شنبه ۳ اسفند ۱۳۹۸ ساعت ۲۲:۴۲
کد مطلب : 86151
منبع : خبرگزاری تسنیم

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم: برنامه‌ای برای قرنطینه قم وجود ندارد

قم نيوز : رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم با رد شایعات ایجادشده در فضای مجازی در خصوص قرنطینه شدن شهر قم گفت: ما هنوز به مرحله بحران نرسیده‌ایم و برنامه‌ای برای قرنطینه شهر قم وجود ندارد.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم:  برنامه‌ای برای قرنطینه قم وجود ندارد
رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم: برنامه‌ای برای قرنطینه قم وجود ندارد
به گزارش قم نیوز محمدرضا قدیر در گفت‌وگو با خبرنگاران، با اشاره به جلسه دیروز شورای تأمین استان که با حضور رئیس مجلس و رئیس اورژانس کشور برگزار شد، اظهار داشت: این جلسه مصوبات خوبی داشت که عملیاتی شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم با اشاره به مصوبات این جلسه گفت: محموله‌های خوبی اعم از ماسک و باند و یک سری لوازم شخصی به استان رسید، همچنین رعایت بهداشت فردی، عدم حضور مردم درجاهای عمومی و اجتماعات ازجمله حرم مطهر، مسجد جمکران و برگزار نشدن همایش‌ها از دیگر مصوبات این جلسه بود.

وی با اشاره به اینکه برخی در فضای مجازی از قول وزیر بهداشت عنوان کرده‌اند که  این ویروس کرونا نیست، بیان کرد: بیمارانی که داریم تعداد قابل‌توجهی از آن‌ها مبتلابه آنفلوانزا و بیماری‌های ویروسی هستند که در کنارش تعدادی هم ممکن است کرونا ویروس باشد؛ منظور وزیر بهداشت هم این بوده که آنفلوانزا و بیماری‌های ویروسی دیگر در کنار کرونا وجود دارد.

قدیر با رد شایعات ایجادشده در فضای مجازی در خصوص قرنطینه شدن شهر قم گفت: ما هنوز به مرحله بحران نرسیده‌ایم و برنامه‌ای برای قرنطینه شهر قم وجود ندارد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم ادامه داد: در دو بیمارستان کامکار و فرقانی یک قرنطینه نسبی ایجاد کرده‌ایم و این دو مرکز را  به عنوان مراکز بیماری‌های عفونی در نظر گرفته‌ایم که همراه نباید با بیمار بیاید، البته ما امیدوار به کنترل این بیماری هستیم.

قدیر پیرامون تعطیلی مراکز آموزشی نیز عنوان کرد: این مراکز باید آرام‌آرام تعطیل شود تا روزهای بعد را هم ارزیابی کنیم، بهترین حالت برای کنترل بیماری ایزولیشن خانگی است، به این معنا که افراد باید در خانه بمانند، چراکه بسیاری از افراد که با این بیماری ارتباط دارند ناقل هستند و بیماری فعال ندارند اما افراد مسن، افرادی با بیماری دیابت پیشرفته، بیماران قلبی و عروقی و مواردی از این قبیل بیشتر در معرض بیماری هستند.

وی در خصوص آماری از مبتلایان به ویروس کرونا ابراز کرد: به دلیل اینکه آزمایش‌های مربوط به این بیماری در تهران انجام می‌شود، ابلاغیه وزارت بهداشت این بوده که برای جلوگیری از چندگانگی و ایجاد تمرکز آمار مبتلایان به این بیماری و منجر به فوت از سوی اداره کل اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت اعلام شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم با بیان اینکه برخی از مردم این دغدغه را دارند که  برای آزمایش و تست به مراکز درمانی مراجعه کنند، تأکید کرد: برای اشخاص خاصی تست کرونا انجام می‌شود، کسانی که تب‌های طولانی‌مدت دارند، ضعف جسمی شدید، تنگی نفس و سرفه دارند حتماً باید به این دو مرکز درمانی مراجعه کنند تا در صورت لزوم از آن‌ها آزمایش و تست گرفته شود.

قدیر در پایان خاطرنشان کرد: جوانان و کودکان خیلی نگران نباشند چراکه کرونا این دو قشر را زیاد درگیر نمی‌کند بنابراین جوانان و کودکان در صورت داشتن علائم سرماخوردگی به پزشک و درمانگاه‌ها مراجعه کنند.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdca66na.49nim15kk4.html
نام شما
آدرس ايميل شما