شنبه ۳ اسفند ۱۳۹۸ ساعت ۱۴:۰۰
کد مطلب : 86132
منبع : خبرگزاری فارس

قهرمان اسبق کشتی قم سرمربی تیم ملی ایران شد

قم نيوز : قهرمان خوشنام و پرافتخار سابق کشتی فرنگی استان قم از سوی فدراسیون کشتی به عنوان سرمربی تیم ملی جوانان ایران معرفی و منصوب شد.
قهرمان اسبق کشتی قم سرمربی تیم ملی ایران شد
قهرمان اسبق کشتی قم سرمربی تیم ملی ایران شد
به گزارش قم نیوز سال‌های زیادی است که کشتی برای ورزش قم در میادین کشوری، بین‌المللی، آسیایی و جهانی افتخار آفرینی می‌کند، رشته‌ای که امسال در جریان رقابت‌های قهرمانی جهان یک نشان برنز و در مسابقات قهرمانی بزرگسالان قاره کهن نیز یک نشان طلا به ورزش قم هدیه کرد.

اتفاق ویژه و مهمی دیگری که کشتی فرنگی برای ورزش قم رقم زد، کسب سهمیه بازی‌های المپیک 2020 توکیو ژاپن با درخشش علیرضا نجاتی و توفیق وی در کسب مدال برنز وزن 60 کیلوگرم پیکارهای 2019 قهرمانی بزرگسالان دنیا در نور سلطان قزاقستان بود تا کشتی دومین بار قم را صاحب سهمیه این رویداد بزرگی جهانی یعنی المپیک کند.

در جریان رقابت‌های کشتی فرنگی 2020 قهرمانی آسیا نیز همین چند روز قبل بود که مهدی ابراهیمی همراه با تیم ملی ایران به دهلی‌نو در کشور هندوستان رفت و آنجا با شکست دادن تمامی حریفان خود به مقام نخست، عنوان قهرمانی و نشان طلای وزن 82 کیلوگرم مسابقات دست پیدا کرد.

نکته جالب توجه این است که قهرمان‌هایی همچون نجاتی و ابراهیمی شاگردان یکی از چهره‌های پرافتخار سال‌های نه‌چندان دور کشتی فرنگی قم و یکی از مربیان توانمند و با دانش این رشته به نام روح‌الله میکائیلی هستند، چهره پرافتخار و شناخته‌ شده‌ای که فدارسیون وی را به عنوان سرمربی تیم ملی معرفی کرد.

میکائیلی که به قول علاقمندان به کشتی و خانواده بزرگ این رشته ورزشی، زندگی شخصی خود را وقف کشتی کرده، آنقدر در عرصه مربیگری به تربیت و پرورش شاگردان نخبه در این رشته ورزشی پرداخت تا بعد از چند انتخاب به عنوان مربی نمونه سال کشتی فرنگی ایران و مربیگری در تیم‌های ملی رده‌های مختلف سنی، اکنون به عنوان سرمربی تیم ملی انتخاب شود.

با اعلام رسمی حسن رنگرز سخنگو و مدیر فنی تیم‌های ملی کشتی فرنگی، پس از سه ماه زیر نظر گرفتن عملکرد و کارنامه تمامی مربیان واجد شرایط و همچنین با احتساب شاخص‌های متعددی همچون فعالیت در باشگاه‌ها، کسب نتایج مثبت، ارائه برنامه و ... روح‌الله میکائیلی مربی کشتی فرنگی قم و قهرمان اسبق این رشته به عنوان سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی جوانان ایران منصوب شد.

میکائیلی از این پس وظیفه بسیار سنگینی به عنوان سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی جوانان ایران دارد، مربی با تجربه‌ای که باید ترکیب تیمش را در همین ماه از رقابت‌های کشتی فرنگی قهرمانی جوانان در کرمان شناسایی کند و سپس آماده حضور موفق در رقابت‌های بین‌المللی، قهرمانی آسیا و قهرمانی جهان شود.

انتهای پیام /111
https://qomnews.ir/vdcj8veo.uqemtzsffu.html
نام شما
آدرس ايميل شما