کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

شهروندان قم بدون خروج از خانه از خدمات آبفا بهره‌مند می‌شوند

خبرگزاری ايرنا , 6 اسفند 1398 ساعت 10:30

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب قم با اشاره به شیوع کروناویروس در این استان گفت: با توجه به مسئولیت اجتماعی این شرکت برای مقابله با کرونا، تمام خدمات شرکت آب و فاضلاب به‌صورت شبانه‌روزی و غیرحضوری به مشترکان ارائه می‌شود.


به گزارش قم نیوز علی‌جان صادق‌پور افزود: از ابتدای هفته جاری علاوه بر خدمات فوریتی آبفا، تمام خدمات اداری فروش و پس از فروش و صورت‌حساب نیز به‌صورت تلفنی ارائه می‌شود.

وی با اشاره به توصیه‌های صورت گرفته درباره پرهیز از خروج از منازل برای کارهای غیرضروری، از شهروندان درخواست کرد از مراجعه حضوری به شرکت آب و فاضلاب خودداری کنند و فقط از طریق شماره تلفن ۱۲۲ و به‌صورت ۲۴ ساعته خدمات موردنیاز را از این شرکت دریافت کنند.

وی با اشاره به راه‌اندازی بخش گفت‌وگوی برخط (آنلاین) در تارنمای (سایت) این شرکت افزود: شهروندانی که به اینترنت دسترسی دارند، می‌توانند با ورود به تارنمای شرکت آب و فاضلاب به نشانی www.abfa-qom.com  به‌صورت شبانه‌روزی از طریق بخش گفت‌وگوی برخط درخواست‌های خود را مطرح و پاسخ‌های لازم را دریافت کنند.

رعایت کامل اصول بهداشتی در تدفین متوفیان مرتبط با بیماری‌های واگیردار

 مدیرعامل سازمان آرامستان‌های بهشت معصومه(س) شهرداری قم نیز گفت: تمهیدات لازم برای رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی مرتبط با حمل، تطهیر و تدفین متوفیان بیماری‌های عفونی و تهیه تجهیزات موردنیاز در این سازمان انجام شده است.

به گزارش روابط عمومی شهرداری قم، عبدالحمید وکیلی با بیان لزوم انجام اقدام‌های پیشگیرانه درباره شیوع و گسترش بیماری‌های واگیردار در انجام مراحل تدفین افزود: این سازمان تمهیدات گوناگونی را در بخش‌های حمل و نقل، تطهیر و تدفین متوفیان مرتبط با بیماری‌های عفونی به‌کار گرفته است و طبق دستورالعمل‌های بهداشتی صادر شده در این خصوص اقدامات لازم را به انجام می‌رساند.

وی ارائه آموزش‌های لازم به کارکنان بخش‌های مختلف این سازمان را یادآور شد و گفت: آموزش نکات فردی و رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی به تمامی کارکنان مرتبط در سازمان انجام شده و تجهیزات و لوازم بهداشتی مورد نیاز از جمله ماسک، دستکش و محلول شست‌وشو و ضدعفونی نیز به‌مقدار کافی تهیه شده است و با دقت تمام بر انجام تمامی دستورالعمل‌های بهداشتی با حضور ناظران و بازرسان نظارت می‌شود.

وی با تاکید بر لزوم رعایت مسائل بهداشتی توسط مراجعان به این سازمان از جمله خانواده متوفیان افزود: تلاش شده است تا در این خصوص، آموزش‌های لازم از طریق نصب اطلاعیه‌ها و توزیع بروشورهای بهداشتی صورت پذیرد و نیز توزیع ماسک، دستکش و استفاده از محلول شست‌وشوی دست نیز برای مراجعان در حال انجام است.

وکیلی با اشاره به انجام اصول بهداشتی بر اساس دستورالعمل‌های ابلاغ شده در سطح استانی و ملی در مورد تدفین اجساد در مواقع بحران گفت: بر اساس دستورالعمل، جسد متوفیانی که علت فوت آنها بیماری‌هایی از جمله ابتلا به ویروس کرونا اعلام شده باشد، برای دفن در خارج از قم و یا حتی به آرامستان‌های دیگر در سطح شهر تحویل نشده و فقط با پیش‌بینی فضای مناسبی با رعایت مسائل بهداشتی و شرعی در بهشت معصومه(س) عملیات دفن انجام می‌گیرد که این روند برای پذیرش و عدم پذیرش اجساد از سایر استان‌ها و شهرها نیز صدق می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: ناوگان ویژه حمل و نقل اجساد نیز برای این متوفیان در نظر گرفته شده است و حمل اجساد فوت شده با دلایل مرتبط با بیماری‌های عفونی با رعایت مسائل بهداشتی انجام گرفته و عمل شست‌وشو و ضدعفونی بلافاصله پس از تحویل جسد انجام می‌گیرد.

وی با رد هرگونه شایعه درخصوص عدم شفافیت در نحوه تدفین متوفیان گفت: بدیهی است موضوعات تغسیل، تطهیر، کفن، اقامه نماز مِیِّت و انتقال اجساد به محل دفن با رعایت دستورالعمل‌های لازم برای حفظ بهداشت محیط، سلامت شهروندان و به‌ویژه همراهان و کارکنان آرامستان بهشت معصومه(س) و رعایت مسائل زیست محیطی صورت می‌گیرد.

توصیه های بهداشتی و پزشکی

 روابط عمومی اداره کل بیمه سلامت استان قم نیز در اطلاعیه‌ای توصیه‌هایی را در رابطه با جلوگیری از راه‌های انتقال ویروس کرونا ازجمله عدم استفاده از وسایل مشترک دراماکن عمومی بیان کرده‌است. 

بر اساس این گزارش ازجمله راه‌های انتقال ویروس کرونا؛ خودکار، قلم، موس، کیبورد مشترک در بانک‌ها و ادارات و نیز سیگار، قلیان و انواع مواد دخانی مشترک نام‌ برده شده‌است.

همچنین استفاده از پول نقد و اسکناس به‌جای کارت؛ تماس نزدیک با افراد و اشیا در اتوبوس و تاکسی؛‌ مواد غذایی فله و روباز؛‌ قندان‌های اشتراکی اداره‌ها؛ دست‌دادن و روبوسی ازجمله راه‌های دیگر انتقال ویروس کرونا ذکر شده‌است.  

در این اطلاعیه از شهروندان درخواست شده است: در هنگام استفاده از دستگاه‌های خودپرداز و پایانه‌های فروشگاهی الزاما از دستکش و یا دستمال‌کاغذی استفاده کنند.

 شهروندان قمی برای طرح هرگونه پرسش در مورد ویروس کرونا می‌توانند با شماره تلفن‌های ۳۶۶۲۰۰۲۳، ۳۶۶۲۰۹۹۹، ۳۶۷۰۶۰۳۰ و ۳۶۷۰۴۳۶۸ تماس بگیرند.

انتهای پیام/111


کد مطلب: 86225

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/86225/شهروندان-قم-بدون-خروج-خانه-خدمات-آبفا-بهره-مند-می-شوند

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir