای خود بازهم توطئه دشمن را خنثی می کنند

آیت‌الله سید محمد سعیدی نیز پس از شرکت در انتخابات، با اشاره به حضور پرشور مردم در برهه های مختلف تاریخ انقلاب اسلامی اظهار کرد: مردم همواره با حضور در این مناسبت های عبادی و سیاسی نقشه‌ها و توطئه های دشمنان را خنثی کرده اند.

وی مشارکت در تعیین سرنوشت توسط مردم را از نگاه امام راحل(ره) و مقام معظم رهبری مورد توجه قرار داد و تصریح کرد: مجلس ریل گذار پیشرفت و اقتدار نظام اسلامی است و مردم به خوبی از امر آگاه هستند.

امام جمعه قم تفاوت های انقلاب اسلام و رژیم پهلوی را در تعیین سرنوشت جامعه مورد توجه قرار داد و با تاکید بر اینکه با وجود حضور پرشور مردم در برهه های حساس انقلاب دشمن همواره بر دشمنی خود افزوده است اظهار کرد: به‌رغم این دشمنی‌های، انگیزه مردم برای حضور درصحنه‌های مختلف دوچندان می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه امسال شهادت سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی و همراهانش این انگیزه را برای حضور پرشور در انتخابات برای مردم ایجاد کرده است افزود: دشمن باید بداند که توطئه افکنی هایش نتیجه ای معکوس در میان ملت دارد و امروز مردم با حضور پرشور خود پای صندوق های رای این مساله را به وضوح نشان خواهند داد.

تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س) ضمن ابراز امیدواری از انتخاب افراد اصلح برای ورود به مجلس شورای اسلامی از سوی مردم گفت: مجلس ریل گذار نظام است و انتخاب اصلح می تواند گامی در راستای رفع مشکلات باشد.

 

حضور حداکثری در انتخابات پشتیبانی سیاسی و امنیتی است

علی لاریجانی نیز در سفر به قم ضمن بازدید از ستاد انتخابات استان، در انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و اولین میان دوره ای مجلس خبرگان رهبری شرکت کرد.

وی پس از اینکه رای خود را در استانداری قم به صندوق انداخت اظهار کرد: به ملت عزیز ایران این روز فرخنده و مبارک را تبریک عرض می کنم چراکه روز سرنوشت ملت ایران است و ملت با رای خود نمایندگان را انتخاب می‌کنند.

وی گفت: مردم با رای خود سازمان کشور را برای اداره شدن تقویت کرده و یک پشتیبانی سیاسی و امنیتی از کشور دارند.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه در روزهای اخیر آمریکایی به دنبال این بودند که مردم را از شرکت در انتخابات مایوس کنند افزود: علت تلاش آنها این است که از این ظرفیت بتوانند استفاده کرده و فشارها را بر روی ملت ایران افزایش دهند.

وی تاکید کرد: حضور حداکثری مردم از یک سو کارآمدی سیستم حکومت برای حل مسائل کشور را افزایش داده و از سوی دیگر افراد شایسته مد نظر ملت نیز انتخاب می شوند.

لاریجانی گفت: وقتی رای مردم در پای صندوق ها افزایش یابد به همین میزان طرف مقابل مجبور است که از خواسته های خود صرف نظر کرده و یا آن را کاهش دهد.

 

تمهید موارد بهداشتی در صندوق های رای

بهرام سرمست استاندار قم نیز با حضور در ستاد انتخابات استان و انداختن رای خود در صندوق بیان کرد: تمام تمهیدات بهداشتی لازم برای برگزاری انتخابات باشکوه و گسترده در قم اندیشیده شده است و شهروندان بدون هیچ نگرانی می‌توانند در پای صندوق‌های رای حاضر شوند.

وی ادامه داد: امروز با حضور رییس مجلس شورای اسلامی و رییس مرکز اورژانس کشور، جلسه شورای تامین استان را به‌منظور ارزیابی آخرین اقدام‌ها در خصوص مقابله با گسترش احتمالی کرونا در قم تشکیل خواهیم داد و هیچ نگرانی در این خصوص برای شرکت در انتخابات وجود ندارد.

وی افزود: در قم تمام تمهیدات اندیشیده شده است تا مردم این استان همان‌طور که در همه عرصه‌ها پیشگام بودند در این دوره انتخابات هم برای حضور پرشور در پای صندوق‌های رای با هیچ مشکلی مواجه نشوند.

سرمست تصریح کرد: مواد ضدعفونی کننده در پای صندوق‌ها فراهم‌شده است و از مردم خواستیم از خودکار شخصی استفاده کنند، همه احتیاط‌های لازم برای پیشگیری از انتقال کرونا صورت گرفته است.

وی بیان کرد: مردم انقلابی قم، خود زمان‌شناس و مسئولیت شناس هستند و مانند دوره‌های گذشته در این انتخابات نیز به‌صورت پرشور شرکت خواهند کرد و حضور گسترده آنان باعث تقویت نظام و ناامیدی دشمنان خواهد شد.

وی ادامه داد: گزارش‌های ارائه‌شده نیز نشان می‌دهد در ساعات اولیه شاهد حضور گسترده مردم قم در پای صندوق‌های رای هستیم.
انتهای پیام / 137
https://qomnews.ir/vdceoz8v.jh8pzi9bbj.html
نام شما
آدرس ايميل شما