دوشنبه ۱۲ اسفند ۱۳۹۸ ساعت ۲۲:۲۲
کد مطلب : 86467
منبع : خبرگزاری تسنیم

بازنگری عملکرد سازمان‌های مرتبط با شهرداری قم لازم است

قم نيوز : یک‌صدوسی و چهارمین جلسه رسمی و علنی شورای اسلامی شهر قم امروز به بررسی اصلاح متمم‌های بودجه شهرداری در سازمان‌های مختلف پرداخت و به لزوم بازنگری عملکرد سازمان‌ها تأکید کرد.
بازنگری عملکرد سازمان‌های مرتبط با شهرداری قم لازم است
بازنگری عملکرد سازمان‌های مرتبط با شهرداری قم لازم است
به گزارش قم نیوز یک‌صد و سی و چهارمین جلسه رسمی و علنی شورای اسلامی شهر قم  عصر امروز به ریاست عبدالله جلالی رئیس این شورا با موضوع رسیدگی به لوایح مطرح‌شده در کمیسیون‌های تخصصی در حالی آغاز به کارکرد که جامعه با معضل ویروس کرونا در حال مبارزه است.

در ابتدای جلسه مجید اخوان رئیس کمیسیون برنامه‌وبودجه شورای اسلامی شهر قم لایحه اصلاحیه بودجه 98 شهرداری قم را برای خرید 16 میلیارد تومان قیر مطرح کرد که با جابه‌جایی ردیف بودجه‌ها و نظر موافق کمیسیون تصویب شد.

سپس لایحه اخذ مجوز مشارکت در ساخت مجتمع تجاری مسکونی در خیابان پیامبر اعظم (ص) با متراژ زمین برابر 1938 مترمربع و ارزش متری 12 میلیارد تومان  و سهم شریک 43 و نیم و سهم شهرداری 56 و نیم مطرح و با موافقت کمیسیون تخصصی تصویب شد.

در ادامه لایحه اخذ مجوز پرداخت 150 میلیون تومان کمک به نیروی انتظامی برای برگزاری مراسم خانوادگی و تقدیر از نیروی انتظامی موردبررسی قرار گرفت  که نظر کمیسیون با این عنوان به رد لایحه بوده و پیشنهاد برگزاری مراسم توسط شهرداری را ارائه داد.

روح‌الله امراللهی رئیس کمیسیون عمران و حمل‌ونقل شورای اسلامی شهر قم نیز با اعلام مخالفت خود تصریح کرد: شهرداری باید خود این مراسم را برگزار کرده و از تمام افراد نیروی انتظامی که با شهرداری همکاری دارد، تقدیر کند.

سپس حسن بختیاری نایب‌رئیس شورای اسلامی شهر مقدس قم نیز مخالفت خود را بیان کرده و موافق برگزاری مراسم تقدیر از طرف شهرداری بود.

محسن محرری رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری نیز تصریح کرد: به لحاظ قانونی نمی‌توانیم به این لایحه رأی مثبت بدهیم  و باید لایحه عودت داده‌شده و در این شرایط نیز مراسمی هم نباید برگزار شود و فقط نیروی انتظامی اسامی افراد مرتبط به شهرداری را اعلام کرده تا به‌عنوان تقدیر به آن‌ها با ارم ونشان شهرداری هدیه داده شود.

رد این لایحه با توجه به نظر کمیسیون و اعضای شورا تصویب شد.

 سپس در ادامه جلسه امروز شورا اسلامی شهر قم لایحه مجوز استفاده مجدد از ساختمان بیمه ایران در خیابان بسیج با 5p  ( افزایش  قیمت اجاره) به مدت یک سال با ماهی 19 میلیون تومان اجاره  مطرح‌شده و با توجه به نظر موافق کمیسیون  و پیشنهاد افزایش قیمت اجاره از 3p  به 5p  به رأی گذاشته و تصویب شد.

مجید اخوان 4 لایحه باقی‌مانده از متمم بودجه سال 98  را مطرح  کرد و گفت: هنوز متمم سازمان آتش‌نشانی آماده نشده است.

سپس لایحه متمم سازمان میادین و تره‌بار شهرداری به 37میلیارد و 100 میلیون  تومان افزایش بررسی شد و با واگذاری تملک و ساماندهی میدان مطهری به این سازمان  و نظر موافق کمیسیون برنامه بودجه تصویب شد.

اصلاحیه بودجه سال 98 سازمان فرهنگی و ورزشی نیز  مطرح‌شده و از 10 میلیارد تومان به 8 میلیارد و 200 میلیون تومان کاهش پیدا کرد که در این اصلاحیه  تنها  حوزه آموزشی افزایش داشته و با توجه به نظر موافق کمیسیون تصویب شد.

در پایان متمم سازمان بهسازی شهرداری قم  که در کمیسیون تلفیق و معماری و شهرسازی موردبررسی قرارگرفته بود با  2 ونیم میلیارد تومان کاهش  از 10 میلیارد تومان به 8 و نیم میلیارد تومان به رأی گذاشته و تنها 16 درصد در هزینه‌های پرسنلی افزایش لحاظ شد.

در ادامه این لایحه حجت‌الاسلام‌ والمسلمین سید محمد آتش زر با انتقاد از عملکرد سازمان بهسازی شهرداری قم گفت: تشکیل نشدن جلسه هیئت‌مدیره باعث شده بودجه برگشت داده و باید این موضوع در اسرع وقت پیگیری شود تا عملکرد  سازمان بهبود یابد، درواقع الان شاهد کار مثبتی در این سازمان نیستیم و باید چارت اداری و شرح وظایف این سازمان بازنگری شود.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdca0yna.49nii15kk4.html
نام شما
آدرس ايميل شما