دوشنبه ۱۹ اسفند ۱۳۹۸ ساعت ۲۱:۴۵
کد مطلب : 86661
منبع : خبرگزاری حوزه نیوز
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری قم:

دشمن درپی ناامیدی مردم و رعب و وحشت در جامعه است

قم نيوز : به شدت نسبت به قم هراسی اعتراض شده‌است و این موضوع از طریق نهادهای کشوری به منظور روشنگری پیگیری می‌شود.
دشمن درپی ناامیدی مردم و رعب و وحشت در جامعه است
دشمن درپی ناامیدی مردم و رعب و وحشت در جامعه است
به گزارش قم نیوز بیژن سلیمان پورمعاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری قم امروز در جلسه ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان که در سالن کرامت استانداری قم برگزار شد، با تاکید بر لزوم کنترل مبادی ورودی و خروجی استان قم گفت: تیم‌های تب سنجی به صورت مستمر باید در تمام ورودی و خروجی های استان فعال هستند؛ از روز اول موضوع قرنطینه  و بستن راه‌های استان مطرح شد و پس از بررسی‌های کارشناسی درسطح کشور این موضوع رد شد ولی دراین مدت تمام اقدام های لازم و اجرایی در استان برای جلوگیری از شیوع این بیماری انجام شده‌است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری قم، گفت: برای محدود کردن ورود اتباع خارجی به استان از وزارت خارجه برای توقف روادید برای جلوگیری از ورودی این اتباع به قم پیگیری شده‌است.

سلیمان پور ادامه داد: به هتل‌داران وصاحبان مسافرخانه‌های استان تذکرهای لازم داده شده‌است و در شرایط کنونی کسانی که در این زمینه همکاری لازم را ندارند، پس از تذکرهای لازم مجبور به پلمب آنها هستیم.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری قم در ادامه بروکراسی اداری را یکی از مشکل‌های شرایط کنونی دانست و افزود: شرایط بحرانی است ولی روند اداری مانند گذشته با همان بروکراسی اداری پیش می‌رود که نیاز است تا نسبت به سبک سازی و تسریع در فرایند اداری اقدام لازم انجام شود.

سلیمانپور، با انتقاد از قم هراسی انجام شده ناشی از شیوع کرونا گفت: به شدت نسبت به قم هراسی اعتراض شده‌است و این موضوع از طریق نهادهای کشوری به منظور روشنگری پیگیری می‌شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری قم، بالا بردن حساسیت مردمی نسبت به رعایت توصیه‌های پزشکی را بسیار مهم دانست و گفت: اقدام‌هایی برای هشدار به مردم توسط خودروهای آتش نشانی دربرخی استان ها اجرا شده‌است تا قرنطینه خانگی را با جدیت اجرا شود که اجرای این طرح در قم نیز می‌تواند مفید باشد.

وی با اشاره به کمبود وسایل حفاظتی کادر درمان در قم از پیگیری و آمادگی برای تامین این لوازم در روزهای آینده خبر داد؛ در روزهای اولیه شیوع ویروس با خلاء اطلاع رسانی در استان مواجه بودیم که ناشی از پیچیدگی مساله و ضرورت ایجاد کانال اطلاع رسانی مناسب در راستای کمک به حل موضوع وجود داشت.

 معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری قم با بیان اینکه دشمن در تلاش برای سوار شدن موج کرونا در کشور برای ناامیدی مردم و رعب و وحشت در جامعه است گفت: عملکرد رسانه های استان در راستای کمک به حل موضوع و کاهش اضطراب های ناشی از شیوع این بیماری خوب بوده‌است.

سلیمان پور، گفت: رصد کانال‌ها و فضای مجازی توسط پلیس فتا در دستور کار قرار گرفته‌است تا با افراد و کانال هایی که در راستای ایجاد تشویش در اذهان عمومی می نمایند، برخورد لازم صورت گیرد.

وی با تاکید بر استفاده از ظرفیت‌های مردمی در قم گفت:‌ همه گروه‌های مردمی در استان علاقه‌مند به نقش آفرینی در این زمینه هستند که به منظور جلوگیری از موازی کاری، هماهنگی‌های لازم با دانشگاه علوم پزشکی انجام شده‌است.
انتهای پیام / 137
https://qomnews.ir/vdcgq397.ak9334prra.html
نام شما
آدرس ايميل شما