شنبه ۲۴ اسفند ۱۳۹۸ ساعت ۰۸:۵۹
کد مطلب : 86760
منبع : خبرگزاری ايرنا

آمادگی ۵۰۰ بانوی طلبه برای فعالیت‌ جهادی مبارزه با کرونا

قم نيوز : مدیر جامعه الزهرا(س) با اشاره به برنامه‌های جهادی این نهاد حوزوی در مقابله با ویروس کرونا گفت: بیش از ۵۰۰ نفر از طلاب برای ورود به کارهای جهادی مبارزه با کرونا اعلام آمادگی کردند.
آمادگی ۵۰۰ بانوی طلبه برای فعالیت‌ جهادی مبارزه با کرونا
آمادگی ۵۰۰ بانوی طلبه برای فعالیت‌ جهادی مبارزه با کرونا
به گزارش قم نیوز حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید محمود مدنی بیان کرد: بخشی از خواهران طلبه به‌عنوان همراه بیمار در کنار کادر درمانی در بیمارستان‌های استان به بیماران کمک می‌کنند.

وی اضافه کرد: برخی از طلاب جهادی این نهاد نیز به‌عنوان مشاور و باهدف امیدبخشی، در بیمارستان‌ها حضور پیدا یافته و بخش زیادی از طلاب نیز با همکاری بسیج و سایر نهادهای فعال در این زمینه در راستای بسته‌بندی ماسک و مواد ضدعفونی‌کننده و توزیع آن در استان فعالیت می‌کنند.

مدنی اظهار داشت: جمعی از طلاب جامعه الزهرا نیز مشغول تهیه لباس‌های بیمارستانی بیماران و کادر درمانی بیمارستان‌ها هستند.

مدیر جامعه الزهرا(س) تصریح کرد: تعدادی از طلاب جهادی جامعه الزهرا به دلیل داشتن بیمارهای های زمینه‌ای یا بالا بودن سن فرصت خدمات‌رسانی به بیماران کرونایی را ازدست‌داده‌اند اما همچنان شمار زیادی از طلاب به‌صورت خودجوش به فعالیت جهادی در این زمینه مشغول می‌باشند.

عضو شورای سیاست‌گذاری حوزه‌های علمیه خواهران ادامه داد: برای آموزش مسائل شرعی و سؤالات بیماران در رابطه با بیماری کرونا، مرکز پاسخگویی به سؤالات شرعی در این نهاد حوزوی راه‌اندازی شده است.

مدنی تاکید کرد: جامعه الزهرا از ابتدا به‌صورت هماهنگ با ستاد بحران استان اقدامات خود را سوق داده و کاملاً با ستاد پاسخگویی به بحران قم هماهنگ است.

وی افزود: جامعه الزهرا قم تابع تصمیمات مراکز دولتی استان است و در همین راستا بزرگ‌ترین مهدکودک خاورمیانه با ظرفیت حدود هزار کودک و ورزشگاه با حدود ۲۰ رشته ورزشی را بعد از شیوع بیماری کرونا تعطیل کرده است.

برگزاری دوره‌های آموزشی جامعه الزهرا به‌صورت آموزش از راه دور

مدیر جامعه الزهرا(س) در ادامه بیان کرد: نسبت به کلاس‌های حضوری طلاب با تعطیلی وزارت علوم هماهنگ شدیم و در همان روزهای ابتدایی اعلام بیماری، با تشکیل ستاد آموزش از راه دور و بررسی سناریوهای مختلف، برنامه‌ریزی آموزشی انجام شد که نتیجه آن آغاز آموزش از راه دور برای طلاب سطح یک و دو در ابتدای هفته دوم تعطیلات بود.

وی ادامه داد: تولید محتوای آموزشی برای طلاب سطح سه و چهار از همان زمان آغاز و برنامه‌ریزی برای آموزش از راه دور همه مقاطع آموزشی تا پایان اسفندماه انجام شد که در صورت ادامه مشکلات بهداشتی پس از تعطیلات نوروز برای ادامه این وضعیت نیز تصمیم‌گیری خواهد شد.

