کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

مدیرکل گمرکات قم:

حجم زیادی از واردات به قم مواد اولیه واحدهای صنعتی است

خبرگزاری ايرنا , 6 اسفند 1398 ساعت 9:40

مدیرکل گمرکات قم گفت:‌ حجم قابل توجهی از کالاهای وارد شده به استان،‌ مواد اولیه‌ای است که درتولید نهایی محصول در واحدهای صنعتی مورد استفاده قرار می‌گیرد.


به گزارش قم نیوز محمد خلیلی بیان کرد: واردات به قم صرفا جنبه مصرفی در بازار را ندارد و بسیاری از کالاهای وارد شده به قم با استفاده در زنجیره تولید واحدهای صنعتی، در رونق اقتصادی استان موثر است.

وی افزود: این کالاها عمدتا از کشورهای صنعتی و پیشرفته جهان وارد استان می‌شود و درتولید کالاهای مهم و مورد نیاز مردم همچون لوازم خانگی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به جایگاه مهم گمرکات استان در مبارزه با قاچاق اشاره کرد و گفت:‌ یکی از مهمترین وظایف گمرکات قم جلوگیری از قاچاق کالا به استان و حمایت از چرخه تولید واحدهای صنعتی فعال درقم است.

خلیلی بیان کرد: سطح نظارت‌های خود را برامر مبارزه با قاچاق افزایش داده‌ایم و امسال توانستیم با کمک سایر دستگاه های متولی همچون سازمان صمت و نیروی انتظامی،‌ مانع از حجم زیادی قاچاق کالا به قم شویم.

وی ادامه داد: همچنین برای کمک به فعالان اقتصادی استان به دنبال آن هستیم تا در سال آینده میانگین ترخیص کالا از گمرکات قم برای صادرات در کمتر از سه ساعت و برای واردات در کمتر از سه روز انجام شود.

وی با اشاره به این که فعالیت گمرکات قم نقش بسیار زیادی درشکوفایی اقتصاد استان دارد،‌ گفت: هرچه فرآیندهای گمرکی در قم با سرعت بیشتری انجام شود،‌ چرخه تولید و اشتغال استان با رشد بالاتری مواجه می‌شود که در همین راستا تلاش می‌کنیم کنترل‌های مزاحم و ملموس کالاها در گمرکات استان کاهش یابد و به‌جای آن از کنترل‌های هوشمند و غیرملموس استفاده شود.

حجم سرمایه‌گذاری انجام‌شده برای واحدهای صنعتی و معدنی موجود استان ۴۸ هزار و ۸۵۱ میلیارد ریال است که با این حجم از سرمایه‌گذاری صورت گرفته در۲هزار و ۲۲۵ واحد صنعتی و صنایع معدنی استان برای ۵۶ هزار و ۱۵۳ تن فرصت اشتغال ایجادشده است.

قم دارای هفت شهرک صنعتی شکوهیه، الغدیر، چاپ و نشر، سلفچگان، محمودآباد، ثامن‌الائمه (ع) - قنوات - و فناوری اطلاعات و ارتباطات (I.C.T) و چهار ناحیه صنعتی خورآباد، دستجرد، سیرو و طغرود است.

از ابتدای سال جاری تا پایان دی‌ماه ۱۰۰ هزار تن کالا در قالب محصولاتی همچون گرانول،‌ پفک، کفش و صندل، شمش سرب، مواد و محصولات پلاستیکی و شیمیایی و هیدروکربن به کشورهایی مانند عراق، افغانستان، امارات، هند، پاکستان و ازبکستان به ارزش ۱۲۰ میلیون دلار از گمرکات قم صادر شد.

انتهای پیام/111
 
 
 


کد مطلب: 86222

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/86222/حجم-زیادی-واردات-قم-مواد-اولیه-واحدهای-صنعتی

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir