يکشنبه ۲۵ اسفند ۱۳۹۸ ساعت ۱۹:۱۲
کد مطلب : 86825
منبع : خبرگزاری مهر
برای مقابله با کروناویروس انجام شد؛

راه‌اندازی ۱۳ موکب سلامت در قم توسط هیئات مذهبی

قم نيوز : رئیس شورای هیئات مذهبی استان قم از راه اندازی ۱۳ موکب سلامت در محله‌های قم برای مقابله با کروناویروس خبر داد.
راه‌اندازی ۱۳ موکب سلامت در قم توسط هیئات مذهبی
راه‌اندازی ۱۳ موکب سلامت در قم توسط هیئات مذهبی
به گزارش قم نیوز جواد اشعری گفت: موکب‌های سلامت توسط هیئات مذهبی در محله‌ها و خیابان‌های صفائیه، شهر قائم، آذر، بلوار ۱۵ خرداد، خیابان سلامت، میدان امینی بیات، خیابان امامزاده ابراهیم (ع)، بلوار جمهوری، خیابان ۱۹ دی و دو مورد در پردیسان راه اندازی شد.

وی ضدعفونی محله‌ها، منازل، مساجد و تکایا را یکی از فعالیت‌های این موکب‌ها ذکر کرد و افزود: در این موکب‌ها آموزش رعایت نکات بهداشتی، شناسایی محرومان و حمایت از آنها، توزیع بروشورها و پوسترهای بهداشتی و توزیع بسته‌های معیشتی با کمک خیرین انجام می‌شود.

رئیس شورای هیئات مذهبی استان قم گفت: به زودی کارگاه‌های تولید ماسک و دستکش در محله‌های مختلف قم با مدیریت موکب‌های سلامت ساماندهی می‌شود.

وی در مورد برنامه‌های این موکب‌ها در تعطیلات نوروزی بیان داشت: اجرای برنامه‌ها و مسابقات فرهنگی و مذهبی در بستر فضای مجازی، توجه به بازی و سرگرمی در خانواده‌ها و حمایت از محرومان محله‌ها از جمله برنامه‌های تعطیلات نوروزی این موکب‌ها است.

به گفته اشعری، تمامی دست اندرکاران و نیروهای فعال در این موکب‌ها به صورت خودجوش و جهادی فعالیت می‌کنند.
انتهای پیام / 137
https://qomnews.ir/vdciwvav.t1aqr2bcct.html
نام شما
آدرس ايميل شما

کاربرد واژه «موکب» به جای ایستگاه صلواتی و هیئت یا نام زیبای خیمه چه دلیل و توجیهی دارد؟ و به چه معناست؟ به نظر بیانگر نوعی خودکم بینی و بیگانه پسندی است. حداقل رسانه ها باید این مورد را رعایت کنند تا مردم هم الگو بگیرند. کلمه موکب کلمه بدی نیست اما با الگوگیری و تقلید از کشور عراق وارد ادبیات ما شده در صورتی که ما کلمات و اصطلاحات بسیار خوب و زیبایی در این زمینه داریم.