چهارشنبه ۲۱ اسفند ۱۳۹۸ ساعت ۲۱:۰۹
کد مطلب : 86736
منبع : خبرگزاری فارس

بسیج یک خانواده برای شکست کرونا

قم نيوز : شیوع بیماری کرونا در کشور صاحب یک شرکت تولیدکننده محصولات آرایشی و بهداشتی را در قم بر آن داشت تا با دریافت مجوزهای لازم، به صورت خانوادگی اقدام به تولید مواد ضدعفونی کند.
بسیج یک خانواده برای شکست کرونا
بسیج یک خانواده برای شکست کرونا
به گزارش قم نیوز سی‌ام بهمن‌ماه بود که با مثبت اعلام شدن نتیجه آزمایش دو بیمار مشکوک به کرونا، رسماً ورود این ویروس منحوس به کشور تأیید شد و از آن زمان تاکنون به سرعت همه استان‌ها درگیر این بیماری شوم و دردناک شدند؛ آمار مبتلایان به کوید 19 در این مدت روبه رشد بوده است.

شیوع بیماری کرونا در کشور و تأکید وزارت بهداشت و پزشکان مبنی بر لزوم رعایت بهداشت فردی، بازار مواد بهداشتی، شوینده و ضدعفونی‌کننده را به شدت تحت تأثیر قرار داد و حتی این مواد در برخی از مواقع "نایاب" شد و مردم برای تهیه مواد مورد نیاز خود از این داروخانه به آن داروخانه و از این فروشگاه به آن فروشگاه سرگردان شدند.

در بازار داغ مواد شوینده، بهداشتی و ضدعفونی‌کننده قیمت‌ها گاه تا 10 برابر افزایش یافت و ترس از ابتلا به این ویروس سریع‌الانتشار چاره‌ای برای مردم باقی نمی‌گذاشت تا با هر قیمتی نیازهای خود را برطرف کنند.

پس از شیوع ویروس کرونا در کشور طولی نکشید که سودجویان دست به کار شدند و برای آنکه از این «نمد برای خود کلاهی بدوزند» دست به احتکار مواد شوینده و ضدعفونی‌کننده زدند و با افزایش تقاضا این مواد را با قیمت‌های نامتعارف به بازار عرضه و در واقع "گران‌فروشی" کردند.

البته نیروی انتظامی، دستگاه قضایی و تعزیرات در مقابل این سوداگران ساکت ننشستند و هر روز خبر از کشف انباری از مواد احتکار شده دادند و قوه قضاییه نیز برخورد شدید با برهم زنندگان بازار محصولات سلامت‌محور را در دستور کار قرار داد.

اما در این بین کسانی نیز بودند و هستند که سلامت هم‌وطنانشان را بر اندوخته‌های دنیوی ترجیح دادند و سعی کردند از آنچه در اختیار دارند در راستای تأمین نیازهای مردم استفاده کنند.    

در قم نیز یک تولیدکننده محصولات آرایشی و بهداشتی از ابتداء شیوع بیماری کرونا، با دریافت مجوزهای لازم از سازمان غذا و دارو، خط تولید محصولات خود را تعطیل کرد و با الکلی که برای تولیدات آرایشی و بهداشتی در اختیار داشت به تولید مواد ضدعفونی پرداخت و آن را با قیمت «ارزان» به بازار عرضه کرد.

برای آشنایی بیشتر با فعالیت شرکتی که حسن فخار صاحب آن است در جاده قدیم قم – تهران می‌رم و به محض ورود با فضایی صمیمانه مواجه شدم که در آن یک خانواده دوشادوش یکدیگر و دست در دست هم به مقابله با کرونا پرداخته اند تا شهر خود را در برابر این ویروس مصون سازند.

فخار صاحب این شرکت پس از آنکه مجوز تولید مواد ضدعفونی را دریافت کرد نیازمند نیروی کاری بود که بتواند هر چه زودتر به تولید بپردازد و کمبود این مواد را در بازار جبران کند و از آنجا که برای جذب نیرو فرصت لازم را در اختیار نداشت خانواده خود را برای خدمت به ساکنان شهر کریمه اهل‌بیت خط کرد.

فخار پس از اینکه «پدر» خود را که در حال بسته‌بندی محصولات است را معرفی می‌کند، می‌گوید: «در کنار پدر، مادر، خواهر، همسر، خاله و دایی‌هایم و برخی از فرزندان آن‌ها به کمک من آمدند و تا در کنار هم تلاش خود را به کار ببندیم و بخشی از نیاز شهر به مواد ضدعفونی را برطرف کنیم.»

هر چند کاربری این شرکت و دستگاه‌های موجود در آن برای تولید محصولات آرایشی و بهداشتی است اما این موضوع نیز نتوانسته چرخ تولید مواد ضدعفونی را در این شرکت از کار بیندازد، بسیاری از کارها به صورت دستی اما با نظارت کامل کارشناس آزمایشگاه انجام می‌شود و آزمایش‌های لازم نیز بر روی محصولات انجام می‌گیرد تا از استانداردهای مورد نظر برخوردار باشد.

«محصولاتمان را برای توزیع به داروخانه‌های سطح شهر و برخی از سوپرمارکت‌ها در مکان‌های پرتردد شهر می‌دهیم تا امکان دسترسی مردم به آن آسان باشد» فخار این را می‌گوید و تأکید می‌کند: «ما همراه با همه اعضای خانواده با یکدیگر عهد بسته‌ایم تا شکست کرونا دست از تلاش برنداریم و امیدواریم به یاری خداوند بتوانیم گام مؤثری در این زمینه برداریم».

البته کمبود الکل مشکلی بود که همانند برخی دیگر از شرکت‌های تولیدکننده مواد ضدعفونی گریبان گیر شرکت فخار نیز است؛ او می‌گوید: «با وجود آمادگی کامل برای تولید مواد ضدعفونی به دلیل اتمام الکل چند روز تولید نداشتیم البته دو سه روزی است که الکل تأمین شده و بازهم چرخ تولید شرکت به حرکت درآمده است».

امروز در کنار قدردانی از کادر درمان بیمارستان‌ها که در خط مقدم مقابله با کروناویرس قرار دارند و جان خود را برای سلامت افراد جامعه در کف دست گرفته‌اند و با وجود کمبود تجهیزات و امکانات به جنگ کرونا رفته‌اند باید از کسانی که در زمینه افزایش سطح بهداشت جامعه گام بر می‌دارند تقدیر کرد و با اقداماتی که این افراد انجام می‌دهند امیدوار بود که هر چه زودتر سایه شوم این مهمان ناخوانده از سر کشور برچیده شود و آن زمان است که «روسیاهی بر زغال» خواهد ماند.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcjmaeo.uqemtzsffu.html
نام شما
آدرس ايميل شما

عاليه افرين ب شما ايثارگران