مدنی یادآور شد: استمرار دوره‌های مهارتی تربیت پژوهشگر، مترجم، مبلغ، مدرس و نیز دوره‌های کوتاه‌مدت مهارتی فرهنگی هنری شامل هنرهای تجسمی، دستی و مهارت‌های همسرداری و تربیت فرزند به‌صورت غیرحضوری و مجازی را از دیگر اقدامات انجام‌شده است.

 وی داشت: برنامه‌های آموزشی مرکز بین‌المللی زبان فارسی جامعه الزهرا و مدرسه تمهیدیه زیر نظر این بخش نیز که دانش‌پژوهان آن غیرایرانی‌ هستند به‌صورت غیرحضوری و مجازی در حال اجراست.

وی اظهار کرد: تمام بخش‌های جامعه الزهرا که برنامه‌های آموزشی به‌صورت حضوری وجود داشت اکنون به‌صورت آموزش از راه دور در حال اجرا و انجام است.

مدیر جامعه‌ الزهرا (س) خاطرنشان کرد: برنامه درسی سال آینده به‌گونه‌ای برنامه‌ریزی خواهد شد که  ۳۰ درصد برنامه‌های آموزشی به‌صورت غیرحضوری برگزار شود تا هم از حجم واحدهای درسی فراوانی که از سوی شورای سیاست‌گذاری برای خواهران برنامه‌ریزی‌شده کم شود و هم بانوان طلبه بتوانند بیشتر به مسائل خانه و خانواده برسند و ضمن ایفای نقش طلبگی خود به استحکام نظام خانواده نیز کمک شود.

تغییر زمان آزمون ورودی 

مدنی به ضدعفونی کامل مجموعه جامعه الزهرا پس از تعطیلی کلاس‌ها اشاره کرد و گفت: برای رعایت مسائل بهداشتی و کاستن از نگرانی و دغدغه‌ خانواده‌ها و داوطلبان، آزمون  ورودی جامعه الزهرا نیز که قرار بود در اسفندماه برگزار شود به ۲۹ فروردین منتقل شد.

وی افزود: پیش‌بینی ما این است که برای برگزاری آزمون ورودی در ۲۹ فروردین مشکلی نخواهیم داشت، ولی اگر بااین‌حال مسائل بهداشتی ادامه پیدا کرد حتماً به‌گونه‌ای برنامه‌ریزی می‌شود که برای داوطلبان مشکلی ایجاد نشود حال یا آزمون به‌صورت مجازی برگزار می‌شود یا زمان آن را مجدداً تغییر خواهیم داد و به اطلاع داوطلبان خواهد رسید.

 وی خاطرنشان کرد: از همه داوطلبان ایرانی و غیر ایرانی که برای تحصیل در جامعه الزهرا پذیرفته می‌شوند چک بهداشتی و آزمایش‌هایی برای تأیید سلامتی آنان گرفته می‌شود بااین‌حال این آزمایش‌ها در مورد داوطلبان غیر ایرانی بسیار کامل است.

مدنی تاکید کرد: در جریان شیوع کرونا حتی یک مورد گزارش در مورد اینکه این بیماری از طریق طلاب غیر ایرانی منتقل‌شده باشد وجود ندارد و در چند ماه گذشته نیز هیچ طلبه‌ای که به چین سفرکرده باشد نداشته‌ایم.

مدیر جامعه‌ الزهرا (س) گفت: به‌جرئت عرض می‌کنم آزمایش‌ها تشخیص سلامتی که جامعه الزهرا از طلاب غیر ایرانی می‌گیرد در هیچ‌یک از دانشگاه‌های بین‌المللی گرفته نمی‌شود.

تدابیر بهداشتی برای کارکنان 

وی در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد: در بخش اداری نیز کارکنان را به چهار بخش تقسیم کردیم؛ کارمندانی که بیماری‌های زمینه‌ای مانند دیابت و جراحی قلب بازداشتند یا از جانبازان شیمیایی بودند که به این‌ها تا بعد از عید مرخصی داده شد.

مدنی ادامه داد: گروه دوم کارکنان صف و کسانی که بیشترین کارشان در ارتباط با طلاب بود که الآن چون بخش آموزشی تعطیل است برای این گروه نیز مرخصی در نظر گرفته شد.

وی اضافه کرد:  بخش سوم کسانی هستند که باید به برخی کارها و امور رسیدگی کنند ولی امکان انجام کار در منزل و به‌صورت دورکاری را دارند، این‌ها هم با نظر مدیر ارشدشان می‌توانند در منزل کارهایشان را سامان دهند.

مدیر جامعه‌پذیری(س) گفت: گروه چهارم کسانی هستند که حضورشان ضروری است مانند کسانی که برای آموزش از راه دور در حال تولید محتوا و بارگذاری در سامانه‌ها هستند که این دسته از همکاران طبق موظفی خود در محل کار حاضر می‌شوند.

در قم بر اساس آخرین آمار رسمی تا هفته گذشته دست‌کم ۳۰ نفر در اثر ابتلا به ویروس کرونا جان باخته‌اند و صدها نفر اکنون در بیمارستان‌های این شهر و چند برابر این رقم بدلیل داشتن علائم خفیف‌تر در منازل بستری و تحت مراقبت‌های پزشکی هستند.

کارشناسان و دست اندرکاران مقابله با کرونا در حالی بر ضرورت ماندن مردم در خانه‌ها و رعایت قرنطینگی خانگی تاکید می‌کنند که پیشتر مراجع تقلید نیز عمل به توصیه مسوولان وزارت بهداشت در این خصوص را لازم دانسته‌اند بااین‌حال اغلب این توصیه‌ها در سطح استان قم میان مردم و نهادهای مختلف به شکل کاملاً اختیاری عمل می‌شود و الزام و اجباری درخصوص آن اعمال نمی‌شود، امری که مورد انتقاد کارشناسان قرار دارد.

بر اساس اعلام سخنگوی وزارت بهداشت نیز با شناسایی هزار و ۷۵ بیمار جدید مبتلا به کووید ۱۹ در کشور طی ۲۴ ساعت گذشته، شمار کل مبتلایان به این بیماری به ۱۰ هزار و ۷۵ نفر رسیده است که تاکنون سه هزار و ۲۷۶ نفر از بیماران بهبودیافته و مرخص شده‌اند.

کیانوش جهانپور روز پنجشنبه در پی اعلام آخرین آمار ابتلا به ویروس کرونا در کشور و فوت ناشی از آن افزود: آنچه ما توصیه می‌کنیم، کاهش تجمع غیرضروری است. در هر شهر و استانی اگر این صحنه‌ها مشاهده شود، تا یک هفته آینده با خیز تعداد ابتلا مواجه خواهیم بود.

رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت ادامه داد: باید توجه بیشتری به افراد مسن و کسانی که بیماری زمینه‌ای دارند، داشته باشیم. این گروه، گروه پرخطر در ابتلا به ویروس کرونا هستند و بیشتر افرادی که فوت کرده‌اند بیش از ۶۰ سال سن داشته و به بیماری زمینه‌ای مبتلا بوده‌اند. خود این افراد هم باید در شرایط شیوع ویروس کرونا، توجه و مراقبت بیشتری انجام دهند.

جهانپور گفت: تاکنون ۱۰ هزار و ۷۵ نفر در کشور به ویروس کرونا مبتلا شده و ۴۲۹ نفر به علت ابتلا به این ویروس فوت کرده و سه هزار و ۲۷۶ نفر نیز بهبود یافته‌اند.

انتهای پیام/111
https://qomnews.ir/vdcgzu97.ak9334prra.html
نام شما
آدرس ايميل شما