شنبه ۲۴ اسفند ۱۳۹۸ ساعت ۲۱:۱۱
کد مطلب : 86787
منبع : خبرگزاری مهر
قائم مقام دانشگاه علوم پزشکی قم خبر داد؛

روند صعودی شیوع کرونا در قم/ توزیع اقلام بهداشتی ادامه دارد

قم نيوز : قائم مقام دانشگاه علوم پزشکی قم شیوع کرونا در قم را صعودی ارزیابی کرد و گفت: تا زمانی که مردم رعایت نکنند مشکلات روز به روز بیشتر می‌شود.
روند صعودی شیوع کرونا در قم/ توزیع اقلام بهداشتی ادامه دارد
روند صعودی شیوع کرونا در قم/ توزیع اقلام بهداشتی ادامه دارد
به گزارش قم نیوز علی ابرازه عصر شنبه در نشست خبری که در دانشگاه علوم پزشکی قم برگزار شد با اشاره به آخرین وضعیت استان در مقابله با ویروس کرونا، اظهار داشت: تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در قم رو به افزایش است و تا زمانی که مردم رعایت نکنند مشکلات روز به روز بیشتر می‌شود.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر ۸۸۱ نفر در مراکز درمانی قم به دلیل مشکلات تنفسی بستری هستند، افزود: در شیفت صبح امروز شنبه ۴۶ نفر پس از بهبودی از بیمارستان ترخیص شدند.

قائم مقام دانشگاه علوم پزشکی استان قم روند شیوع کرونا و مبتلایان را صعودی ارزیابی کرد و ادامه داد: اینکه گفته می‌شود روند بیماری در قم کنترل شده درست نیست، چرا که بر اساس آمار بستری‌ها قضاوت می‌شود این در حالی است که دلیل کاهش آمار مداخلات مطب‌ها و درمانگاه‌ها پیش از وخامت حال بیماران و بستری است.

وی با بیان اینکه با تشخیص نخستین بیمار مبتلا به کرونا در روز ۳۰ دی‌ماه پس از نیم ساعت از دریافت نتیجه به سرعت از طریق رسانه‌ها مردم را مطلع کردیم، ادامه داد: از همان لحظه به سرعت ستاد بحران استان تشکیل شد و ۵ بیمارستان کامکار، فرقانی، علی بن ابیطالب(ع) و امام رضا(ع) آماده سازی شد؛ در ادامه نیز بیمارستان شهید بهشتی نیز با تمام ظرفیت برای بستری بیماران مبتلا به کرونا در نظر گرفته شد.

توانستیم شرایط درمانی را مدیریت کنیم

ابرازه با تأکید بر اینکه با مشارکت بخش خصوصی و همه مطب‌ها در نهایت توانستیم شرایط درمانی را مدیریت کنیم، افزود: یکی از اقدامات مؤثر برای بهره برداری بهتر از تخت‌های بیمارستانی آماده سازی مجموعه مجتمع یاوران مهدی(عج) با ظرفیت ۷۰۰ تخت به عنوان نقاهتگاه بود تا بیماران دوران پایانی درمان خود را در این مراکز سپری کنند؛ نقاهتگاه یادشده به همت سپاه پاسداران، هلال احمر و نیروی انتظامی اداره می‌شود.

وی در پاسخ به اعتراضات داروخانه‌ها و شهروندان نسبت به روند توزیع ماسک، گفت: تاکنون ۶۲۴ هزار ماسک در داروخانه‌ها توزیع شده است علاوه بر این تاکنون به ۲۰۰ هزار خانوار بسته اقلام بهداشتی اهدا شده است که ماسک‌های توزیع شده بین این خانواده‌ها نیز حدود ۱ میلیون عدد بوده است.

۲۷۵ میلیارد تومان اعتبار بهداشتی برای قم جذب شده است

قائم‌مقام دانشگاه علوم پزشکی قم به اعتبارات جذب شده طی روزهای اخیر اشاره کرد و ادامه داد: ۶۰ میلیارد تومان برای راه‌اندازی بیمارستان امیرالمؤمنین(ع)، ۱۰ میلیارد تومان بابت خرید اقلام و تجهیزات، ۴۲ میلیارد تومان اعتبارات نیز از وزارت بهداشت نیز دریافت شده که با احتساب سایر اعتبارات جذب شده در مجموع ۲۷۵ میلیارد تومان برای استان جذب شده است.

وی با تأکید بر اینکه در حال حاضر بیش از ۳ هزار نفر از کادر درمان قم در حال خدمات رسانی به بیماران در بیمارستان‌ها هستند، ادامه داد: تاکنون نیز ۱۲۰ نفر با فراخوان جذب شده‌اند، ۳۰ پرستار و پیراپزشک نیز در این ایام داوطلب شده‌اند.

به گفته ابرازه، تاکنون ۳ هزار و ۳۷۰ نفر در بخش‌ها، ۶ هزار و ۴۴۳ نفر نیز در اورژانس به مدت ۲۴ ساعت بستری شده‌اند، علاوه بر اینکه بیش از ۱۸ هزار مورد به اورژانس‌های مراجعه شده است.
انتهای پیام / 137
https://qomnews.ir/vdcfeedc.w6dvcagiiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما