سه شنبه ۱۳ اسفند ۱۳۹۸ ساعت ۰۸:۴۶
کد مطلب : 86478
منبع : خبرگزاری فارس

پیشرفت ۸۰ درصدی عملیات عمرانی بوستان کوثر

قم نيوز : مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم گفت: مجموعا هزار و 38 هکتار از عرصه های مربوط به پارک هزارهکتاری شهر قم در چند نقطه در حال احداث است.
پیشرفت ۸۰ درصدی عملیات عمرانی بوستان کوثر
پیشرفت ۸۰ درصدی عملیات عمرانی بوستان کوثر
به گزارش قم نیوز پیام جوادیان با اشاره به جزئیات احداث بوستان هزارهکتاری شهر قم، اظهار کرد: این بوستان از اراضی شهرک قدس و صفاشهر آغاز شده و تا کوه دوبرادران ادامه پیدا می‌کند.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم با تاکید بر اینکه بوستان قدس و کوثر نخستین بوستان‌های این محور هستند، افزود: باغ پرندگان، فاز یک و دو بوستان خضر نبی، بوستان زائر، بوستان کوهسار، بوستان مرجعیت، باغ گیاه‌شناسی از جمله بوستان‌های پارک هزارهکتاری شهر قم هستند.

جوادیان با بیان اینکه مساحت بوستان مرجعیت 480 هکتار، کوهسار 115 هکتار، زائر 235 هکتار، باغ گیاه‌شناسی 18 هکتار، فاز دو بوستان خضرنبی 30 هکتار، فاز یک بوستان خضرنبی 80 هکتار، بوستان کوثر 35 هکتار، بوستان قدس 25 و باغ پرندگان 14 هکتار است، گفت: مجموعا هزار و 38 هکتار اراضی مربوط به پارک هزارهکتاری شهر قم هستند.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم گفت: نزدیک به 40 هکتار از عملیات کاشت و اجرای سیستم های آبیاری در بوستان مرجعیت تکمیل شده است، در بوستان کوهسار که مساحت آن  115 هکتار است عمیلات کاشت به اتمام رسیده و همچنین بوستان زائر درختکاری شده و عملیات عمرانی با پیشرفت خوبی در حال انجام است، طراحی فاز یک باغ گیاه‌شناسی تایید شده و فاز دو و مناقصه در حال انجام است و بوستان خضرنبی هم در فاز دو هنوز شروع نشده و فاز یک آن با پیشرفت 70 درصد در حال انجام است.

جوادیان افزود: عملیات عمرانی بوستان کوثر در حال اجرا است و بوستان قدس هم حدفاصل صفاشهر تا شهرک قدس درختکاری شده و عملیات عمرانی هم آغاز خواهد شد.

وی بیان کرد: باغ پرندگان هم عملیات عمرانی با پیشرفت بیش از 80 درصدی دارد و فضای سبز هم با سرعت در حال کاشت بوده و امید داریم تا پایان سال اجرای فضای سبز آن تکمیل شود.

انتهای پیام/111
https://qomnews.ir/vdcc40q4.2bqem8laa2.html
نام شما
آدرس ايميل شما