کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

هشدار به بیماران خاص حاضر در مسابقات ورزشی قم

خبرگزاری مهر , 7 اسفند 1398 ساعت 8:15

مدیرعامل کانون هموفیلی ایران، با اشاره به میزبانی قم از مسابقات ورزشی بیماران خاص، به شرکت کنندگان در این مسابقات هشدار داد که دوره پنهان بیماری کرونا را جدی بگیرند و مراقب خود باشند.


به گزارش قم نیوز احمد قویدل  ضمن یادآوری مسابقات ورزشی بیماران خاص که از ۲۲ الی ۲۵ بهمن ۹۸ در قم برگزار گردید، به ۱۸۰ نفر شرکت کننده در این مسابقات و کادر برگزار کننده هشدار داد که در صورت داشتن علائم آنفلوانزا موضوع را جدی بگیرند.

وی گفت: در این مسابقات از ۱۹ استان کشور در قالب ۲۱ تیم در دو رده هموفیلی و همودیالیزی آقایان و بانوان زیر ۳۰ سال و بالای ۳۰ سال در رشته‌های دارت، شطرنج و پتانک حضور داشتند.

قویدل تاکید کرد: این ورزشکاران حتماً در رابطه با دوره پنهان بیماری با پزشکان مشورت نمایند و مقررات قرنطینه را در صورت نظر پزشکان رعایت کنند.

وی ادامه داد: مدیران استانی کانون هموفیلی ایران موظفند با تک تک ورزشکاران و مربیان و کادر همراه تماس بگیرند و از وضعیت سلامت آنها مطلع شوند.

سخنگوی کانون هموفیلی ایران ضمن تاکید بر رعایت توصیه‌های پیشگیرانه وزارت بهداشت به بیماران هموفیلی توصیه نمود حتی المقدور از سفرهای بین شهری و سفر به تهران پرهیز نمایند. بیماران هموفیلی می‌بایست در صورت داشتن علائم آنفلوانزا از خود درمانی پرهیز و حتماً به پزشک مراجعه نمایند.

وی همچنین گفت: بیماران هموفیلی هنگام ورود به مراکز درمانی و بیمارستان‌ها ضرورت دارد نکات ایمنی را رعایت نمایند. بر اساس اطلاعات موجود بخشی از مراکز بیمارستانی که خدمات هموفیلی ارائه می‌دهند از طرف وزارت بهداشت به عنوان مراکز بیمارستانی بستری بیماران مشکوک به کرونا معرفی شده‌اند.

قویدل در ارتباط با تمهیدات کانون هموفیلی ایران برای پیشگیری از ابتلاء به کرونا، افزود: کانون هموفیلی ایران از لحظات اولیه جدی شدن شیوع کرونا برنامه آموزشی برای کارکنان مؤسسه و همچنین مرکز درمانی متعلق به کانون برگزار نموده و به مدیران استانی توصیه کرده که آموزش‌های مجازی توصیه شده جمعیت هلال احمر و سازمان نظام پزشکی را ملاحظه نمایند. اطلاع رسانی گسترده‌ای نیز در شبکه‌های مجازی متعلق به مؤسسه در سراسر کشور محقق گردیده است.

وی ادامه داد: این مؤسسه نشست هیأت مدیره و مدیران استانی را در همدان لغو و فعلاً جلسات هیأت مدیره برگزار نمی‌شود. خوابگاه بیماران هموفیلی شهرستانی از ۸ اسفند در تهران تعطیل می‌شود. در مرکز درمانی متعلق به مؤسسه همه کارکنان مجهز به ماسک و محلول‌های ضد عفونی سطوح و دست‌ها و همچنین دستکش‌های یکبار مصرف در اختیار آنها قرار گرفته است. تمامی مراجعین به مرکز قبل از ورود می‌بایست دست‌های خود را ضد عفونی نمایند.

مدیر عامل کانون هموفیلی ایران در پایان گفت: در این شرایط بحرانی که همه تلاش ما متوجه دور شدن از ویروس کرونا است، پزشکان و پرستاران و کادر درمانی فداکارانه و شجاعانه مواظبت از بیماران را در نزدیک ترین تماس انجام می‌دهند.

وی افزود: بنده مراتب قدردانی و تشکر خود را از پرسنل درمانی درگیر با کرونا اعلام می‌نمایم. معتقدم باید در یک عرصه گسترده و ملی این تشکر و قدردانی اعلام شود. بی تردید سازمان‌های مردم نهاد کشور به عنوان نمایندگان متشکل مردم می‌توانند این پیام قدردانی از فرشتگان سفید پوش که جسورانه برای سلامت مردم جان خود را در معرض خطر قرار می‌دهند، انعکاس یابد.

انتهای پیام/111


کد مطلب: 86249

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/86249/هشدار-بیماران-خاص-حاضر-مسابقات-ورزشی-قم

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir