کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

اعلام آمادگی گروهی ازطلاب قم برای کمک به بیماران کرونا

خبرگزاری ايرنا , 6 اسفند 1398 ساعت 11:16

گروهی از طلاب حوزه های علمیه درنامه‌ای به محمدرضا قدیر رییس دانشگاه علوم پزشکی قم، آمادگی خود را برای خدمت رسانی درکنترل و جلوگیری از شیوع ویروس کرونا اعلام کردند.


به گزارش قم نیوز درمتن این نامه که از سوی «خانه طلاب جوان قم» نوشته شده، آمده‌است: با توجه به مشکلات پیش آمده دراین شهر مقدس برای مردم غیور، مقاوم و مظلوم آن و با توجه به احتمال نیاز مجموعه های پزشکی دربیمارستانها، در امر رسیدگی و پرستاری بیماران قرنطینه شده و یا کمک به پخش اقلام بهداشتی و یا هرکمک دیگر، آماده هر گونه همکاری و خدمت رسانی است.

در ادامه این نامه آمده است: جهاد یاری رسانی به بیماران، تکلیفی الهی است که امیدواریم با موافقت جنابعالی امکان این توفیق برای این مجموعه فراهم شود، از خداوند متعال توفیق روز افزون شما و همکاران پر تلاشتان را در این جهاد مقدس مسئلت داریم. 

به‌منظور مقابله و پیشگیری از شیوه بیماری کرونا درقم، مدارس، دانشگاه‌ها و مراکز حوزه‌های علمیه قم از روز پنجشنبه هفته گذشته تا آخر هفته جاری تعطیل‌ شده‌است.

هم‌زمان با تاکید دانشگاه علوم پزشکی مبنی بر ضرورت دوری مردم از اجتماعات و مراکز عمومی، دو تن از مراجع تقلید آیات جعفر سبحانی و ناصر مکارم شیرازی نیز در پیامی ویدئویی بر ضرورت توجه به توصیه‌های پزشکی از جمله عدم حضور در اجتماعات و اماکن عمومی تاکید کرده‌اند.

بر اساس مصوبه شورای تامین استان قم مورخ پنجم اسفندماه در راستای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا نمازهای جماعت، مراسم مذهبی و برنامه‌های فرهنگی حرم مطهر کریمه اهل‌بیت(س) متوقف و دور ضریح مطهر نرده‌های حائل قرار داده شد.

همچنین فعالیت سینماهای قم و برنامه‌های هنری و سینمایی و همچنین دانشگاه‌های قم تا ۹ اسفند متوقف شده‌است.

شهروندان قمی برای طرح هرگونه پرسش در مورد ویروس کرونا می‌توانند با شماره تلفن‌های ۳۶۶۲۰۰۲۳، ۳۶۶۲۰۹۹۹، ۳۶۷۰۶۰۳۰ و ۳۶۷۰۴۳۶۸ (با پیش‌شماره ۰۲۵) تماس بگیرند.

انتهای پیام/111


کد مطلب: 86228

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/86228/اعلام-آمادگی-گروهی-ازطلاب-قم-کمک-بیماران-کرونا

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir