کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

آیت الله یزدی: مسائل روایی مهم در خصوص معراج بازگو شود

خبرگزاری مهر , 5 اسفند 1398 ساعت 18:07

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با تأکید بر بازگو کردن مسائل روایی مهم در خصوص معراج برای اهل آن، گفت: در بررسی پیامبر(ص) و والده ایشان از منظر انوار مقدس قبل از خلقت باید دقت کنیم.


به گزارش قم نیوز آیت‌الله محمد یزدی امروز یکشنبه در دیدار اعضای ستاد کنگره حضرت آمنه (س) که در دفتر جامعه مدرسین حوزه علمیه قم برگزار شد، با بیان اینکه در نظام آفرینش نسبت به انوار مقدسی همچون رسول خدا (ص) نباید مباحث ظاهری را مدنظر قرار داد، افزود: از منظر خلقت و معنویت باید گفت که نور رسول خدا (ص) قبل از خلقت آدم و حوا خلق‌شده است.

وی با اشاره به اینکه رسول خدا (ص) در عالم انوار بر تمامی مخلوقات تقدم دارند، افزود: با وجود اینکه حادثه معراج از نظر زمانی متأخر است اما وجود مقدس نبی گرامی اسلام (ص) متعلق به بانویی است که باید دارای وجود مقدس باشد بدین منظور تقدم نور مقدس مادر رسول خدا (ص) یک مسئله بسیار مهم است که باید به‌درستی بازگو شود.

استاد حوزه علمیه قم بیان کرد: با وجود اینکه پیامبر (ص) در دوران کودکی مادر بزرگوار خود را از دست داده‌اند اما همیشه نسبت به مادر و دایه خود احترام ویژه‌ای قائل بودند.

وی حضرت آمنه (س) به‌عنوان والده اشرف مخلوقات را ظرف یک نور قبل از خلقت آدم و حوا دانست و افزود: این بانوی بزرگوار از منظر طبیعی آخرین مادر پیامبران الهی هستند درحالی که در ابتدا ظرف نور مقدسی بوده است.

آیت الله یزدی با اشاره به اینکه مادر پیامبر (ص) دارای عظمت و جایگاه خاصی بوده است، تصریح کرد: رسول خدا (ص) در جامعه‌ای سرشار از جهالت، کفر، شرک، بت‌پرستی و معاصی به دنیا آمدند و مادر ایشان در این روزگار جاهلیت ظرف نور مقدس می‌شود.

وی با اشاره به لزوم بازگو کردن مسائل روایی مهم در خصوص معراج و انوار مقدسه برای اهل آن، افزود: در بررسی رسول خدا (ص) و والده مکرمه ایشان از منظر انوار مقدس قبل از خلقت آدم و حوا باید دقت لازم را داشته باشیم.

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم بیان کرد: برای طلاب جوان در کنار مباحث عرفانی و اسلامی باید مسائل و مطالب مورد نیاز آنها نیز بازگو شود.
انتهای پیام / 137


کد مطلب: 86200

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/86200/آیت-الله-یزدی-مسائل-روایی-مهم-خصوص-معراج-بازگو-شود

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir