?> قم نیوز - استاندار قم: تلاش برای ورود بیمارستان مادر و امیرالمومنین به مدار پذیرش بیماران کرونا - نسخه قابل چاپ

کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

استاندار قم: تلاش برای ورود بیمارستان مادر و امیرالمومنین به مدار پذیرش بیماران کرونا

خبرگزاری فارس , 9 اسفند 1398 ساعت 19:19

استاندار قم با بیان اینکه در شرایط کنونی با اوج‌گیری بستری بیماران کرونا در بیمارستان‌ها مواجه هستیم گفت: در این شرایط بیمارستان‌های کامکار، امام رضا، فرقانی و علی بن ابیطالب(ع) پذیرش بیماران کرونا را انجام می‌دهند و به دنبال این هستیم که بیمارستان‌های مادر و امیرالمومنین را وارد مدار پذیرش بیمار کنیم.


به گزارش قم نیوز بهرام سرمست ظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران با اشاره به برگزاری جلسه ویدئو کنفرانس ستاد ملی پیشگیری با حضور معاون اول رئیس جمهور و وزیر بهداشت اظهار کرد: در این جلسه مسائل مبتلابه استان در خصوص کرونا ویروس گزارش شد و نیازمندی‌ها در زمینه پیشگیری از این بیماری مطرح شد.

وی با تاکید بر اینکه در کنار همکاری و همیاری شهروندان و رعایت بهداشت فردی و قرنطینه خانگی تصریح کرد: شهروندان باید بیشتر در خانه باقی مانده و غیر از موارد ضروری از منازل خارج نشوند.

استاندار قم با بیان اینکه در شرایط کنونی با اوج‌گیری بستری شهروندان در بیمارستان‌ها مواجه هستیم گفت: در این شرایط بیمارستان‌های کامکار، امام رضا، فرقانی و علی بن ابیطالب(ع) پذیرش بیماران کرونا را انجام می‌دهند و به دنبال این هستیم که بیمارستان‌های مادر و امیرالمومنین را وارد مدار پذیرش بیمار کنیم.

وی با اذعان به اینکه از نظر تولید ماسک و مواد ضدعفونی پیگیری خوبی صورت گرفته است افزود: دانشگاه علوم پزشکی و نیروهای بسیج فداکارانه وارد این کار شدند و در کنار سایر نیروهای داوطلبانه پای کار آمدند تا بتوانیم شهر را در برابر این ویروس و گسترش آن محافظت کنیم.

سرمست با بیان اینکه جلسات ستاد بحران استان روزانه تشکیل می‌شود اظهار کرد: بامداد شب گذشته هم این جلسه برگزار شد تا اقداماتی صورت گرفته که پیک صعود این بیماری را متوقف کرده و به مرور آن را ریشه کن کنیم.

وی با اشاره به لغو تمام فعالیت‌های تجمعی در شهر گفت: تلاش کردیم حضور کارمندان و مردم در ادارات به نوعی تنظیم شود که هم مردم بتوانند در شرایط اضطرار کار خود را پیگیری کنند و هم کارمندان بتوانند پاسخگو باشند و در کنار آن اجتماعات به حداقل برسد.

استاندار قم با اشاره به تعطیلی مراکز آموزشی و علمی و حوزوی شهر گفت: عوامل شهرداری و سایر نهادها هم پای کار آمدند و اگر همه دست به دست هم دهیم و مساله را درک کنیم این مشکل را پشت سر خواهیم گذاشت وگرنه این مشکل برای استان و کل کشور به مشکلی جدی تبدیل خواهد شد.

وی مراقبت فردی مردم را امر ضروری عنوان و بیان کرد: در اولین فرصت با کمک نیروهای مسلح یک بیمارستان صحرایی در شهر قم راه‌اندازی خواهد شد تا در صورت نیاز از این ظرفیت استفاده کنیم.

انتهای پیام/ 137


کد مطلب: 86345

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/86345/استاندار-قم-تلاش-ورود-بیمارستان-مادر-امیرالمومنین-مدار-پذیرش-بیماران-کرونا

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir