پنجشنبه ۲۲ اسفند ۱۳۹۸ ساعت ۱۳:۰۱
کد مطلب : 86749
منبع : خبرگزاری ايرنا
مدیرعامل شرکت آب منطقه ای قم:

۱۰ میلیون مترمکعب آب در قمرود رهاسازی می‌شود

قم نيوز : مدیرعامل شرکت آب منطقه ای قم گفت: حداقل ۱۰ میلیون مترمکعب آب سد ۱۵ خرداد از فردا جمعه ۲۳ اسفندماه به مدت ۱۰ روز در رودخانه قمرود رهاسازی می‌شود.
۱۰ میلیون مترمکعب آب در قمرود رهاسازی می‌شود
۱۰ میلیون مترمکعب آب در قمرود رهاسازی می‌شود
به گزارش قم نیوز احمد حاجی حسینی مسگر افزود: با توجه به حجم آب ذخیره شده در مخزن سد ۱۵ خرداد، این رهاسازی به منظور تأمین حقابه زیست محیطی رودخانه قمرود و همچنین مدیریت مخزن قبل از وقوع سیل احتمالی انجام می شود.

وی با بیان اینکه رهاسازی آب در رودخانه قمرود با دبی متوسط ۱۱ مترمکعب در ثانیه شروع خواهد شد، اظهار داشت: باید تمهیدات و اقدامات لازم برای استفاده کنندگان از فضای رودخانه و ساکنان مجاور رودخانه و مزارع اطراف مسیله و رودخانه قمرود صورت پذیرد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای قم بر تأمین حقابه زیست محیطی رودخانه قمرود به ویژه در پایین دست رودخانه توسط این رهاسازی آب تأکید کرد و گفت: ضرورت دارد از هرگونه برداشت برای سایر مصارف به ویژه کشاورزی از این آب رها شده خودداری شود.

سد ۱۵ خرداد در شمال شرقی شهرستان دلیجان و در فاصله ۵ کیلومتری آن قرار دارد، این سد با حداکثر ارتفاع از کف رودخانه ۳۰.۵۴ متر و ارتفاع از روی پی ۹۶ متر، طول تاج ۳۲۰ متر و عرض آن در تاج ۱۰ متر است. حجم آب مفید آن ۱۶۵ میلیون متر مکعب می‌باشد. این سد به وسیله آبهای جاری الیگودرز لرستان تحت عنوان رودخانه قمرود تغذیه می شود.

گفتنی است از ۱۳ خردادماه سال جاری نیز با افزایش حجم آب سد ۱۵ خرداد قم، رهاسازی حقابه زیست محیطی به میزان ۴۰ میلیون مترمکعب و حقابه کشاورزی به میزان ۵ میلیون مترمکعب در رودخانه قمرود قم آغاز شد و تا ۳۱ شهریورماه ادامه داشت.

انتهای پیام/111
https://qomnews.ir/vdcdn50j.yt09o6a22y.html
نام شما
آدرس ايميل شما