دوشنبه ۱۲ اسفند ۱۳۹۸ ساعت ۰۸:۴۶
کد مطلب : 86437
منبع : خبرگزاری ايرنا
رییس جهاد کشاورزی قم:

تامین امنیت غذایی مردم راهبرد اصلی کشاورزی قم است

قم نيوز : رییس سازمان جهاد کشاورزی قم گفت: تولید با کیفیت انواع محصولات و تامین امنیت غذایی مردم راهبرد اصلی بخش کشاورزی استان است.
تامین امنیت غذایی مردم راهبرد اصلی کشاورزی قم است
تامین امنیت غذایی مردم راهبرد اصلی کشاورزی قم است
به گزارش قم نیوز عباس پورمیدانی بیان کرد: با وجود محدودیت‌های آبی و تنش‌های محیطی، بخش کشاورزی قم هم در زمینه تولید محصولات زراعی و باغی و هم در زمینه تولید دام و طیور و شیلات، جایگاه مناسبی دارد و می‌تواند حجم قابل توجهی از نیازهای غذایی مردم استان را به خصوص در زمینه دام و طیور تامین کند.

وی با اشاره به جایگاه مهم دامپروری قم درسطح کشور، افزود:‌ قم در زمینه تولید گوشت قرمز،‌ گوشت مرغ و تخم مرغ، توانایی تامین نیاز استان را دارد و اقدامات لازم برای رفع کمبودهای احتمالی در مواقع پیک مصرف، انجام شده‌است.

وی ادامه داد: در شرایط عادی سهم تولید محصولات دامی استان به خصوص در مورد تخم مرغ به اندازه‌ای است که حجم قابل توجهی از آن به سایر استان ها ارسال می‌شود.

پورمیدانی گفت: در بخش تولید محصولات زراعی و باغی نیز،‌ کشاورزی قم طی سال‌های اخیر موفقیت‌های زیادی داشته و توانسته با حفظ سطح زیر کشت، میزان تولید محصول را افزایش دهد.

وی بیان کرد: اکنون کشت انواع محصولات زراعی و باغی همچون گندم، جو، کلزا، پسته، انواع میوه‌های درختی و صیفی‌جات در قم انجام می‌شود که نقش مهمی در تامین امنیت غذایی مردم استان دارد.

وی ادامه داد: همچنین مدتی است بر اساس راهبرد تغییر الگوی کشت، ایجاد و توسعه گلخانه‌ها در سطح استان قم مورد توجه جدی قرار گرفته و بسیاری از محصولات کشاورزی و غذایی مورد نیاز مردم در محیط گلخانه با رعایت استانداردهای تعیین شده، تولید می‌شود.

در بخش کشاورزی کل زمین‌های قابل‌کشت قم برابر ۱۰۵ هزار و ۷۳۰ هکتار است که این رقم ۴۶ صدم درصد کل اراضی قابل‌کشت کشور هست؛ مجموع کشت سبز استان شامل ۲۱ هزار هکتار باغ و ۴۴ هزار هکتار زراعت است.

میزان متوسط تولید بخش کشاورزی استان قم در سال برابر ۷۴۶ هزار تن شامل ۴۲۵ هزار تن محصولات زراعی و باغی، یک هزار و ۵۰۰ تن آبزیان و ۳۲۰ هزار تن محصولات دامی است.

انتهای پیام/111
https://qomnews.ir/vdchqkn6.23n-xdftt2.html
نام شما
آدرس ايميل شما