يکشنبه ۲۵ اسفند ۱۳۹۸ ساعت ۰۹:۵۶
کد مطلب : 86800
منبع : خبرگزاری فارس

کاشت درخت در مجتمع‌های مسکونی شهر قم/برگزاری مسابقه‌های خانوادگی در هفته درختکاری

قم نيوز : مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم از کاشت درخت در مجتمع‌های مسکونی شهر در قالب طرح کاشانه خبر داد.
کاشت درخت در مجتمع‌های مسکونی شهر قم/برگزاری مسابقه‌های خانوادگی در هفته درختکاری
کاشت درخت در مجتمع‌های مسکونی شهر قم/برگزاری مسابقه‌های خانوادگی در هفته درختکاری
 به گزارش قم نیوز پیام جوادیان با بیان اینکه امسال برای سومین سال متوالی پویش «درخت دوستی بنشانیم» در قم برگزار می‌شود، اظهار کرد: این پویش امسال به صورت سراسری برگزار شده و از مردم برای کاشت درخت دعوت شده است.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم ابراز کرد: البته با توجه به شیوع بیماری برگزاری جشن‌های درختکاری و… نداریم و بیشتر در حوزه فرهنگ‌سازی کاشت نهال و برنامه‌های خانوادگی در داخل منازل طراحی برنامه صورت گرفته است.

جوادیان با اشاره به اجرای طرح کاشانه با هدف کاشت فضای سبز در مجتمع‌های مسکونی شهر در قالب این پویش، گفت: با توجه به اهمیت توسعه فضای سبز خصوصا در فضاهای مسکونی این طرح فعلا جایگزین طرح توزیع نهال شده است.

وی با اذعان به اینکه امسال با توجه به محدودیت برگزاری تجمعات به دلیل شیوع بیماری در کشور توزیع نهال رایگان انجام نشده است، افزود: به همین خاطر طرح‌های جایگزین را در راستای توسعه درختکاری با مشارکت مردم انتخاب کردیم.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم گفت: شهروندان می‌توانند با مراجعه به وبسایت سازمان پارک‌ها و یا ارسال کلمه «کاشانه» به سامانه پیامکی 30001397 تکمیل فرم مربوطه در خصوص مجتمع مسکونی را انجام داده تا کارشناسان سازمان به مجتمع‌ها مراجعه کرده و وضعیت ایجاد فضای سبز در مجتمع‌ها را بررسی کنند.

جوادیان همچنین به برگزاری مسابقه باغچه اشاره کرد و گفت: مسابقه باغچه در راستای انتخاب بهترین فضای سبز خانگی برگزار می‌شود؛ شهروندان می‌توانند از فضاهای سبز داخل منازل خود اعم از تراس، بام سبز، دیواره سبز، حیاط و یا… عکاسی کرده و به سامانه و یا وبسایت سازمان به آدرس qomparks.ir مراجعه کرده و در این مسابقه شرکت کنند.

وی بیان کرد: به 5 نفر از برگزیدگان این مسابقه جوایزی اهدا می‌شود. مسابقه نقاشی خانوادگی هم داریم که در آن باید به صورت خانوادگی نقاشی از فضای سبز انجام شده و تصویر آن را ارسال کنند و به برگزیدگان جوایزی اهدا می‌شود.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم ادامه داد: از دیگر برنامه‌های هفته درختکاری مسابقه خانوادگی نقاشی سبزینه بوده که شهروندان می‌توانند از محیط زیست، فضای سبز و… نقاشی کشیده و برای سازمان ارسال کنند؛ شهروندان می‌توانند جهت کسب اطلاعات بیشتر کلمه سبزینه را به سامانه پیامکی 30001397 ارسال کنند.

انتهای پیام/111
https://qomnews.ir/vdcbgwbw.rhb0gpiuur.html
نام شما
آدرس ايميل شما