?>?> قم نیوز - شهردار قم: تمهیدات لازم برای مقابله با کرونا توسط مدیریت شهری قم اندیشیده شده است‌ - نسخه قابل چاپ

کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

شهردار قم: تمهیدات لازم برای مقابله با کرونا توسط مدیریت شهری قم اندیشیده شده است‌

خبرگزاری تسنیم , 5 اسفند 1398 ساعت 16:11

شهردار قم گفت: تمامی ظرفیت و توان مدیریت شهری برای این منظور به حالت آماده‌باش در آمده و تمهیدات لازم در حوزه‌های مختلف اندیشیده شده است.


به گزارش قم نیوز سید مرتضی سقائیان‌نژاد در گفت‌وگو با خبرنگاران ضمن اعلام آمادگی شهرداری قم در مدیریت بحران ناشی از شیوع بیماری کرونا در قم اظهار داشت: تمامی ظرفیت و توان مدیریت شهری برای این منظور به حالت آماده‌باش در آمده و تمهیدات لازم در حوزه‌های مختلف اندیشیده شده است.

شهردار قم آموزش کارکنان شهرداری قم از جمله کارگران فضای سبز ، خدمات شهری و پاکبانان شهر قم در خصوص پیشگیری از شیوع بیماری‌های واگیردار را یادآور شد و افزود: لوازم بهداشتی مورد نیاز از جمله ماسک و دستکش به تعداد کافی تهیه و از طریق مناطق و نواحی شهرداری قم در اختیار کارگران و پاکبانان قرار گرفته است.

سقائیان‌نژاد در ادامه همکاری و تعامل با نهادهای استانی از جمله دانشگاه علوم پزشکی، اداره کل مدیریت بحران و اداره کل پدافند غیرعامل را از دیگر اقدامات شهرداری قم در این زمینه دانست و ادامه داد: در صورت نیاز تمامی امکانات شهرداری قم در مجموعه ستاد، سازمان‌های تابعه و مناطق هشتگانه با آمادگی کامل در اختیار مجموعه استان قرار خواهد گرفت.

وی ارائه آموزش‌های شهروندی با استفاده از ظرفیت تبلیغات محیطی و اقدامات فرهنگی را از دیگر اقدامات شهرداری قم عنوان کرد و گفت: ظرفیت‌های مختلف تبلیغات شهری با همکاری دانشگاه علوم پزشکی به این مهم اختصاص‌یافته است و ویژه‌برنامه‌های فرهنگی نیز برای آشنایی و شناخت شهروندان از ویروس کرونا در دست اجراست.

شهردار قم با تأکید بر لزوم ادامه فعالیت‌های اجرایی، عمرانی و خدماتی شهرداری قم در حوزه‌های مختلف، افزود: روند اجرای پروژه‌های شهری و عمرانی در سطح شهر دچار اخلال نخواهد شد و این پروژه‌ها طبق برنامه‌ی زمان‌بندی اجرا خواهند شد و همچنین فعالیت‌های خدمات شهری نیز طبق روال گذشته و با تأکید ویژه بر رعایت اصول و دستورالعمل‌های بهداشتی انجام خواهد شد.

سقائیان‌نژاد با اعلام آمادگی کامل ناوگان حمل‌ونقل عمومی را برای خدمت‌رسانی به شهروندان و سرویس‌دهی در سطح شهر، بیان داشت: پاکسازی، شستشو و ضدعفونی ناوگان اتوبوس‌رانی به صورت مستمر انجام می‌گیرد و تمهیدات لازم برای آموزش رانندگان تاکسی و رعایت نکات بهداشتی در این ناوگان نیز توسط سازمان تاکسیرانی انجام گرفته است.

وی در پایان اعلام کرد: شهرداری قم تا اتمام شرایط ویژه و حساس کنونی در خصوص شیوع بیماری کرونا، ضمن آماده‌باش کامل، با تمام توان و ظرفیت در خدمت شهروندان بوده و همکاری‌های لازم را با نهادها و دستگاه‌های اجرایی در این خصوص خواهد داشت.

انتهای پیام/ 137


کد مطلب: 86202

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/86202/شهردار-قم-تمهیدات-لازم-مقابله-کرونا-توسط-مدیریت-شهری-اندیشیده-شده-است

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir