پنجشنبه ۲۹ اسفند ۱۳۹۸ ساعت ۲۳:۴۵
کد مطلب : 86999
منبع : خبرگزاری مهر

فرماندار قم: مشارکت مردم قم درسامانه خودارزیابی مقابله با کرونا رضایت‌بخش نیست

قم نيوز : فرماندار قم گفت: از جمعیت یک میلیون و ۳۷۰ هزار نفری قم ۱۱۷ هزار نفر در سامانه خود ارزیابی طرح بسیج ملی مبارزه با ویروس کرونا ثبت نام کرده‌اند که این آمار رضایت‌بخش نیست.
مشارکت مردم قم درسامانه خودارزیابی مقابله با کرونا رضایت‌بخش نیست
مشارکت مردم قم درسامانه خودارزیابی مقابله با کرونا رضایت‌بخش نیست
به گزارش قم نیوز مرتضی حیدری عصر چهارشنبه در جلسه ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان که در سالن کرامت استانداری قم با حضور اعضای این ستاد برگزار شد، اظهار داشت: دانشگاه علوم پزشکی، بسیج و چندین دستگاه دیگر را دعوت و طرح بسیج ملی مبارزه با ویروس کرونا را قرائت کردیم و برنامه‌ریزی‌های لازم هم اتخاذ شده است.

وی ادامه داد: ما تمامی پیام‌رسان‌ها را برای اطلاع‌رسانی و ثبت‌نام مردم در سامانه خود ارزیابی طرح بسیج ملی مبارزه با ویروس کرونا بسیج کرده‌ایم و تاکنون بیش از ۱۱۷ هزار نفر در این سامانه ثبت‌نام کرده‌اند.

فرماندار قم افزود: بر اساس تصمیم این کمیته باید دسترسی تمام افراد ساکن در قم به سامانه سلامت فراهم شده و عموم مردم عضو این سامانه شوند و تکلیف خود را پیرامون وضعیت کرونا مشخص کنند که محوریت اجرای این طرح بر عهده دانشگاه علوم پزشکی است.

قم رتبه هفتم و هشتم در زمینه پیگیری

وی با بیان اینکه استان قم از نظر پیگیری در رتبه هفتم و هشتم کشوری قرار دارد، عنوان کرد: باید از یک میلیون و ۳۷۰ هزار نفر عموم مردم را عضو این سامانه کرده و وضعیت آن‌ها را مشخص کنیم.

حیدری با بیان اینکه این آمار رضایت‌بخش نیست، عنوان کرد: از دستگاه‌های دولتی می‌خواهیم در ایام تعطیل و غیر تعطیل، هرکدام از این دستگاه‌ها سه روز در هفته، یک وسیله نقلیه در اختیار دانشگاه علوم پزشکی قرار دهند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به بهره گیری از ظرفیت اطلاع رسانی در پیام رسان‌ها، گفت: به رغمی که از ظرفیت پیام رسان‌ها و فضای مجازی برای دعوت مردم به ثبت نام در این سامانه استفاده کردیم هنوز توفیقات خوبی به دست نیاورده‌ایم، در نتیجه می‌توان از طریق پیگیری و تماس با خانواده‌ها، افراد را ترغیب به مشارکت در این طرح کرد.

گفتنی است، طرح بسیج ملی مبارزه با کرونا با هدف پیشگیری، آموزش و شناسایی افراد مشکوک به بیماری کرونا از سوی وزارت بهداشت در استان‌هایی که بیشترین درگیری با این ویروس را داشتند با مسئولیت فرمانداری و مشارکت بسیج، نظام پزشکی و دانشگاه علوم پزشکی و ارتش و سپاه و دیگر دستگاه‌ها در حال اجرا است.
انتهای پیام / 137
https://qomnews.ir/vdcaoona.49nio15kk4.html
نام شما
آدرس ايميل شما