پنجشنبه ۲۲ اسفند ۱۳۹۸ ساعت ۱۱:۴۰
کد مطلب : 86747
منبع : خبرگزاری ايرنا
قائم‌مقام دانشگاه علوم پزشکی قم:

۷۸ بیمار کرونایی درقم بهبود یافتند

قم نيوز : قائم‌مقام دانشگاه علوم پزشکی قم گفت: تا ساعت ۲۰ روز چهارشنبه ۲۱ اسفندماه، ۸۸۰ بیمار مبتلا و مشکوک به کرونا در قم بستری هستند که از این‌ بین از ساعت ۸ صبح تا ۲۰ شب، ۷۸ تن با بهبودی کامل از بیمارستان مرخص شدند.
۷۸ بیمار کرونایی درقم بهبود یافتند
۷۸ بیمار کرونایی درقم بهبود یافتند
 به گزارش قم نیوز علی ابرازه  بیان کرد: تعداد بیماران قطعی مبتلا به کرونا تا ساعت ۲۰ روز چهارشنبه ۸۰۴ تن بوده‌است.

وی ادامه داد: دانشگاه علوم پزشکی قم از آن دسته از مردم که با رعایت موازین پزشکی و اصول خود مراقبتی اطرافیان خود را از بیماری و مرگ نجات داده سپاسگزار است و از افراد بی‌مبالاتی که سبب سرایت این ویروس می‌شوند نیز به‌شدت گله‌مند  می‌باشد.

هشدار؛ با بی ملاحظی فرصت زندگی را از دیگران نگیرید

ابرازه عنوان داشت: عده‌ای از مردم با زیر پا گذاشتن اصول بهداشتی به اطرافیان و سایر شهروندان رحم نکرده و افراد زیادی را در معرض ابتلا به ویروس کرونا قرار می‌دهند.

وی اظهار کرد: تنها راه پیشگیری از ابتلا به کرونا درحال حاضر در خانه ماندن است و اگر روند توجهی به این ویروس ادامه داشته باشد در ۲ ماه آینده ممکن است افرادی که امروز در کنار ما نفس می‌کشند دیگر فرصت زندگی در این جهان را نداشته باشند.

قائم‌مقام دانشگاه علوم پزشکی قم تأکید کرد: با شرایط موجود در استان امسال عید نوروز و دید و بازدید در قم نخواهیم داشت و بعد از غلبه بر این ویروس منحوس، بعد از اردیبهشت‌ماه جشن عمومی شکست کرونا را  باهم برگزار خواهیم کرد.

ابرازه افزود: بستری و ترخیص بیماران کرونایی درمراکز درمانی قم کاملاً رایگان بوده و به‌هیچ‌عنوان نباید وجهی پرداخت شود.

وی ادامه داد: چند مورد به‌اشتباه در هنگام ترخیص بیماران کرونایی در مراکز درمانی قم پول دریافت شده که بعد از مشخص شدن اشتباهات صورت گرفته از بیماران خواسته‌شده تا برای دریافت وجه پرداخت‌شده به مرکز درمانی مراجعه نمایند.

قم با کمبود شدید ماسک مواجهه است

وی دربخش دیگری از سخنان خود با اشاره به کمبود شدید ماسک و دیگر اقلام بهداشتی درقم، گفت: دانشگاه علوم پزشکی قم همچنان منتظر دریافت محصولات خطوط تولیدی ماسک و سایر لوازم بهداشتی است ولی هنوز این کالاها در اختیار این دانشگاه قرار نگرفته‌است.

ابرازه یادآور شد: امروز ۳۸ هزار  ماسک از طریق تهران به دانشگاه علوم پزشکی قم تحویل داده شد که به‌هیچ‌وجه نیاز استان را تأمین نکرده و صرفاً مصرف یک روز مراکز درمانی استان می‌باشد.

قائم‌مقام دانشگاه علوم پزشکی قم اضافه کرد: مردم در سطح شهر همچنان با کمبود ماسک مواجهه هستند.

وی اضافه کرد: به گفته مسئولان استان در شهرک شکوهیه ۱۱ خط تولید ماسک راه‌اندازی شده‌است، همچنین روزانه هلال‌احمر قم ۱۵ هزار و سپاه استان نیز ۷ هزار ماسک تولید می‌کند.

بیمارستان امیرالمؤمنین(ع) قم تا پایان سال راه‌اندازی می‌شود

ابرازه همچنین گفت: برای تکمیل و راه‌اندازی بیمارستان امیرالمؤمنین(ع) قم که ۹۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد ۶۰ میلیارد تومان از طریق دولت به استان تخصیص‌ یافته است.

وی اضافه کرد: تجهیزات مورد نیاز این بیمارستان خریداری‌ شده است و با پیگیری‌های انجام‌شده این مرکز درمانی تا قبل از پایان سال جاری به بهره‌برداری می‌رسد.

قائم‌مقام دانشگاه علوم پزشکی قم ادامه داد: همچنین برای تکمیل تجهیزات این بیمارستان نیز امروز پنجشنبه ۲۲ اسفندماه، ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار به‌حساب دانشگاه واریز خواهد شد.

وی تصریح کرد: کادر درمان و پرسنل پزشکی قم در این ایام در حال مقابله جانانه با ویروس کرونابرای زمین‌گیر کردن آن هستند.

رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت روز گذشته اعلام کرد: تاکنون ۹ هزار نفر در کشور به‌طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده، ۳۵۴ نفر به علت ابتلا به این ویروس فوت کرده‌اند و ۲۹۵۹ نفر بهبودیافته و ترخیص شده‌اند.

مردم باید مراقبت‌های پزشکی و بهداشتی را جدی بگیرند؛ استفاده از ماسک، پرهیز از روبوسی و دست دادن و سایر مواردی که در این خصوص توصیه‌شده، بیش‌ازپیش مورد تاکید کارشناسان است.

شهروندان قمی برای طرح هرگونه پرسش در مورد ویروس کرونا می‌توانند با شماره تلفن‌های ۳۶۶۲۰۰۲۳، ۳۶۶۲۰۹۹۹، ۳۶۷۰۶۰۳۰ و ۳۶۷۰۴۳۶۸ (با پیش‌شماره ۰۲۵) تماس بگیرند و یا برای کسب آخرین اخبار از دانشگاه علوم پزشکی قم به کانال آن به نشانی webdaqom@ در فضای مجازی (پیام‌رسان‌های ایتا و تلگرام) و یا تارنمای آن به نشانی اینترنتی www.muq.ac.ir مراجعه کنند.

انتهای پیام/111
https://qomnews.ir/vdcbzzbw.rhb0apiuur.html
نام شما
آدرس ايميل شما