شنبه ۳ اسفند ۱۳۹۸ ساعت ۱۳:۳۷
کد مطلب : 86133
منبع : خبرگزاری ايرنا

کرونا دانشگاه‌های قم را یک هفته تعطیل کرد

قم نيوز : رییس سازمان امور دانشجویان گفت: دانشگاه های قم در هفته جاری تعطیل اعلام شد. همچنین غیبت تمام دانشجویان قمی که نزد خانواده های خود رفته اند، تا اطلاع ثانوی موجه است و در صورت بازگشت به دانشگاه، تحت کنترل قرار می گیرند.
کرونا دانشگاه‌های قم را یک هفته تعطیل کرد
کرونا دانشگاه‌های قم را یک هفته تعطیل کرد
به گزارش قم نیوز مجتبی صدیقی روز شنبه در حاشیه آیین تقدیر از دانشجویان نمونه کشوری که در باشگاه دانشجویان دانشگاه تهران برگزار شد در پاسخ به سوال خبرنگاران درباره تمهیدات وزارت علوم در خصوص پیشگیری از شیوع کرونا در دانشگاه ها اظهار داشت: وزارت علوم در تلاش است دستورالعمل کامل تری را برای ابلاغ به دانشگاه ها تهیه کند. در این زمینه پیشگیری های وزارت بهداشت به صورت مفصل تر ابلاغ می شود که البته بخشی از آن پنجشنبه به مراکز آموزش عالی ابلاغ شد.
وی ادامه داد: یک بخش آن، مباحث روانی است که شاید نگرانی های جدی در دانشجویان ایجاد کند.

شناسایی ۲ دانشجوی ایلامی مشکوک به ابتلا به کرونا 

صدیقی گفت: در حال حاضر تست کرونای یک دانشجو در دانشگاه خواجه نصیر طوسی منفی اعلام شده است و دو مورد مشکوک در دانشگاه ایلام نیز، در حال بررسی است.
رییس سازمان امور دانشجویان از تعطیلی یک هفته ای مراکز آموزش عالی قم خبر داد و اظهار داشت: غیبت تمام دانشجویان قمی که نزد خانواده های خود رفته اند تا اطلاع ثانوی موجه است و در صورت بازگشت به دانشگاه، تحت کنترل قرار می گیرند.

وی تاکید کرد: برگزاری تمام گردهمایی ها و نشست های غیراولویت دار در دانشگاه های وزارت علوم انجام نمی شود و واحدهای عملی تربیت بدنی از جمله استفاده از سالن های ورزش که امکان تماس زیاد است، تا اطلاع ثانوی به تاخیر افتاد.

معاون وزیر علوم در مورد توزیع ماسک در خوابگاه ها و دانشگاه ها خاطرنشان کرد: تمام دانشگاه ها ملزم به تامین امکانات مورد نیاز از جمله ماسک و مواد ضدعفونی برای دانشجویان هستند.
وی درباره تعطیلی سلف سرویس ها گفت: برخی دانشگاه ها به طور خودجوش این اقدام را آغاز کرده اند و غذاها را در ظروف یک بار مصرف به صورت بسته بندی توزیع می کنند، اما این موضوع در سطح کلی تر مورد بررسی قرار می گیرد.
وی درباره نبود مراکز درمانی در دانشگاه ها تاکید کرد: دانشگاه ها با مراکز بهداشت استان ها و شهرها برای استفاده از مراکز درمانی هماهنگ می کنند؛ هر چند مراکز بهداشت در سطح مراکز آموزش عالی فعال است، اما امکان پوشش مناسب ندارند.
به گفته صدیقی، تعطیلی خوابگاه ها فعلاً مطرح نیست، اما در صورت مشاهده مورد مشکوک، با وسواس این مسائل در خوابگاه ها دنبال می شود.
رییس سازمان امور دانشجویان اظهار داشت: تا جایی که پیشگیری ها امکان‌پذیر باشد، تلاش بر افزایش موارد پیشگیری از سرایت این ویروس است؛ برخی شهرها با مشکلات و محدودیت های تامین ماسک مواجه هستند که در تلاش برای رفع این مسائل هستیم.
وی همچنین از برگزاری جلسه در بعد از ظهر امروز شنبه با ریاست وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در خصوص تمهیدات لازم برای پیشگیری از سرایت کرونا در دانشگاه ها خبر داد.

بیماری جدید کرونا با نام «کووید-۱۹» از اوایل ماه دسامبر سال گذشته میلادی (دی ماه) در استان هوبی چین شیوع یافت و تاکنون ۷۵ هزار نفر را در این کشور مبتلا کرده است.

انتهای پیام/111
https://qomnews.ir/vdcae6na.49nie15kk4.html
نام شما
آدرس ايميل شما