کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

روانشناسان در بیمارستان‌های ویژه بیماران کرونایی قم حضور پیدا می‌کنند‌

خبرگزاری تسنیم , 12 اسفند 1398 ساعت 23:38

رئیس مرکز بهداشت شهرستان قم حضور روانشناسان در بیمارستان‌های استان قم برای افزایش روحیه و کاهش استرس بیماران کرونایی خبر داد.


به گزارش قم نیوز باقر محمودی در گفت‌و‌گو با خبرنگاران اظهار داشت: یکی از گروه‌های هدف سلامت روان کادر درمانی بیمارستان‌های ویژه بستری بیماران کرونایی، اعم از پزشک، پرستار و نیروهای خدماتی است.

وی افزود: تصمیم گرفته شد برای اولین بار در کشور، روانشناسان حوزه بهداشت و درمان در بیمارستان‌ها مستقر و با حضور در بخش‌ها به کادر درمان روحیه داده و استرس و اضطراب آنان را کاهش دهند و همچنین در صورت نیاز به آنان در اتاق مشاور که در بیمارستان‌ها دایر شده است مشاوره دهند.

رئیس مرکز بهداشت شهرستان قم ادامه داد: گروه هدف دوم این روانشناسان، مشاوره به بیماران بستری در بیمارستان‌ها برای افزایش سطح روحیه بیماران و کاهش استرس و اضطراب آنها است.

محمودی خاطرنشان کرد: با توجه به متفاوت‌بودن نحوه غسل، کفن و دفن افراد فوت شده، اطرافیان آن‌ها دچار استرس و اضطراب فراوانی شده‌اند که ما با اختصاص اتاق مشاوره و استقرار دو روانشناس بالینی در آرامستان سعی در کاهش استرس و اضطراب خانواده و اطرافیان خانواده‌های بیماران فوت شده داریم.

انتهای پیام/ 137


کد مطلب: 86472

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/86472/روانشناسان-بیمارستان-های-ویژه-بیماران-کرونایی-قم-حضور-پیدا-می-کنند

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir