پنجشنبه ۱۵ اسفند ۱۳۹۸ ساعت ۱۳:۲۱
کد مطلب : 86567
منبع : خبرگزاری ايرنا

کرونا درقم؛‌ ارائه خدمات به همشهریان توسط پزشکی قانونی ادامه دارد

قم نيوز : مسئول روابط عمومی پزشکی قانونی قم گفت:‌ با وجود اینکه این روزها شیوع گسترده ویروس کرونا در قم به دغدغه اصلی مردم و مسئولین تبدیل شده اما ارائه خدمات به مراجعه کنندگان در پزشکی قانونی همچنان ادامه دارد.
کرونا درقم؛‌ ارائه خدمات به همشهریان توسط پزشکی قانونی ادامه دارد
کرونا درقم؛‌ ارائه خدمات به همشهریان توسط پزشکی قانونی ادامه دارد
به گزارش قم نیوز ابوالفضل رضایی در گفت وگویی بیان کرد: همه مراکز پزشکی قانونی استان قم بطور روزانه و با اعمال شرایط ویژه بهداشتی به خدمت رسانی مشغول هستند.

وی افزود: رعایت نکات بهداشتی و پیشگیرانه با توجه به اهمیت قطع چرخه انتقال ویروس بسیار حائز اهمیت است، از این رو تدابیر لازم برای جلوگیری از انتشار ویروس در مراکز پزشکی قانونی صورت گرفته و ماسک و لوازم ضدعفونی بین پرسنل و مراجعان توزیع می شود؛ همچنین بصورت روزانه کلیه محیط های عملیاتی و ستادی ضد عفونی می شود.

وی ادامه داد: بر اساس دستورالعمل های ابلاغی در حال حاضر واحدهای عملیاتی این اداره کل در قالب مرکز معاینات شماره یک(بلوار شهید خداکرم) معاینات شماره دو(خیابان شهید فاطمی برای موارد نزاع و درگیری) و معاینات شماره سه(خیابان شهید لواسانی برای مراجعات تصادف) و نیز واحد متوفیات از ۸ صبح تا ساعت ۱۳ خدمت رسانی می کنند؛ ضمن اینکه کشیک معاینات نیز همه روزه تا ساعت ۱۶ در مرکز شماره یک دایر است.

رضایی ابراز امیدواری کرد با رعایت توصیه ها و دستورالعمل‌های مربوط به جلوگیری از انتشار ویروس بتوانیم هر چه زودتر بر این بیماری غلبه کنیم.

درحال حاضر ۸۳۰ نفر مبتلا یا مشکوک به کرونا در قم بستری هستند، در این استان ۲۵۶ مورد مثبت قطعی ابتلا به کرونا شناسایی و از هزار و چهار مورد نیز نمونه‌برداری شده است.

تاکنون حدود ۳۰ تن از شهروندان قمی براثر ابتلا به این بیماری جان‌باخته‌اند، در حال حاضر بیمارستان‌های کامکار، فرقانی، علی ابن ابیطالب(ع)، امام رضا(ع) و شهید بهشتی به بیماران مبتلا یا مشکوک به کرونا اختصاص دارد.

به‌طور متوسط در روزهای اخیر روزانه ۲۰۰ مورد جدید مبتلا یا مشکوک به کرونا در بیمارستان‌های استان بستری و حدود ۲۰۰ تن بهبودیافته هم ترخیص می‌شوند.

بیماری کرونا ازنظر ابتلا و میزان و شدت تلفات، خطرناک‌تر از آنفولانزا نیست؛ بنابراین جایی برای ترس و وحشت مردم نیست و شهروندان تنها باید مراقبت‌های پزشکی و بهداشتی را جدی بگیرند و از حضور در اجتماعات به جد پرهیز کنند؛ استفاده از ماسک، پرهیز از روبوسی و دست دادن و سایر مواردی که در این خصوص توصیه‌شده، بیش‌ازپیش مورد تاکید کارشناسان است.

شهروندان قمی برای طرح هرگونه پرسش در مورد ویروس کرونا می‌توانند با شماره تلفن‌های ۳۶۶۲۰۰۲۳، ۳۶۶۲۰۹۹۹، ۳۶۷۰۶۰۳۰ و ۳۶۷۰۴۳۶۸ (با پیش‌شماره ۰۲۵) تماس بگیرند.

انتهای پیام/111
https://qomnews.ir/vdcbzsbw.rhb00piuur.html
نام شما
آدرس ايميل شما