پنجشنبه ۸ اسفند ۱۳۹۸ ساعت ۲۲:۴۶
کد مطلب : 86317
منبع : خبرگزاری تسنیم

عضو خبرگان رهبری: زیارت جامعه کبیره امام هادی(ع) جریان امامت را به خوبی تبیین کرده است

قم نيوز : عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: زیارت جامعه کبیره امام هادی(ع) بهترین معرفی کننده جریان امامت و جایگاه و منزلت امامت در معارف اسلامی است که شرح های زیادی در این زیارت نوشته شده است.
عضو خبرگان رهبری: زیارت جامعه کبیره امام هادی(ع) جریان امامت را به خوبی تبیین کرده است
عضو خبرگان رهبری: زیارت جامعه کبیره امام هادی(ع) جریان امامت را به خوبی تبیین کرده است
به گزارش قم نیوز حجت الاسلام عسکر دیرباز اظهار داشت: امام هادی(ع) بیشتر عمر شریف خود را تحت نظر و مراقبت خلفای عباسی بودند و فعالیت‌های ایشان را کنترل می‌کردند و مانع فعالیت‌های هدایت‌گرانه این امام همام می‌شدند.

وی افزود: امام موسی کاظم(ع) سال های زیاد از عمر شریف در زندان بودند و برای اینکه ارتباط تشکیلاتی بین شیعیان با جریان امامت حفظ شود افرادی را مشخص کرده و وکلای امام(ع) در زمینه پاسخگویی به سوالات و هدایت به سمت اهل بیت(ع) فعالیت می کردند.

عضو مجلس خبرگان رهبری بیان کرد: ایجاد سازمان وکالت در زمان امام رضا(ع)، امام جواد(ع)، امام هادی و امام حسن عسکری(ع) تداوم پیدا کرد و امام علی النقی(ع) این شبکه را تقویت کردند و در این زمینه اقدامات اساسی انجام دادند.

رئیس دانشگاه قم با اشاره به جایگاه و ارزش زیارت جامعه کبیره عنوان کرد: این زیارت‌نامه از امام هادی(ع) برای شیعیان به یادگار مانده است که بهترین معرفی کننده جریان امامت و جایگاه و منزلت امامت در معارف اسلامی است که شرح‌های زیادی در این زیارت نوشته شده است.

استاد حوزه و دانشگاه خاطرنشان کرد: امام هادی(ع) با اینکه سال‌های زیادی از عمر شریف خود را در سامرا تحت نظر بودند ولی رسالت الهی را به نحو مطلوب انجام دادند و در نهایت به شهادت رسیدند که شهادت جان‌سوز این امام همام را به امام زمان(عج) تسلیت عرض می‌کنیم.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcefx8v.jh8pzi9bbj.html
نام شما
آدرس ايميل شما