دوشنبه ۲۶ اسفند ۱۳۹۸ ساعت ۱۷:۳۱
کد مطلب : 86869
منبع : خبرگزاری فارس

صعودی بودن روند ابتلا به کرونا در قم

قم نيوز : قائم مقام دانشگاه علوم پزشکی قم گفت: روند ابتلا به بیماری کرونا در استان قم صعودی است و در صورتی که پیشگیری نکنیم، باز هم شاهد اوج گیری این بیماری در استان خواهیم بود.
صعودی بودن روند ابتلا به کرونا در قم
صعودی بودن روند ابتلا به کرونا در قم
به گزارش قم نیوز علی ابرازه امروز با بیان این که قطع زنجیره انتقال بیماری کرونا ضروری است، گفت: درخواست بسته شدن فروشگاه های بزرگ و اصناف شهر قم به جز چند صنف ضروری را به کمیته بحران دادیم.

وی ادامه داد: سه هزار نیروی بخش درمان در استان قم در خط مقدم مبارزه با بیماری کرونا هستند و کارانه عقب مانده چند ماهه این پرسنل را پرداخت کردیم، همچنین فراخوان استخدام نیروی قراردادی برای بخش درمان قم ارائه شده است.

ابرازه با اشاره به حضور نیروهای جهادی در بیمارستان‌های قم اظهار کرد: این نیروها پس از گذراندن آموزش‌های اولیه وارد بیمارستان‌های استان شدند، آن‌ها علاوه بر انجام کارهای خدماتی برای بیماران مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های قم در ایجاد فضای معنوی در این بیمارستان‌ها مشارکت داشتند.

وی ادامه داد: 100 میلیارد تومان بودجه نقدی برای خرید تجهیزات مورد نیاز برای بیمارستان‌ها و پرسنل درمانی استان قم برای مقابله با بیماری کرونا تخصیص پیدا کرد، همچنین 42 میلیارد تومان هم توسط وزارت بهداشت برای کمک به بخش درمان قم اختصاص داده شد.

قائم مقام دانشگاه علوم پزشکی قم افزود: بیمه خدمات درمانی 28 میلیارد تومان به بخش درمان استان قم تخصیص داد و سازمان تامین اجتماعی هم قول اختصاص 45 میلیارد تومان بودجه به بخش درمان استان را داده است.

وی خاطرنشان کرد: روند ابتلا به بیماری کرونا در استان قم صعودی است و در صورتی که پیشگیری نکنیم، باز هم شاهد اوج گیری این بیماری در استان خواهیم بود.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcgy797.ak9334prra.html
نام شما
آدرس ايميل شما