دوشنبه ۱۲ اسفند ۱۳۹۸ ساعت ۱۵:۰۸
کد مطلب : 86455
منبع : خبرگزاری فارس

پیکر متوفیان ناشی از کرونا شرعی و بهداشتی دفن می‌شود

قم نيوز : فرماندار قم ضمن بازدید از آرامستان بهشت معصومه(س) گفت: پیکر متوفیان ناشی از بیماری کرونا با حضور طلاب و کارشناسان مرکز بهداشت به صورت شرعی و بهداشتی دفن می‌شود.
پیکر متوفیان ناشی از کرونا شرعی و بهداشتی دفن می‌شود
پیکر متوفیان ناشی از کرونا شرعی و بهداشتی دفن می‌شود
به گزارش قم نیوز مرتضی حیدری فرماندار قم امروز ١٢ اسفندماه در حاشیه بازدید از آرامستان بهشت معصومه(س) قم از نظارت بر کفن و دفن جنازه‌های متبلایان به بیماری کرونا خبر داد و گفت: با حضور طلاب و کارشناسان مرکز بهداشت، جنازه بیماران کرونایی به صورت شرعی و بهداشتی دفن می‌شود.

وی ضمن ابراز همدردی با خانواده‌ بیماران و خانواده‌هایی که عزیزان خود را در اثر بیماری کرونا از دست داده‌اند، گفت: بر اساس پروتکلی که وزارت بهداشت اعلام کرد طی سه نشست که در استان داشتیم شرایط به حالت عادی بازگشته و بر اساس بازدیدی که از آرامستان داشتیم، جنازه مسلمانان کاملا با رعایت موازین شرعی که مراجع عظام تقلید فرمودند و کاملا به صورت بهداشتی غسل داده و کفن و دفن می‌شوند.

وی در ادامه تصریح کرد: با توجه به اینکه ما در حال حاضر در شرایط اضطرار و بحران قرار داریم و حجم کار سنگین است، با تاکیدات استاندار و همچنین پیگیری‌های مستقیم آیت الله اعرافی در حال برطرف کردن مشکلات هستیم.

فرماندار قم در پایان اضافه کرد: جنازه مسلمانان با حضور تعدادی طلاب که به صورت داوطلبانه در آرامستان حضور یافته و با رعایت اصول بهداشتی احکام شرعی را به جای می آوردند و همچنین کارشناسان مرکز بهداشت کاملا شرعی و بهداشتی غسل داده و کفن و دفن می‌شوند و ما نیز از مردم درخواست داریم نکات بهداشتی را رعایت کنند تا شاهد کاهش شیوع این ویروس در سطح استان باشیم.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdchmkn6.23n-mdftt2.html
نام شما
آدرس ايميل شما

درود خدا بر این طلاب.

این طلاب ثوابشان حتی از پزشکان و پرستاران هم بیشتر است.

چون انها برای دنیای بیمار کار کردند و اینها برای آخرت بیمار.
کاش همه شهرها همین کار را کنند.
مثل قم.