کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

مرد المپیکی ورزش قم در اردوی تیم ملی

خبرگزاری فارس , 16 اسفند 1398 ساعت 11:01

مرد المپیکی ورزش استان قم از سوی کادر فنی تیم ملی کشتی فرنگی بزرگسالان کشورمان به دور جدید تمرینات و برنامه‌های آماده‌سازی این تیم دعوت شد.


به گزارش قم نیوز ورزشکاری که در وزن 60 کیلوگرم کشتی فرنگی سابقه همراهی تیم ملی ایران در مسابقات رده‌های سنی نوجوانان، جوانان و بزرگسالان کشتی فرنگی قهرمانی آسیا و جهان را دارد، حالا مرد المپیکی ورزش قم برای حضور در توکیو 2020 محسوب می‌شود.

این ورزشکار موفق رشته کشتی فرنگی علیرضا نجاتی است که تابستان امسال در جریان رقابت‌های 2019 قهرمانی بزرگسالان دنیا در شهر نورسلطان قزاقستان با حریفان خود در وزن 60 کیلوگرم به رقابت پرداخت و در رده‌بندی نهایی جایگاه سوم را کسب کرد تا به نشان برنز جهان دست یابد.

نجاتی که پیش از این مدال‌های متعددی را از رده‌های پایه مسابقات برون‌مرزی مختلف کسب کرده بود، با این موفقیت خود هم به نخستین مدال برنز جهانی بزرگسالان رسید و هم اینکه سهمیه بازی‌های المپیک 2020 توکیو ژاپن را برای کشتی فرنگی ایران و استان قم قطعی کرد.

حالا اردوهای تیم ملی کشتی فرنگی برای حضور موفق در مسابقات المپیک برگزار می‌شود و محمد بنا سرمربی تیم ملی با اعتماد به نفرات جوان و جویای نام اما پرانگیزه و مستعدی همچون علیرضا نجاتی امیدوار است که ایران در مسابقات المپیک توکیو ژاپن بهترین نتایج را در کشتی فرنگی بگیرد.

اردوی جدید تیم ملی کشتی فرنگی بزرگسالان از روز هفدهم اسفند ماه برگزار می‌شود و ملی‌پوشان در خانه کشتی شهید ابراهیم هادی در حالی به اردو می‌روند که فقط فرنگی‌کاران اوزان المپیکی یعنی 50، 67، 77، 87، 97 و 130 کیلوگرم در این اردو هستند و خود را برای المپیک آماده می‌کنند.

در اردوی قبلی نام محمدجواد رضایی فرنگی‌کار وزن 67 کیلوگرم و مهدی ابراهیمی کشتی‌گیر وزن 82 کیلوگرم قم نیز به چشم می‌خورد اما به واسطه اوضاع خاص این روزهای کشور به دلیل شیوع ویروس کرونا، اردوی قبلی تیم ملی برگزار نشد و به سبب در پیش بودن رقابت‌های گزینشی و کسب سهمیه المپیک و همچنین مسابقات المپیک 2020 توکیو و اهمیت آماده‌سازی کشتی‌گیران، قرار است تمرینات با در نظر گرفتن تمهیدات لازم و با حضور نفرات محدود از روز هفدهم اسفندماه برگزار شود.

انتهای پیام/ 110


کد مطلب: 86594

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/86594/مرد-المپیکی-ورزش-قم-اردوی-تیم-ملی

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir