سه شنبه ۶ اسفند ۱۳۹۸ ساعت ۱۱:۰۱
کد مطلب : 86227
منبع : سايت خبری باشگاه خبرنگاران جوان
مدیر حوزه‌های علمیه قم؛

قطعاً ورود کرونا به قم ربطی به طلاب چینی المصطفی ندارد

قم نيوز : آیت الله اعرافی گفت:ازالمصطفی در دو ماه اخیر دو نفراز چین پذیرش شده که روال قرنطینه راطی کرده‌اند و کرونا ربطی به طلاب چینی ندارد.
قطعاً ورود کرونا به قم ربطی به طلاب چینی المصطفی ندارد
قطعاً ورود کرونا به قم ربطی به طلاب چینی المصطفی ندارد
به گزارش قم نیوز آیت الله علیرضا اعرافی مدیر حوزه‌های علمیه عصر دوشنبه در دیدار حجت الاسلام سید حافظ ریاض نقوی رئیس حوزه علمیه جامعه المنتظر و رئیس سازمان وفاق المدارس شعبه پاکستان که در دفتر مدیریت حوزه‌های علمیه برگزار شد، گفت: اجتهاد تقلید و امر به معروف و نهی از منکر و اصول از مباحثی است که بنده در دروس مطرح می‌کنم و به تقریر درخواهد آمد.

مدیر حوزه‌های علمیه با تأکید بر اهمیت فعالیت‌های علمی گفت: بنده علی رغم داشتن مسئولیت حتی یک روز نیز کار علمی را قطع نکردم.

آیت الله اعرافی افزود: در سال جاری فقه روابط اجتماعی را تدریس می‌کنیم و با نگاه فقهی به این مسائل نگاه می‌شود؛ در حوزه هم قریب به ۲۰۰ گرایش ایجاد شده است.

مدیر حوزه‌های علمیه با اشاره به شیوع ویروس کرونا در قم گفت: از المصطفی در دو ماه اخیر دو نفر از چین پذیرش شده که روال قرنطینه را طی کرده‌اند و قطعاً ورود کرونا ربطی به طلاب چینی جامعه المصطفی ندارد.

آیت الله اعرافی با اشاره به سفری که به هند داشت،عنوان کرد: بنده که وارد دروازه شهر علیپور شدم، دیدم که تمام خیابان‌ها از جمعیت موج می‌زند؛ استقبال به حدی بود که ما مجبور شدیم سریعاً حرکت کنیم.

حجت الاسلام سید حافظ ریاض نقوی نیز در این دیدار با اشاره به لزوم حفظ اشتراکات با اهل سنت بیان کرد: سعی ما بر این است که با علمای اهل سنت افتراق نداشته باشم.

رئیس حوزه علمیه جامعه المنتظر لاهور گفت: در گذشته با اهل سنت در قالب ۵۵ جلسه بررسی کردیم که این میزان تحصیل کردن برای کسب مدرک صرف درست نیست، عده‌ای بیان کردند که اگر در مدارس خودمختاری وجود داشته باشد، ما این را قبول می‌کنیم.

او افزود: قریب به ۲ میلیون ۳۰۰ هزار طلبه اهل سنت در پاکستان وجود دارد که ۱۸ هزار نفر نیز طلبه شیعه هستند و باید برای مصرف آنها فکری بشود؛ این طلاب باید در عرصه‌های مختلف بتوانند منشأ خیر باشند.

حجت الاسلام نقوی یادآورشد: امروز نیز ما می‌گوئیم که اگر آزادی و خودمختاری باشد، ما قول آنها را قبول خواهیم کرد؛ برخی از طلاب و دانشجویان پاکستان پیشرفت کرده‌اند و در بهترین دانشگاه‌های دنیا در حال تدریس هستند.

او ادامه داد: اینکه فارغ التحصیلان ما در عرصه‌های مختلف پیشرفت کنند اهمیت دارد، در غیر این صورت قرار نیست همه امام جماعت شوند.

رئیس سازمان وفاق المدارس شیعه پاکستان یادآور شد: اهل سنت از دولت پاکستان واهمه دارند، اما ما از دولت ترسی نداریم و اصول خود را به پیش می بریم.

او تصریح کرد: در ابتدا تصور این بود که طلاب در همین حد که بتوانند احکام نماز و روزه بدانند برای جامعه کافی است.

حجت الاسلام نقوی ادامه داد: در سال ۱۹۳۹ میلادی نخستین مدرسه علمیه در پاکستان تاسیس شد، طلابی که وارد حوزه‌های علمیه این کشور شدند، در ابتدا تحصیلات متفاوتی داشتند.

انتهای پیام/111
https://qomnews.ir/vdcefw8v.jh8pwi9bbj.html
نام شما
آدرس ايميل شما