کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

احداث ۳۲۰ کیلومتر باغچه طولی در معابر شهر قم

خبرگزاری فارس , 11 اسفند 1398 ساعت 21:57

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم از احداث باغچه‌های طولی در معابر اصلی شهر قم با اعتبار 30 میلیارد تومانی خبر داد.


به گزارش قم نیوز پیام جوادیان با اشاره به نهضت سبز درختکاری حاشیه معابر، اظهار کرد: از سال 95 این نهضت آغاز شده و تا آذرماه امسال حدود 327 هزار مترطول با اعتباری بیش از30 میلیارد تومان درختکاری حاشیه معابر داشته‌ایم.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم گفت: اجرای این پروژه با لحاظ کلیه مسائل ایمنی و شهری صورت گرفته و در حاشیه معابر، رفیوژها و لچکی خیابان‌ها کاشت صورت گرفته است.

جوادیان به وضعیت تولید گل‌ها و گیاهان زینتی در مرکز تحقیقات سازمان اشاره کرد و گفت: 84 گونه گیاهی در این مرکز تولید می‌شود و در سال 98 یک میلیون و 120 هزار گلدان تولید شده که اگر قرار بود از مراکز دیگر خریداری شود باید بیش از 2 میلیارد و 280 میلیون تومان هزینه می‌شد در حالی که هزینه صورت گرفته حدود یک پنجم این قیمت است.

وی انتخاب گونه‌های با بالاترین بهره‌وری در شهر قم را مورد توجه قرار داد و افزود: در پروژه تولید گل ها و گیاهان زینتی، بستر و زیرساخت توسط سازمان آماده شده و توسط بخش خصوصی کاشت و تولید صورت می‌گیرد.

انتهای پیام/ 137


کد مطلب: 86432

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/86432/احداث-۳۲۰-کیلومتر-باغچه-طولی-معابر-شهر-قم

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir