کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

شوک جدید در فوتبال قم / کناره‌گیری مهام‌پلیمر از لیگ ایران

خبرگزاری فارس , 26 اسفند 1398 ساعت 12:06

مسؤولان تیم فوتبال امید مهام‌پلیمر قم با حذف این تیم از مرحله دوم رقابت‌های این فصل تصمیم به کناره‌گیری از حضور در بازی‌های فصل آینده لیگ دسته اول باشگاه‌های کشور گرفتند.


به گزارش قم نیوز تیم فوتبال مهام‌پلیمر امسال به عنوان جانشین تیم صبا نماینده استان قم در مسابقات لیگ دسته اول فوتبال امید باشگاه‌های کشور شد، تیمی که متشکل از استعدادها و نخبه‌های این رشته پرمخاطب و با جذب چند بازیکن غیر بومی با انگیزه بالا برای کسب مجوز صعود به لیگ برتر تلاش کرد اما حالا خبر انصراف این تیم از لیگ به گوش می‌رسد.

نماینده فوتبال قم در مرحله مقدماتی بازی‌ها یکی از تیم‌های حاضر در گروه سوم بود که با رقبای سرسختی همچون آلومینیوم‌سازی اراک، خیبر خرم‌آباد، سپاهان دورود، آب منطقه‌ای کرمانشاه و آتاک گچساران به شکل رفت و برگشت رقابت کرد و سرانجام به عنوان یکی از تیم‌های برتر این گروه راهی مرحله دوم مسابقات شد.

این تیم به واسطه اینکه چند ماه پیش از شروع رقابت‌ها با یک برنامه‌ریزی منسجم و مدون و بهره‌گیری از کادر مدیریتی و فنی مجرّب تمرینات و برنامه‌های آماده‌سازی خود را شروع کرده بود، یکی از تیم‌های موفق حاضر در فصل 99 – 1398 لیگ دسته اول امیدهای ایران به شمار می‌رفت.

عملکرد مهام‌پلیمر قم در فصل جاری نسبت به فصول گذشته مناسب‌تر بود، آنها در حالی راهی مرحله دوم شدند که در مرحله نخست مسابقات این دوره چهار پیروزی و سه تساوی کسب کرده و دو شکست هم در کارنامه داشتند اما به نظر می‌رسد مهام پلیمر باید برای حضوری قدرتمند در فصل آینده با برنامه‌ریزی بهتر و بهره‌مندی کامل از ظرفیت فوتبالیست‌های قمی وارد مسابقات شود، البته اگر فصل بعدی در کار باشد!
 
ناکامی و کسب نتایج غیر منتظره در مرحله دوم

مهام‌پلیمر با حضور یک مدیر علاقمند به ورزش به نام مصطفی نیکوحرفیان عملکرد قابل قبولی در مرحله مقدماتی داشت و نتیجه این بود که مجوز صعود به مرحله دوم را کسب کرد، اما در دومین مرحله این رقابت‌ها نتوانست مطابق انتظار نتیجه بگیرد و با شکست مقابل حریفان خود و کسب تنها یک برد از گردونه بازی‌ها حذف شد.

فوتبالیست‌های تیم امید مهام‌پلیمر قم با کسب تنها یک پیروزی و قبول سه شکست غیر منتظره به کار خود در دومین مرحله رقابت‌های فصل جاری لیگ دسته اول فوتبال امید باشگاه‌های کشور پایان داد، تیمی که برای انجام بازی‌های خود در این مرحله راهی مشهد مقدس شد اما با دست خالی به قم بازگشت.
 
مهام‌پلیمر قم صفر – 2 برق جدید شیراز

میزبان بازی‌های این مرحله تیم پدیده مشهد بود و مهام‌پلیمر قم در نخستین مسابقه خود برابر تیم برق جدید شیراز به میدان رفت و با نتیجه دو بر صفر شکست خورد تا شروع بدی در این رقابت‌ها داشته باشد اما روند نتیجه‌گیری نماینده قم در بازی دوم چیزی شبیه نخستین مسابقه این تیم بود.

 پدیده شهد 2 – صفر مهام‌پلیمر قم

در حالی که همگان تصور می‌کردند شکست امیدهای مهام‌پلیمر قم در نخستین مسابقه این تیم یک اتفاق بوده و شاگردان محمد علیخانی قادر به جبران این نتیجه در دومین مسابقه خود برابر تیم میزبان یعنی پدیده مشهد هستند اما این اتفاق رخ نداد و نماینده قم با دو گل از پدیده مشهد نیز شکست خورد.

مهام‌پلیمر قم 3 – 4 تکاوران بندرعباس

باخت‌هایی که با نتایج مشابه دو بر صفر برای مهام‌پلیمر قم شکست خورد، بازی سوم این تیم در برابر تیم امید تکاوران بندرعباس را بسیار حساس کرد، مسابقه‌ای که هر دو تیم با شناخت دقیق رو در روی یکدیگر قرار گرفتند و عبور هفت توپ از خط دروازه‌ها، یک بازی پرگل از آب درآمد اما با نتیجه نزدیک چهار بر سه به نفع بندری‌ها تمام شد تا سومین باخت متوالی در کارنامه امیدهای فوتبال قم به ثبت رسیده و این تیم عملا از صعود ناامید شود.

مهام‌پلیمر قم 2 – 1 علم و ادب تبریز

آخرین بازی نماینده فوتبال استان قم در این مرحله مقابل تیم فوتبال امید علم و ادب تبریز برگزار شد، دیداری که فوتبالیست‌های قمی در آن تمام انرژی خود را صرف کردند تا آبروداری کرده و با کسب امتیاز از میدان خارج شوند که همین اتفاق نیز رخ داد و مهام‌پلیمر با نتیجه دو بر یک حریف را شکست داد.

نگرانی امیدهای فوتبال قم از وضعیت فصل آینده مهام‌پلیمر

موضوع نگران کننده‌ای که معمولا در فوتبال قم همواره وجود دارد این است که وقتی یک تیم در پایان یک فصل به هر دلیلی با ناکامی مواجه می‌شود، نخستین تصمیمی که مسؤولان آن تیم و آن رشته اتخاذ می‌کنند کناره‌گیری و انصراف از مسابقات فصل آینده است و کمتر پیش آمده که با بررسی نقاط ضعف، به فکر حضور موفق در دوره‌های آتی باشند، موضوعی که راجع به مهام‌پلیمر نیز احساس می‌شود و بازیکنان آینده‌دار این تیم که امیدها و پشتوانه‌های فوتبال قم هستند را به نگرانی برده است، اتفاقی که راجع به تیم بزرگسالان و تیم‌های رده‌های سنی پایه صبا رخ داد و اکنون دیگری خبری از آنها در فوتبال ایران نیست و تنها خاطره‌ای از آنها در ذهن‌ها باقی مانده است.

غیبت دروازه‌بان اصلی تیم عامل ناکامی‌های مهام‌پلیمر بود

مربی با تجربه فوتبال استان قم که یکی از فوتبالیست‌های خوشنام قمی در دهه‌های 70 و 80 محسوب می‌شود و سال 1381 در جام حذفی فوتبال ایران عضو ترکیب ثابت تیم فراز قم مقابل استقلال تهران در دیدارهای رفت و برگشت این مرحله به میزبانی ورزشگاه تختی و ورزشگاه شهید حیدریان بود، از احتمال کناره‌گیری مهام‌پلیمر از فوتبال ایران خبر می‌دهد.

این فوتبالیست اسبق و مربی با تجربه فوتبال قم داود عاصم‌آبادی است که چند فصل هدایت تیم‌های جوانان و امید صبای قم را در لیگ‌های دسته اول و برتر فوتبال باشگاه‌های کشور بر عهده داشت و در فصل 99 – 1398 لیگ دسته اول امیدهای ایران مدیر فنی تیم امید مهام پلیمر بود.

مدیر فنی تیم امید مهام‌پلیمر قم دلیل اصلی ناکامی این تیم در مرحله دوم رقابت‌های این فصل لیگ دسته اول فوتبال کشور را غیبت دروازه‌بان اول این تیم یعنی حسن عزیزی دانست و اظهار داشت: عزیزی در مرحله نخست رقابت‌ها یکی از بهترین‌های ما بود ولی در این مرحله حضور نداشت.

مدیرعامل تمایلی به تیم‌داری در فصل آینده ندارد

داوود عاصم‌آبادی راجع به بازی‌ها و تنها پیروزی تیمش در مرحله دوم این مسابقات، بیان کرد: تیم علم و ادب تبریز در مسابقه آخر که با تیم ما بازی داشت برای صعود به دنبال پیروزی پرگل بود که حتی پیشنهاد داد تمام هزینه‌های سفر شما را پرداخت می‌کنیم و بگذارید پیروز شویم ولی تیم ما علیرغم اینکه صعود نمی‌کرد با تمام توان به میدان رفت و بازی را برد.

وی با تاکید بر اینکه قم باید در رده سنی بزرگسالان تیم داشته باشد، خاطرنشان کرد: حضور در فوتبال بزرگسالان باشگاه‌های کشور به بازیکنان شاغل و فعال در رده‌های سنی پایه انگیزه می‌دهد، در واقع تمام تیم‌های صعود کننده به مرحله نهایی امیدهای کشور در بزرگسالان تیم دارند اما قم ندارد.

مدیر فنی تیم فوتبال امید مهام‌پلیمر قم در پایان از مدیرعامل این تیم قدردانی کرد و افزود: بابت تمام زحماتی که مصطفی نیکوحرفیان در این فصل کشید از ایشان تشکر می‌کنم، ایشان تمایلی به تیم‌داری در فصل آینده ندارد و باید دید در نهایت چه اتفاقی برای این تیم در سال آینده خواهد افتاد.

انتهای پیام / 111


کد مطلب: 86848

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/86848/شوک-جدید-فوتبال-قم-کناره-گیری-مهام-پلیمر-لیگ-ایران

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir