چهارشنبه ۱۴ اسفند ۱۳۹۸ ساعت ۱۱:۳۶
کد مطلب : 86524
منبع : خبرگزاری فارس

احیای 3 معدن راکد و غیر فعال در استان قم

قم نيوز : رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم گفت: در 10 ماه نخست سال جاری سه معدن راکد و غیرفعال با اشتغال 19 نفر در استان قم دوباره فعال شدند و به چرخه تولید بازگشتند.
احیای 3 معدن راکد و غیر فعال در استان قم
احیای 3 معدن راکد و غیر فعال در استان قم
به گزارش قم نیوز محمود سیجانی با اشاره به سند اشتغال و سرمایه گذاری استان قم اظهار کرد: براساس این سند، هدف گذاری استان قم در سال جاری ایجاد اشتغال برای پنج هزار و 100 نفر، سرمایه گذاری هزار و 250 میلیارد تومان و صادرات 252 میلیون دلار است.

وی ادامه داد: در 10 ماه نخست سال جاری پنج هزار و 422 اشتغال، هزار و 360 میلیارد تومان سرمایه گذاری و 187 میلیون دلار صادرات در استان ثبت شد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم افزود: در 10 ماه نخست سال جاری 17 واحد صنعتی راکد و غیرفعال در استان در زمینه تولید صنایع غذایی، کفش و دمپایی، محصولات پلاستیکی، فلزی، شیمیایی، سلولزی و صنایع معدنی دوباره به چرخه تولید بازگشتند.

سیجانی با اشاره به وضعیت بخش معدن استان قم اظهار کرد: 179 فقره پروانه بهره برداری معدن در استان صادر شده است که از این تعداد 94 معدن فعال با اشتغال هزار و 278 نفر و سرمایه گذاری 105 میلیارد تومان و با استخراج سه هزار و 52 تن دارای بهره بردار و مشغول به فعالیت هستند.

وی ادامه داد: در 10 ماه نخست سال جاری سه معدن راکد و غیرفعال با اشتغال 19 نفر در استان قم دوباره فعال شدند و به چرخه تولید بازگشتند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم افزود: خوشه‌های صنعتی شناسایی شده در استان شامل فرش، کفش ماشینی، سنگ، پسته، انگشترسازی، پوشاک، سیمان، سوهان، فناوری اطلاعات و محصولات پلاستیکی هستند.

وی خاطرنشان کرد: خوشه‌های صنعتی پیاده سازی شده یا در حال اجرا در استان قم شامل فرش، کفش ماشینی، سنگ، مبلمان، چوب و سوهان هستند.

انتهای پیام/111
https://qomnews.ir/vdceen8v.jh8pwi9bbj.html
نام شما
آدرس ايميل شما