کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

مدیر امور هماهنگی مراکز تخصصی حوزه‌های علمیه:

پذیرش حوزه های علمیه تا ۲۰ خرداد سال ۹۹ ادامه خواهد داشت

خبرگزاری حوزه نیوز , 8 اسفند 1398 ساعت 22:37

به دلیل اتفاق پیش آمده، ثبت نام پذیرش حوزه های علمیه تا ۲۰ خرداد ۹۹ ادامه خواهد داشت و زمان آموزن آن نیز ۲۰ تیرماه خواهد بود.



به گزارش قم نیوز حجت الاسلام فرهاد عباسی، پیش از ظهر امروز در نشست مدیران مدارس علمیه قم که در سالن مرحوم آیت الله حائری مرکز مدیریت حوزه های علمیه برگزار شد، با اشاره به پذیرش حوزه های علمیه گفت: ثبت نام پذیرش حوزه های علمیه تا ۲۰ خرداد ۹۹ ادامه و زمان آموزن ۲۰ تیرماه خواهد بود.

مدیر امور هماهنگی مراکز تخصصی حوزه‌های علمیه  با بیان این که زمان آغاز پذیرش متعاقبا اعلام خواهد شد، به برگزاری آموزن مراکز و  مدارس فقهی  اشاره کرد و افزود: در جمعه آتی هم قرار بود آزمون ورودی مراکز فقهی برقرار شود، ولی به دلیل اتفاق پیش آمده در ارتباط با شیوع کرونا این آزمون لغو و  به بعد از فروردین  ماه موکول شد.

حجت الاسلام والمسلمین عباسی در ادامه با اشاره به هم افزایی مدیران مدارس علمیه استان قم برای برای پی گیری مباحث آموزشی و تربیتی در فضای مجازی اضافه کرد:با توجه به مسئله ویروس کرونا در قم و به دلیل عدم حضور طلاب در مدارس علمیه، به همین دلیل برای جبران وضعیت آموزشی و تربیتی لازم بود، راهکارهایی ارائه می شد.

مدیر امور هماهنگی مراکز تخصصی حوزه‌های علمیه بیان داشت: در این مورد مدیران مدارس علمیه قم در این ساختمان حضور یافتند، تا با ارائه راهکارهای مناسب بتوانیم کاری کنیم تا در این شرایط حساس مشکل و خلاء ای در بحث آموزش وتربیت طلاب پیش نیاید.

وی ادامه داد: در این رابطه مرکز مدیریت های حوزه های علمیه، توصیه و راهکارهایی ارائه داده که از جمله این نکات در مورد رعایت بحث بهداشت و روان و برگزاری دروس به صورت مجازی است.

حجت الاسلام والمسلمین عباسی اضافه کرد: هدف از بارگذاری دروس در فضای مجازی این است که طلاب از جهت آموزشی عقب نمانند و در عین حال از مباحث تربیتی هم غافل نشود.

مدیر دفتر هماهنگی امور مدارس علمیه قم بیان داشت: در این رابطه برخی مدارس علمیه بعد از ضبط درس های اساتید به صورت گروهی در فضای مجازی عمومی که تعیین کردند، بارگذاری خواهند کرد وطلبه ها با قرار دادن تقریر و پاسخ دادن به سوالات حضورشان را اعلام خواهند کرد.

وی اضافه کرد: درعین حال مدارس علمیه ای که این قابلیت را ندارند یا نتوانسته اند این کار را انجام دهند، این قابلیت در سامانه نجاح از سوی مرکز مدیریت در نظر گرفته شده که چند درس از اساتید ضبط شده و در سایت بارگذاری می شود و طلبه با ورود به سامانه نجاح و پنل شخصی می تواند ضمن حضور و غیاب خود، درس مورد نظر را هم گوش دهد.

حجت الاسلام والمسلمین  عباسی گفت: برخی مدارس علمیه مانند جهانگیر خان چون دوره سیکل هستند و دوره آموزش غیر حضوری و مجازی به دلایلی، این مدرسه آموزش را با دروس غیر اصلی آغاز و بعد از تعطیلات به برنامه های گذشته بر می گردند.

مدیر دفتر هماهنگی امور مدارس علمیه قم بیان داشت: در این شرایط پیش آمده، حضور طلاب در مدارس علمیه، مرکز مدیریت تابع قوانین کشور و استانداری است.

حجت الاسلام  والمسلمین شریفی، مدیر مدرسه عملیه مرحوم حضرت آیت الله بهجت نیز در این نشست با اشاره به لزوم برگزاری درس اخلاق درمدارس علمیه بر برگزاری این درس تأکید و آن را در شرایط کنونی ضروری دانست.

وی بیان داشت:برگزاری درس اخلاق به معنای دعوت از استاد اخلاق نیست، بلکه هدف ارائه مباحث اخلاقی به وسیله هر درس و ... است.

حجت الاسلام والمسلمین شریفی نظارت مسئله فضای مجازی را امری ضروری دانست و گفت: اگر این امر مهم کنترل نشود، قطعا خطرات آن جبران ناپذیر خواهد بود.

حجت الاسلام صبوری، مدیر مدرسه علمیه آل یاسین نیز بر آمادگی خدمات اجتماعی به مردم در مواردی، چون ویروس کرونا  از سوی طلاب تأکید کرد.

حجت الاسلام محمودی، مدیر مدرسه علمیه مهدی موعود نیز خواستار کنترل بیشتر ویروس کرونا در مدارس علمیه شد، چرا که امروز مواردی از این ویروس در بین طلاب مشاهده شده و لازم است برای عدم نشر آن تدابیری مهمی در نظر گرفته شود.

حجت الاسلام خلیلی، از مدیران مرکز فناوری اطلاعات حوزه با اشاره به برگزاری دروس آنلاین در فضای مجازی گفت: مشکل در مورد بحث پهنای باند است، اگر چه مرکز مدیریت آمادگی برگزاری این درس را خواهد داشت، ولی چون زیر ساخت نرم افزاری وسخت افزاری وجود ندارد همین مسئله باعث مشکلاتی خواهد شد.

وی بیان داشت: بهترین مورد در همین مسئله اشتراک گذاری فایل آنلاین و بارگزاری صوت درسی و... است.

حجت الاسلام خلیلی  افزود: اگر چه سایت نجاح از نظر سرعت مشکلاتی دارد اما با این حال جوابگوی شرایط فعلی است.
انتهای پیام/ 137


کد مطلب: 86324

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/86324/پذیرش-حوزه-های-علمیه-۲۰-خرداد-سال-۹۹-ادامه-خواهد

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir