شنبه ۳ اسفند ۱۳۹۸ ساعت ۱۸:۴۴
کد مطلب : 86139
منبع : خبرگزاری فارس

کتاب اعلام شهدای استان قم منتشر می‌شود

قم نيوز : در نشست رئیس ستاد کنگره شهدای استان با مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس بر انتشار کتاب اعلام شهدای استان تاکید شد.
کتاب اعلام شهدای استان قم منتشر می‌شود
کتاب اعلام شهدای استان قم منتشر می‌شود
به گزارش قم نیوز حجت‌الاسلام لقمان‌پور با حضور در ستاد کنگره ملی شهدای استان قم با احمد حاجی‌زاده دیدار و گفت‌وگو کرد.

در این دیدار رئیس ستاد کنگره ملی شهدای استان با تاکید بر توجه به جایگاه قم به عنوان خاستگاه انقلاب و جلوه ویژه شهدای روحانیت در این شهر تصریح کرد: شورای هماهنگی شهدای روحانیت تشکیل شده و در آستانه برگزاری کنگره شهدا کتاب شهدای روحانی نیز رونمایی خواهد شد.

وی برگزاری جشنواره‌ای در خصوص خدمات روحانیت در دوران دفاع مقدس را مورد توجه قرار داد و افزود: تاکید ما بر این است که زیرمجموعه کنگره به تمام شهدای استان پرداخته شده و تنها به معرفی و کار در خصوص فرماندهان شهید اکتفا نشود.

رئیس کمیته جمع‌آوری اسناد و آثار شهدای کنگره ملی شهدای استان هم پیرامون نحوه جمع‌آوری اسناد و تفکیک و پالایش و ساماندهی توضیحاتی ارائه کرد.

حجت‌الاسلام لقمان‌پور با اشاره به برنامه‌ریزی برای تدوین دو عنوان کتاب تاریخ شفاهی اظهار کرد: برگزاری کارگاه تاریخ شفاهی و استفاده از اساتید مجرب و صدور گواهی برای دوره از دیگر برنامه‌های کمیته است.

همچنین در این جلسه مصوب شد که اقدامات لازم در خصوص جمع‌آوری آثار و اسناد شهدا از نهادهای مختلف صورت گیرد و همچنین 600 سوژه از شهدا و موضوع دفاع مقدس مشخص شده و به عنوان دانشنامه به همراه مداخل آماده شود.

آماده‌سازی مجموعه نمایشگاهی آثار و اسناد شهدا، تشکیل شورای نویسندگان، انتشار کتاب اعلام شهدای استان و معرفی ناظران محتوایی کتب از دیگر تصمیمات اتخاذ شده در این نشست بود.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcgyq97.ak93w4prra.html
نام شما
آدرس ايميل شما