جمعه ۲ اسفند ۱۳۹۸ ساعت ۱۵:۰۲
کد مطلب : 86121
منبع : خبرگزاری فارس

امام جمعه قم: حضور ملت در پای صندوق های رای نشان از گسترش روحیه انقلابی است

قم نيوز : امام جمعه قم از حضور باشکوه مردم در راهپیمایی 22 بهمن، مراسم‌های اربعین سردار سلیمانی و انتخابات امروز تقدیر کرد و گفت: این حضور گسترده نشان از گسترش روح ایمان، اخلاص و روحیه انقلابی در جامعه اسلامی است.
حضور ملت در پای صندوق های رای نشان از گسترش روحیه انقلابی است
حضور ملت در پای صندوق های رای نشان از گسترش روحیه انقلابی است
به گزارش قم نیوز آیت‌الله علیرضا اعرافی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته قم در مصلی قدس با اشاره به روایتی در مورد اهیمت عقیقه کردن برای فرزندان اظهار کرد: عقیقه یک تأثیر معنوی و روحی دارد و اگر برای فردی در کودکی عقیقه نشده آن فرد در دوران بزرگسالی خود نیز می‌تواند عقیقه کند.

وی با بیان اینکه نزدیک به 70 آیه ما را در قرآن کریم به تقوا فراخوانده است، اضافه کرد: یکی از عوامل و نمودهای تقوا همراهی انسان با پاکان، صادقان و درستکاران است و انسان متقی فردی است که زندگی خود را با در کنار خوبان رقم می‌زند و به خوبان نیز رأی می‌دهد و با آن‌ها دوستی و رفاقت می‌کند که این رفاقت و دوستی در زندگی انسان عاملی برای شکل‌گیری شخصیت اوست.

امام جمعه قم خاطرنشان کرد: اگر انسان با صالحان نشست و برخاست داشت در تاثیر عقیده و اخلاق آن‌ها قرار می‌گیرد و به جایگاه متفاوتی خواهد رسید.

وی با اشاره به اینکه در اسلام به موضوع دوستی و حلقه‌های معاشرت تاکید شده است، عنوان کرد: انسان متقی به حلقه‌های غیر متقین نیز وارد می‌شود تا در میان آن‌ها اثر گذاشته و امر به معروف و نهی از منکر کند اما ذات او در محدوده دوستان درست تعریف می‌شود؛ بنابر این دوستی با دوستان خوب از عوامل و نشانه‌های تقواست که باید مورد توجه قرار گیرد.

اعرافی با تاکید بر اینکه ماه رجب، شعبان و رمضان پیش‌روی ماست، مطرح کرد: این سه ماه بهترین فرصت‌های خودسازی و سلوک به سمت خداوند متعال است و شروع ماه رجب شروع یک دوره خودسازی است و ما باید دقت داشته باشیم که شاید این ماه‌ها آخرین ماه‌های زندگی و عمر ما باشد.

امام‌جمعه قم ادامه داد: ملائکه الهی همه را به ماه رجب و آغاز یک دوره جدید خودسازی فرا می‌خوانند؛ این چند روز باید برای ماه‌های شریف آماده شویم تا از این ماه‌ها برای نزدیکی به خداوند متعال بهره‌مند شویم.

وی از حضور باشکوه مردم در راهپیمایی 22 بهمن، مراسم‌های اربعین سردار سلیمانی و انتخابات امروز تقدیرکرد و گفت: این حضور گسترده نشان از گسترش روح ایمان، اخلاص و روحیه انقلابی در جامعه اسلامی است.

اعرافی از انتخابات به‌عنوان آزمون بزرگی الهی و وظیفه شرعی و انقلابی نام برد و اظهار کرد: برگزاری ۳۷ انتخابات در چهار دهه گذشته انقلاب در جهان بی‌نظیر است؛ حضور پرشور و باشکوه ملت در این انتخابات، نشان می‌دهد که همه ارکان قدرت در کشور بر اساس آرای مستقیم یا غیرمستقیم مردم شکل می‌گیرد.

وی با اشاره به وظایف و تکالیف بسیار حساس نمایندگان مجلس شورای اسلامی، گفت: قانون‌گذاری، نظارت و شکل‌گیری دولت آینده بر اساس آرای مردم، سه عرصه حساس و پیچیده در برابر نمایندگان مجلس است.

وی با بیان اینکه استکبار برای دور کردن مردم از صندوق‌های رأی هزینه‌های بسیاری را پرداخت کرده است، عنوان کرد: مردم امروز نیز دشمن را ناامید خواهند کرد چراکه انتخابات در جمهوری اسلامی ایران بر اساس قانون برگزارشده و قدرت را دست‌به‌دست می‌کند و تحریم شورای نگهبان از سوی آمریکایی‌ها نشان‌دهنده اهمیت انتخابات و انتخاب افراد اصلح است.

امام‌جمعه قم در مورد شناسایی مبتلایان به کرونا در قم عنوان کرد: ما هیچ‌گاه نباید از خداوند متعال غافل شویم و باید به‌شدت از بزرگ‌نمایی و هراس‌افکنی در میان مردم در ارتباط با این بیماری که چیزی شبیه آنفلوانزاست پرهیز کنیم.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdchzzn6.23n-idftt2.html
نام شما
آدرس ايميل شما