سه شنبه ۶ اسفند ۱۳۹۸ ساعت ۱۱:۱۶
کد مطلب : 86228
منبع : خبرگزاری ايرنا

اعلام آمادگی گروهی ازطلاب قم برای کمک به بیماران کرونا

قم نيوز : گروهی از طلاب حوزه های علمیه درنامه‌ای به محمدرضا قدیر رییس دانشگاه علوم پزشکی قم، آمادگی خود را برای خدمت رسانی درکنترل و جلوگیری از شیوع ویروس کرونا اعلام کردند.
اعلام آمادگی گروهی ازطلاب قم برای کمک به بیماران کرونا
اعلام آمادگی گروهی ازطلاب قم برای کمک به بیماران کرونا
به گزارش قم نیوز درمتن این نامه که از سوی «خانه طلاب جوان قم» نوشته شده، آمده‌است: با توجه به مشکلات پیش آمده دراین شهر مقدس برای مردم غیور، مقاوم و مظلوم آن و با توجه به احتمال نیاز مجموعه های پزشکی دربیمارستانها، در امر رسیدگی و پرستاری بیماران قرنطینه شده و یا کمک به پخش اقلام بهداشتی و یا هرکمک دیگر، آماده هر گونه همکاری و خدمت رسانی است.

در ادامه این نامه آمده است: جهاد یاری رسانی به بیماران، تکلیفی الهی است که امیدواریم با موافقت جنابعالی امکان این توفیق برای این مجموعه فراهم شود، از خداوند متعال توفیق روز افزون شما و همکاران پر تلاشتان را در این جهاد مقدس مسئلت داریم. 

به‌منظور مقابله و پیشگیری از شیوه بیماری کرونا درقم، مدارس، دانشگاه‌ها و مراکز حوزه‌های علمیه قم از روز پنجشنبه هفته گذشته تا آخر هفته جاری تعطیل‌ شده‌است.

هم‌زمان با تاکید دانشگاه علوم پزشکی مبنی بر ضرورت دوری مردم از اجتماعات و مراکز عمومی، دو تن از مراجع تقلید آیات جعفر سبحانی و ناصر مکارم شیرازی نیز در پیامی ویدئویی بر ضرورت توجه به توصیه‌های پزشکی از جمله عدم حضور در اجتماعات و اماکن عمومی تاکید کرده‌اند.

بر اساس مصوبه شورای تامین استان قم مورخ پنجم اسفندماه در راستای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا نمازهای جماعت، مراسم مذهبی و برنامه‌های فرهنگی حرم مطهر کریمه اهل‌بیت(س) متوقف و دور ضریح مطهر نرده‌های حائل قرار داده شد.

همچنین فعالیت سینماهای قم و برنامه‌های هنری و سینمایی و همچنین دانشگاه‌های قم تا ۹ اسفند متوقف شده‌است.

شهروندان قمی برای طرح هرگونه پرسش در مورد ویروس کرونا می‌توانند با شماره تلفن‌های ۳۶۶۲۰۰۲۳، ۳۶۶۲۰۹۹۹، ۳۶۷۰۶۰۳۰ و ۳۶۷۰۴۳۶۸ (با پیش‌شماره ۰۲۵) تماس بگیرند.

انتهای پیام/111
https://qomnews.ir/vdcfc0dc.w6dv0agiiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما