شنبه ۱۰ اسفند ۱۳۹۸ ساعت ۰۸:۴۶
کد مطلب : 86351
منبع : خبرگزاری ايرنا
استاندار با اشاره به افزایش مراجعات؛

بیمارستان سیار در قم راه‌اندازی می‌شود

قم نيوز : استاندار قم، با اشاره به سیر صعودی مراجعات مردم به مراکز درمانی این استان گفت: بیمارستان سیار در قم راه اندازی می‌شود.
بیمارستان سیار در قم راه‌اندازی می‌شود
بیمارستان سیار در قم راه‌اندازی می‌شود
به گزارش قم نیوز بهرام سرمست در پایان جلسه ویدئو کنفرانسی با معاون اول رئیس جمهور و وزیر بهداشت عنوان کرد: در این جلسه مسائل استان گزارش شد و نیازمندی ها و برنامه هایی که برای پیشگیری از کرونا داریم در کنار همیاری و همکاری شهروندان در قرنطینه خانگی و رعایت بهداشت فردی بیان شد.
وی افزود: در شرایط کنونی با اوج گیری و رشد بستری شدن شهروندان مواجه هستیم و در بیمارستان های کامکار، فرقانی، علی ابن ابیطالب(ع) و امام رضا(ع) با تکمیل ظرفیت مواجه هستیم، از این رو نیازمند پیگیری بیمارستان امیرالمومنین(ع) و مادر هستیم تا در مدار پذیرش بیماران قرار گیرند.
وی با بیان اینکه در زمینه توزیع بسته های بهداشتی پیگیری های لازم صورت گرفته است، گفت: از نیروهای بسیج و کادر درمانی دانشگاه علوم پزشکی، جمعیت هلال احمر کمال تشکر دارم که با اخلاص پای کار آمدند تا جلوی گسترش این ویروس گرفته شود.
سرمست تاکید کرد: در مورد ادارات تلاش کردیم، حضور کارمندان و مردم را به گونه ای تنظیم کنیم که مردم در شرایط اضطراری مراجعه کنند و هم بتوانیم اجتماعات را به حداقل برسانیم و دانشگاه ها و مراکز آموزشی و حوزوی تعطیل هستند تا بتوانیم بر گسترش این ویروس فائق بیائیم.
رئیس شورای تامین استان قم افزود: پیش بینی شده است، با جلب امکانات ملی و نیروهای مسلح، بیمارستان سیار را برای پذیرش آماده کنیم؛ چون این روند در حال صعود است؛ مگر اینکه مردم رعایت کنند و بتوانیم این مشکل را برطرف کنیم.

بر اساس تازه ترین آمار رسمی، تاکنون دهها تن از افراد مشکوک یا آلوده به کرونا درمان و ترخیص و همچنین ۲۰ تن نیز بر اثر ابتلا به ویروس کرونا جان خود را در این استان از دست داده اند.

همچنین طی روز گذشته ۴۹۰ تن به مراکز درمانی قم مراجعه کردند که ۳۰۰ تن از آنها بعد از چند ساعت تحت نظر قرار گرفتند مرخص شده و حدود ۲۰۰ بیمار هم بستری شدند.

تاکنون بیش از ۵۰ مبتلا به کرونا نیز درمان و از بیمارستان مرخص شده اند و ۳۰ هزار تن از سی بهمن تاکنون به مراکز درمانی قم مراجعه و ۵۸۰ بیمار بستری شده اند.

شهروندان قمی برای طرح هرگونه پرسش در مورد ویروس کرونا می‌توانند با شماره تلفن‌های ۳۶۶۲۰۰۲۳، ۳۶۶۲۰۹۹۹، ۳۶۷۰۶۰۳۰ و ۳۶۷۰۴۳۶۸ (با پیش‌شماره ۰۲۵) تماس بگیرند.
«بیماری کرونا» ازنظر ابتلا و میزان و شدت تلفات، خطرناک‌تر از آنفولانزا نیست؛ بنابراین مردم جای برای ترس و وحشت مردم نیست و شهروندان تنها باید مراقبت‌های پزشکی و بهداشتی را جدی بگیرند؛ استفاده از ماسک، پرهیز از روبوسی و دست دادن و سایر مواردی که در این خصوص توصیه‌شده، بیش‌ازپیش مورد تاکید کارشناسان است.

انتهای پیام/111
https://qomnews.ir/vdccs1q4.2bqep8laa2.html
نام شما
آدرس ايميل شما