کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

رییس جهاد کشاورزی قم:

تامین امنیت غذایی مردم راهبرد اصلی کشاورزی قم است

خبرگزاری ايرنا , 12 اسفند 1398 ساعت 8:46

رییس سازمان جهاد کشاورزی قم گفت: تولید با کیفیت انواع محصولات و تامین امنیت غذایی مردم راهبرد اصلی بخش کشاورزی استان است.


به گزارش قم نیوز عباس پورمیدانی بیان کرد: با وجود محدودیت‌های آبی و تنش‌های محیطی، بخش کشاورزی قم هم در زمینه تولید محصولات زراعی و باغی و هم در زمینه تولید دام و طیور و شیلات، جایگاه مناسبی دارد و می‌تواند حجم قابل توجهی از نیازهای غذایی مردم استان را به خصوص در زمینه دام و طیور تامین کند.

وی با اشاره به جایگاه مهم دامپروری قم درسطح کشور، افزود:‌ قم در زمینه تولید گوشت قرمز،‌ گوشت مرغ و تخم مرغ، توانایی تامین نیاز استان را دارد و اقدامات لازم برای رفع کمبودهای احتمالی در مواقع پیک مصرف، انجام شده‌است.

وی ادامه داد: در شرایط عادی سهم تولید محصولات دامی استان به خصوص در مورد تخم مرغ به اندازه‌ای است که حجم قابل توجهی از آن به سایر استان ها ارسال می‌شود.

پورمیدانی گفت: در بخش تولید محصولات زراعی و باغی نیز،‌ کشاورزی قم طی سال‌های اخیر موفقیت‌های زیادی داشته و توانسته با حفظ سطح زیر کشت، میزان تولید محصول را افزایش دهد.

وی بیان کرد: اکنون کشت انواع محصولات زراعی و باغی همچون گندم، جو، کلزا، پسته، انواع میوه‌های درختی و صیفی‌جات در قم انجام می‌شود که نقش مهمی در تامین امنیت غذایی مردم استان دارد.

وی ادامه داد: همچنین مدتی است بر اساس راهبرد تغییر الگوی کشت، ایجاد و توسعه گلخانه‌ها در سطح استان قم مورد توجه جدی قرار گرفته و بسیاری از محصولات کشاورزی و غذایی مورد نیاز مردم در محیط گلخانه با رعایت استانداردهای تعیین شده، تولید می‌شود.

در بخش کشاورزی کل زمین‌های قابل‌کشت قم برابر ۱۰۵ هزار و ۷۳۰ هکتار است که این رقم ۴۶ صدم درصد کل اراضی قابل‌کشت کشور هست؛ مجموع کشت سبز استان شامل ۲۱ هزار هکتار باغ و ۴۴ هزار هکتار زراعت است.

میزان متوسط تولید بخش کشاورزی استان قم در سال برابر ۷۴۶ هزار تن شامل ۴۲۵ هزار تن محصولات زراعی و باغی، یک هزار و ۵۰۰ تن آبزیان و ۳۲۰ هزار تن محصولات دامی است.

انتهای پیام/111


کد مطلب: 86437

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/86437/تامین-امنیت-غذایی-مردم-راهبرد-اصلی-کشاورزی-قم

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir